Kysymyksiä tuli useassa viestissä, yritän vastailla tässä kaikkiin kerralla:
Mitat: AV=1200 mm, Istuin H=550 mm, Keskiö H=750 mm, Ohjauskulma 78°, Jättö 75 mm. Kuvassa Penkin kulma on 35 °, ja voi loiventaa vielä reilusti jos haluaa, tästä syystä selkänojan ja renkaan välissä on runsaasti tilaa.
Painonjakauman saan selville kunhan käytän kapineen vaa'alla. Etuvetoisessa kantsii olla edessä enemmän painoa pidon parantamiseksi. Vierinvastukseen painonjakaumalla oletan olevan mitätön vaikutus, kun on samankokoiset kiekot.
Voimansiirto tuntuu herättävän aina kovasti kysymyksiä. Normaalissa ajotilanteissa etupyörää käännetään hyvin vähän, rajoittimia ei tarvita. Taluttaessa sensijaan on usein tarve kääntää enemmän kuin ketju antaa myöten. Tai oikeastaan ketju alkaa kahnaamaan renkaaseen. Tässäkin huomaa helposti rajan minkä yli ei kannata väkisin kääntää. Kaupallisissa malleissa rajoittimet olisi hyvä olla, en tiedä onko niitä.
Pysähtely on helpompaa kuin 24/28 renkaisessa SWB:ssäni, koska istutaan 10 senttiä alempana. Niin etupainoinen tämä ei ole että nostaisi takapyörää jarrutuksessa.
istuin-kampikeskiö linja on ylempänä koska halusin toisaalta keskiön mahdollisimman alas ja kauas eturenkaasta ja istuin-keskiö korkeussuhteen pysyvän ennallaan. Pikkupyöräisessäkin jää reisille tilaa juuri tarpeeksi. Ketjusuojus on mulle välttämätön, rulla on muuten turhan lähellä reittä vaikka on sijoitettu ihan runkopuomin viereen.
Näppäilen tuossa kuvia kunhan ehdin.
Punaisen Jiven rungon voisin vaikka myydä, luulen että isopyöräinen sopii mulle paremmin.