Arcus II
Tuossahan tuo kulkuaukko näkyy kuvassa aivan selvästi.
Aukeaa oikealta pyöräkoteloon saakka ja toiselta puolelta ikkunan alareunaan saakka.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Tuossahan tuo kulkuaukko näkyy kuvassa aivan selvästi.
Aukeaa oikealta pyöräkoteloon saakka ja toiselta puolelta ikkunan alareunaan saakka.
Vähän ahtaalta vaikuttaa mikäli kulku on suunniteltu tapahtuvan ikkunan sivulla olevasta aukosta. Itte en ainakaan saisi viikattua itseäni varsinkaan pois tuolta ellen saisi itseäni ojennettua pystyyn ensin.
Jos edes osa tuulilasia kääntyisi luukun[?] mukana, niin varsinkin pitkien ja kankeiden ihmisten kulku helpottuisi nerkittävästi.
Tuon katteen kun soveltaisi tähän
https://www.icetrikes.co/products/full-fat
Sähköllä tietty.
Niin voisi olla ympärivuoden hyvä peli auton korvikkeeksi.
Täytyy tuumia...,
Perustuu lähinnä siihen, että on niin kertakaikkiaan mukava ajella Läskillä, että Kuukkeli on jäänyt täysin heitteille
Tosin lokareita en löytänyt kännykällä tuolle FatTrikelle configuraattorista.
Härski kirjoitti:Jos edes osa tuulilasia kääntyisi luukun[?] mukana, niin varsinkin pitkien ja kankeiden ihmisten kulku helpottuisi nerkittävästi.
Eikö tuossa sanota, että koko tuulilasi aukeaa luukun kanssa?
ajou kirjoitti:Aukeaa oikealta pyöräkoteloon saakka ja toiselta puolelta ikkunan alareunaan saakka.
Puusilmä kirjoitti:Tuon katteen kun soveltaisi tähän
https://www.icetrikes.co/products/full-fat
Sähköllä tietty.
Tämä on suunniteltu sellaiseksi, että modifiointi onnistuu helposti mihin trikeen tahansa, jos on vähänkään rakenteluintoa
Vilijami kirjoitti:Härski kirjoitti:Jos edes osa tuulilasia kääntyisi luukun[?] mukana, niin varsinkin pitkien ja kankeiden ihmisten kulku helpottuisi nerkittävästi.
Luukku aukeaa tuulilasia myöten kuskista katsottuna vasemmalle puolelle niin, että isokin mies mahtuu siihen seisomaan suorana. Pitää vaan sitten astua pyöräkotelon yli maahan jalkarei'istä ja istua alas. Laitan kuvaa, kunhan kerkiän.
Homma jatkuu ja laitanpa tännekin uusia päivityksiä, vihdoinkin!
Proto näyttää tällä hetkellä tältä.
Olen hakenut Kaarkinnerin hengen mukaisesti kauniita kaaria, putken luonnollisen taipumisen mukaan.
Olen tulostellut 3D-tulostimella noita putkien kiinnitys- ja liitospaloja.
Onneksi tällä systeemillä on halpaa kokeilla eri vaihtoehtoja.
Yllä ensimmäinen versio, jossa yritin tehdä niin pienen liitoskappaleen, että se jäisi piiloon kangaskatteen alle.
Kunnes aikani pähkäiltyäni päädyin huomattavasti jykevämpään versioon, joka saa jäädä jopa näkymään kankaan päälle, tai sitten ei Voihan sen kankaan siis vetää tuosta päältä, tai sitten noiden palojen välistä.
Mukava nähdä, kun homma etenee. Eikö tuossa ole riski, että keula osuu johonkin, kun on noin matala? Onko matalassa keulassa hukkatilaa ja siten painoa?
Näyttää tuossa matalammalta kuin onkaan, maavara on 13 cm. Keulan pitää olla pitkä, että saan aurinkokennon mahtumaan "konepellille" ja toisen katolle. Sitten tulee vielä telttaperäkärry, johon tulee vielä kaksi kennoa. Ja painoahan koko katteelle ei tule kuin muutama kilo, joten se ei ole ongelma.
Tämä on tuon Azubin kaavio.
Tässä aurinkosysteemin ”esikuva”. Tällä Azubilla on matkattu Ranskan Lyonista Kiinan Kantoniin pelkällä lihas- ja aurinkoenergialla.
Mahtava!
Tuollainenhan olisi hyvä jo ilman sähköntuotantoakin, mutta jos se vielä tuottaa haitallisesta paisteesta lisätehoa polkijalle, on hyöty vähintään kaksinkertainen.
NEROKASTA!
Toi on aika tyypillinen nojakkiversio näissä karkeloissa.
https://www.thesuntrip.com/2020-edition/
Pähkäilin tuota peräpäätä tänään. Olis tarkoitus kuljettaa lasta peräpyörässä ja avoin takaosa antais näkö- ja kuuloyhteyden sinnepäin. Mitäs muuta hyötyä tästä olis? No huoltopääsy takapyörään tietty, mutta muuta? Haittoja ilmanvastuksen suhteen?
Tavarat on joka tapauksessa laitettava tarakka- tai banaanilaukkuihin, kangaskate ei kestä tavaran painoa.
ajou kirjoitti:Pähkäilin tuota peräpäätä tänään. Olis tarkoitus kuljettaa lasta peräpyörässä ja avoin takaosa antais näkö- ja kuuloyhteyden sinnepäin. Mitäs muuta hyötyä tästä olis? No huoltopääsy takapyörään tietty, mutta muuta? Haittoja ilmanvastuksen suhteen?
Tavarat on joka tapauksessa laitettava tarakka- tai banaanilaukkuihin, kangaskate ei kestä tavaran painoa.
Muista, ettet ole vielä tehnyt sitä katetta. Laukutkin ovat kangaskatteellisia.
Avoimen perän ilmanvastushaitat eivät ole suuria, joissain tapauksissa avoin perä jopa pienentää vastusta pitäen virtauksen paremmin kiinni avoimeen särmään asti.