Finnish Recumbent Championships 2019 - keskustelua

Keskustelualue kotimaiselle yhdistystoiminnalle.
Avatar
ajou
Sisällöntuottaja
Viestit: 1482
Liittynyt: 26 Marras 2006, 20:24
Paikkakunta: Espoo - Järvenperä

Re: Finnish Recumbent Championships 2019 - keskustelua

Viesti Kirjoittaja ajou »

Minusta tuloksissa riittää tieto, onko nojakki tehdastekoinen, vai omavalmiste. Eri sarjoja näille ei minusta tarvita. Kumpaan kuuluisi esim. ArcusII? Tehdaspyörä sisällä ja omavalmiste kate päällä.

Kaikkia kunnia ja arvostus rakentajille ja innovaattoreille, mutta niin kauan kuin suuri yleisö luulee nojapyöräharrastuksen olevan kiinni siitä, pystyykö itse rakentamaan saati edes kasaamaan itselleen nojakin, ei nojapyöräily mitenkään pääse leviämään sinne tavallisen pyöräkansan keskuuteen.

Minulta on tosi usein kysytty, että saako näitä tosiaan valmiina kaupasta.

Tarvitaan ehdottomasti halpa tehdastekoinen mallisto, joka pystyy kilpailemaan markettipyörien kanssa. Hintaluokka 500€ alkaa olla ihan maksimi. Eihän tuollaisella pyörällä ajeta tuhansia kilometrejä, mutta ei ajeta noilla markettipyörilläkään, ja silti niitä ostetaan tuhansia! Jos innostus jatkuu, niin sitten on intoa ostaa vähän laadukkaampi pyörä.

Jos minulla olisi varaa, tekisin TV-mainoskampanjan Nettimainos on toki ensi kevääksi tulossakin, sen kun saa jakoon vähän halvemmalla.

Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1626
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Finnish Recumbent Championships 2019 - keskustelua

Viesti Kirjoittaja Härski »

Mä oon saanu käsityksen että Nojapyöristä on ihmillä vahva leima invapyörinä. Moneen kertaan on pitänyt ihmisiä valistaa tässäkin asiassa. Viimeksi muutama Viiko sitten mulla oli Nokian kisapaita kaupungilla päällä ja yks vääräleuka tuli vinoilemaan et " ajetaanks niillä invapyörilläkin muka jotai kisaa?"

Ja aiheesta vielä sen verran et ittekkin kiinnitin huomiota pyörien puuttumiseen tuloslistasta. Mua ei niin haittaa kun tietää melkein kaikkien fillarit ulkoa, mutta..

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Finnish Recumbent Championships 2019 - keskustelua

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Eri sarjojen ehdotus oli huumoria.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Finnish Recumbent Championships 2019 - keskustelua

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Härski kirjoitti:

Mä oon saanu käsityksen että Nojapyöristä on ihmillä vahva leima invapyörinä. Moneen kertaan on pitänyt ihmisiä valistaa tässäkin asiassa. Viimeksi muutama Viiko sitten mulla oli Nokian kisapaita kaupungilla päällä ja yks vääräleuka tuli vinoilemaan et " ajetaanks niillä invapyörilläkin muka jotai kisaa?"

Olen jokseenkin ihmetellen kuunnellut näitä foorumin etelänihmisten juttuja, että nojapyörää luullaan invapyöräksi? Täällä Oulussa ei kukaan ole tuollaisella kommentilla lähestynyt, vaikka melkein joka reissulla joku tulee ihmettelemään ja kyselemään.

E-Cruiser
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 695
Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Finnish Recumbent Championships 2019 - keskustelua

Viesti Kirjoittaja E-Cruiser »

ajou kirjoitti:

Tarvitaan ehdottomasti halpa tehdastekoinen mallisto, joka pystyy kilpailemaan markettipyörien kanssa. Hintaluokka 500€ alkaa olla ihan maksimi. Eihän tuollaisella pyörällä ajeta tuhansia kilometrejä, mutta ei ajeta noilla markettipyörilläkään, ja silti niitä ostetaan tuhansia! Jos innostus jatkuu, niin sitten on intoa ostaa vähän laadukkaampi pyörä.

Ei ehkä ihan noin halpoja tarvita välttämättä, mutta sanotaan tonnin trikeille ja parin tonnin kinnereille olisi varmasti kysyntä.
Eivät massat niitä halvimpia oikeasti jaksa etsiä ja tilailla netistä ulkomailta, ne tarttee saada Prismasta. Nähdä ja koe-istua.
Jos trike on tonnin, niin ei se pelkkä kinnerin koppa voi siihen paljoa enempää maksaa. Vaatii järjestetyn sarjatuotannon varmasti.
Jotain kanootteja ja kajakkeja saa kai tonnilla-parilla. Sen enempää mystiikkaa ei kinnerin kopassakaan voi olla markkinamielessä.
Vaatii taakse isot rahat ja ison linjan tietysti.

25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Finnish Recumbent Championships 2019 - keskustelua

Viesti Kirjoittaja tavasti »

E-Cruiser kirjoitti:

Jos trike on tonnin, niin ei se pelkkä kinnerin koppa voi siihen paljoa enempää maksaa. Vaatii järjestetyn sarjatuotannon varmasti.
Jotain kanootteja ja kajakkeja saa kai tonnilla-parilla. Sen enempää mystiikkaa ei kinnerin kopassakaan voi olla markkinamielessä.
Vaatii taakse isot rahat ja ison linjan tietysti.

Kajakkeja saa alkaen 300-400, mutta kyllähän semmoinen vaatii isoja sarjoja. Rotovelo on tehty sinänsä samalla tekniikalla kuin ämpärimuoviset kajakit, mutta ei sekään ihan niin halpa ole.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

wwhv
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 822
Liittynyt: 27 Kesä 2017, 13:35
Paikkakunta: vaasa

Re: Finnish Recumbent Championships 2019 - keskustelua

Viesti Kirjoittaja wwhv »

sekin jo auttaisi asiaa jos sais edes valmiita runkoja
edullisesti ja siihen vois siirtää kilut ja kalut normaalista
luovuttajapyörästä. tulisi ehkä vähän enemmän saman-
näköisiä, tunnistettavia nojakkeja normaaliin liikenteeseen.

jvuotila
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 216
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 10:16

Re: Finnish Recumbent Championships 2019 - keskustelua

Viesti Kirjoittaja jvuotila »

No johan pomppas. En mä ymmärtänyt että mun kysymyksessä edes olisi jotain provokatiivista. :o Mutta älkää nyt hyvät ihmiset tulkitko asioita niin kuin haluatte. Voi kai sen omavalmisteenkin ilmoittaa, mutta vaikea mennä silloin katsomaan googlella että millainen laite mahtoi kyseisen kuskin alla olla... :mrgreen:

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1626
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Finnish Recumbent Championships 2019 - keskustelua

Viesti Kirjoittaja Härski »

Aika monesta omavalmisteesta löytyy tarinaa.. Fooru milta. :wink:

jvuotila
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 216
Liittynyt: 05 Tammi 2019, 10:16

Re: Finnish Recumbent Championships 2019 - keskustelua

Viesti Kirjoittaja jvuotila »

Onko täällä jossain aloittelijalle lista kielletyistä kysymyksistä, ilmaisuista ja keskustelun aiheista ettei tulisi vahingossakaan väärin tulkituksi? Tai ettei aleta syöttämään sanoja kysyjän suuhun. Mikäli nämä edellä lukemani kommentit eivät olleet jotain outoa huumoria niin kyllä itseäkin alkoi hieman harmittamaan. Lähinnä juurikin siksi että ilmeisesti aivan kaikesta voi loukkaantua ja hermostua vaikkei kysyjällä olisi mielessäkään mitään taka-ajatuksia.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Finnish Recumbent Championships 2019 - keskustelua

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mä laitoin kommenttini ihan huumori tagien sisään, varmistaakseni että se ymmärretään huumoriksi. Epäonnistuin, kuten yleensä. Se johtunee siitä että täällä on niin paljon insinöörejä?

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Finnish Recumbent Championships 2019 - keskustelua

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

jvuotila kirjoitti:

Onko täällä jossain aloittelijalle lista kielletyistä kysymyksistä, ilmaisuista ja keskustelun aiheista ettei tulisi vahingossakaan väärin tulkituksi? Tai ettei aleta syöttämään sanoja kysyjän suuhun. Mikäli nämä edellä lukemani kommentit eivät olleet jotain outoa huumoria niin kyllä itseäkin alkoi hieman harmittamaan. Lähinnä juurikin siksi että ilmeisesti aivan kaikesta voi loukkaantua ja hermostua vaikkei kysyjällä olisi mielessäkään mitään taka-ajatuksia.

No ei täällä oo kukaan loukkaantunut tai hermostunut. Ota ihan rennosti ja saa kysellä mitä vaan!

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Finnish Recumbent Championships 2019 - keskustelua

Viesti Kirjoittaja PW »

Juu ei kannata hermostua - foorumikirjoitukset sisältävät usein "outoa huumoria" ;)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Finnish Recumbent Championships 2019 - keskustelua

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Keskustelut nyt sattuvat olemaan sellaisia että väärinkäsityksiä tulee puolin ja toisin - ihan kasvotustenkin. Ihmisten kommunikointitavat kun poikkeavat toisistaan, niin väärinkäsityksiä ei voi välttää. Tälleen tekstillä viestimällä vielä enemmän kuin kasvotusten, koska elekieli jää näkemättä.
Mun nähdäkseni foorumin tekstit ovat lähes poikkeuksetta hyvässä hengessä ja pienellä huumorilla kirjoitettuja - tässäkin ketjussa. En näe syytä herneen nenään vetämiselle. Kaikesta voi keskustella, mutta kannattaa muistaa että me ajattelemme kaikki hieman erilailla, joten joka asiasta ei voida olla samaa mieltä eikä ole tarvettakaan olla :wink:

Outo huumori tulee luultavasti siitä ettei tunne porukkaa kunnolla. Me vakiokirjoittelijat tunnemme toisemme foorumilta ja oikeastakin elämästä vuosien ajalta. Tunnemme siis pitkälti toistemme viestimistavat ja osaamme lukea viestit, niin kuin niiden kirjoittaja on ne tarkoittanut. Uusilta tulokkailta tämän oppiminen vie oman aikansa ja toisaalta meiltä ottaa oma aikansa oppia uusien kirjoittajien viestimistapa.

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1533
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Finnish Recumbent Championships 2019 - keskustelua

Viesti Kirjoittaja samuel »

Täällä foorumilla saa kysyä ihan mitä vaan, kyllä vastataan ihan mitä vaan, mutta kaikella hyväntahtoisuudella. :lol:
Montaa asiaa on jo käsitelty vuosien saatossa. Jos ei haulla mitään meinaa löytää niin kysymystä kehiin. Tulee uusia vastauksia ja mahdollisesti linkkejä vanhoihin ketjuihin.

Jos oikein erikoiseen "alan lingoon" haluaa tutustua, käykääpä kattomassa yksivaihde.net.
Ei meinaa aueta slangi millään... :D

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

Vastaa Viestiin