Cone 1

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Nojailija
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 594
Liittynyt: 30 Heinä 2010, 19:58
Paikkakunta: Kaarina

Re: Cone 1

Viesti Kirjoittaja Nojailija »

Moi, kyllä muutamia YV:tä on tullut läpi aiemmin, täytyypä tarkistaa asetukset...

Kuidut, epoksi, corecelli, väriepoksi ja fillerit on hankittu Kevralta. he myyvät mielellään pienehköjäkin määriä, ei ole halvin kauppa mutta laatukamaa ja osaavat myyjät.

pyöränosia on haalittu sieltä täältä, chainreactionista, pyörätohtorilta.

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4619
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Cone 1

Viesti Kirjoittaja janx »

Muistaakseni yksityisviestien määrä on rajoitettu muutamiin kymmeniin(?). Jos lähettää jollekin viestin, jonka saapuneet-laatikko on täynnä, niin viesti jää odottamaan lähettäjän lähteviin viesteihin. Ja se kolahtaa vastaanottajalle vasta silloin kun, hän tyhjentää laatikkoaan.

"Maximum private messages per box - The maximum number of messages that can be in a members mailbox at once."

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Cone 1

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Mulle ei ainakaan näy koko YV-nappia Nojailijan kohdalla eikä häntä voi lisää YVssä vastaanottajat kenttään. Eli kyse ei ole täydestä laatikosta vaan jostain estosta/bugista

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4619
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Cone 1

Viesti Kirjoittaja janx »

Näin näyttää olevan. " Joitain käyttäjiä ei voitu lisätä vastaanottajiksi, koska he ovat ottaneet yksityisviestit pois käytöstä". Koitin siis lisätä nojailijan viestin vastaanottajaksi.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Nojailija
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 594
Liittynyt: 30 Heinä 2010, 19:58
Paikkakunta: Kaarina

Re: Cone 1

Viesti Kirjoittaja Nojailija »

Coneprojekti etenee. Sakari on oikeassa, ekassa versiossa on aina muutettavaa, toinen toivottavasti parempi… ja koukussa olet :mrgreen:

Tähän Cone1:n, Cone protoon, viimeinen muutos (kunnes keksin lisää…) on laskeutumisteline. Varmaankin viikonloppuna saan ensimmäisen version valmiiksi. Laitan kuvaa kun jotain on, ajatus on simppeli vipuvarsi, toisesta päästä väännetään kädellä noin 35 cm leveällä olevat 2 pientä rengasta esille. Koeseisonnan perusteella on riittävän stabiili kun on 4 pistettä maahan, mutta täytyy koettaa ajossa, eli voiko pysähtyä, lähteä ja ajaa hitaasti ilman ongelmia.

Olen jo aloittanut seuraavaa pyörää, Cone Race….. tämä Cone 1 ketju on jo aika pitkä niin aloitan uuden ketjun Race versiolle. Cone Racessa pyrin nopeampaan pyörään ja siinä tulee olemaan seuraavat parannukset: etuveto, piiloon menevä laskeutumisteline, siisti alapohja, ei jousitusta, takapyörälle koppa, korkeampi alaosa, jäykempi yläkoppa, parempi sauma koppien välissä+ kevyempi kuin Proto. Kopan koko ja muoto, eli muotit, on sama kuin protossa, olen tyytyväinen tähän minikoppaan johon juuri ja juuri mahduin.

Liitteet
teline.pdf
(3.87 KiB) Tiedosto ladattu 175 kertaa
Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5021
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: Cone 1

Viesti Kirjoittaja tm »

Nojailija kirjoitti:

...Laitan kuvaa kun jotain on, ajatus on simppeli vipuvarsi, toisesta päästä väännetään kädellä noin 35 cm leveällä olevat 2 pientä rengasta esille...

Öö, siis olisiko pyörien liike tosiaan tuon pdf:n kuvan mukaisesti? Siis koko apupyörähäkkyrä liikkuisi ylös alas, eikä kääntyisi esim. nivelpisteen ympäri? Anteeksi, olen insinööri... :lol: .

TKorho
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 402
Liittynyt: 30 Touko 2009, 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hervanta

Re: Cone 1

Viesti Kirjoittaja TKorho »

Eiköhän tavoitteena ole vain pysähtymistä helpottava vipu. Vähän niinkuin jalkaa lasksi liikennevaloihin.
Samalla tavalla kuin suljetuissa moottoripyörissä: http://evworld.com/press/acabion_gtbo.jpg

MUOKS: Ah, taisin ymmärtää väärin. Joo, hyvä kysymys. Eikös vivulla olisi hyvä juuri päästä vääntämään vastaan, eli vivusta vain kammettaisiin, ei nostettaisi?
MUOKS2: Ehkä kuvassa on kaksi apupyörää yhdistävällä tangolla?

Nojailija
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 594
Liittynyt: 30 Heinä 2010, 19:58
Paikkakunta: Kaarina

Re: Cone 1

Viesti Kirjoittaja Nojailija »

pdf:äni taisi olla hieman hämäävä ja ei-insinöörimäinen, mutta juuri kuten tkorho ilmaisi, vipumainen pysähdystuki, molemmin puolin pyörät. nyt tuli jo kuva mukaan
ja tosiaan olis kivempi olis jos vois painaa kädellä kehosta poispäin

Liitteet
laskeutumisteline1.jpg
Vastaa Viestiin