Kinnerin vaihteista

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kinnerin vaihteista

Viesti Kirjoittaja jori »

jviirret kirjoitti:

Nämä jotka tekee käsillään muutakin kuin nenänkaivuuta voisivat olla erimieltä :mrgreen:

http://www.ollierkkila.com/Site/?page_i ... gallery=70

Jalkajarrullinen takanapa muutettu yksipuoliseksi, eiköhän tuo onnistuisi vaihdenavallakin.

Toiset uskoo heti, kun jostain on valokuva. ;)
Miten arvelet tuon jalkajarrun pitävän, kun jarrjukampi on ilmassa kiinni. Voiman voi toki kuljettaa akselia pitkin, mutta vaikka se olisi muutettu tilan vaatimaan maksimikokoon ja tehty 2000 MPa materiaalista, ei kyllä kestä normaalia käyttöä, saati jarruttamista takapyörällä.
Kuva

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Kinnerin vaihteista

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Kinnereissä onneksi on käsijarrut :wink:
Akselia pitkin toimivaksi se tuossa Forklesissä on tehty. Kustompsysles foorumin mukaan.

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kinnerin vaihteista

Viesti Kirjoittaja jori »

jviirret kirjoitti:

Kinnereissä onneksi on käsijarrut :wink:
Akselia pitkin toimivaksi se tuossa Forklesissä on tehty. Kustompsysles foorumin mukaan.

Varovasti saa ajella, kuten kuvastakin näkyy.
Kuva

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kinnerin vaihteista

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

jori kirjoitti:

Miten arvelet tuon jalkajarrun pitävän, kun jarrjukampi on ilmassa kiinni. Voiman voi toki kuljettaa akselia pitkin, mutta vaikka se olisi muutettu tilan vaatimaan maksimikokoon ja tehty 2000 MPa materiaalista, ei kyllä kestä normaalia käyttöä, saati jarruttamista takapyörällä.

Tuo on niin takapainoinen, että pitoa on takarenkaalla lujasti. Jos akseli kestäiskin, niin tuo 32mm runkoputki ei kestä jarruttamista ja jos se sattuisi Ihmeen kaupalla kestämäänkin, niin joustoliike olisi niin suuri että ohjaus venkoilee mihin sattuu ja nurin mennään. Tuohan on vaan taideteos, millä 47 kiloinen taiteilija on kerran rullannut kuvaa varten.

Muoks. Jori ehti ensin.

Liitteet
23FAF6A5-F7F2-4717-91FB-5DBED71739B3.png
23FAF6A5-F7F2-4717-91FB-5DBED71739B3.png (764.67 KiB) Katsottu 2224 kertaa
Vastaa Viestiin