Eemeli3 (CF-cityfillari)

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Eemeli3 (CF-cityfillari)

Viesti Kirjoittaja Premnas »

On muuten nätti pyörä!

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Eemeli3 (CF-cityfillari)

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Joo, yksi hienoimmista suorilla putkilla toteutetuista CF/cruiser pyöristä mitä olen nähnyt.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Eemeli3 (CF-cityfillari)

Viesti Kirjoittaja vph »

jviirret kirjoitti:

Joo, yksi hienoimmista suorilla putkilla toteutetuista CF/cruiser pyöristä mitä olen nähnyt.

Jukka

Samaa mieltä. Melkein jo laittoman puolella, että tuommosia rakennellaan ilman hupiveroja ja sakkomaksuja.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Eemeli3 (CF-cityfillari)

Viesti Kirjoittaja jori »

Hieno on, mutta minun silmääni ohjaustanko hieman kaukana ja jättöä liikaa. Tämä vaatii tietysti etuhaarukan offsetin suurentamista noin 40 mm, mutta sillä ja rungon lyhentämisellä voivat tulevat sukupolvet tätä pyörää mallina käyttäessään saada aikaan pyörän, jonka ohjaustankoon ylettää paremmin, eikä etupyörä haukkaa hitaassa vauhdissa tai käänny paikoillaan pahasti linkkuun. Ymmärrän kyllä, miksi etuhaarukan muutoksia ujostellaan, mutta isompi offsetti mahdollistaa monta hyvää. Tässä kuva muutoksista.

CF+.jpg
CF+.jpg (481.82 KiB) Katsottu 4246 kertaa

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Eemeli3 (CF-cityfillari)

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Pitäs nähdä kuva kuskin kans että voisi arvioida tangon etäisyyttä. Cf:ssä sen pitää olla niin kaukana että siinä on helppo roikkua kädet suorana silloin kun tarvii voimaa polkemiseen. Seisten runttaamiseen nämä kun eivät oikein sovellu.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Eemeli3 (CF-cityfillari)

Viesti Kirjoittaja jori »

Käsitin, että tanko piti vaihtaa juuri siksi, ettei tarvitse kurotella. :?

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Eemeli3 (CF-cityfillari)

Viesti Kirjoittaja jviirret »

jori kirjoitti:

Käsitin, että tanko piti vaihtaa juuri siksi, ettei tarvitse kurotella. :?

Mä taas katoin uutta ja vanhaa tankoa ja mun silmään vaikuttaa että uudessa kädensijat ovat vanhaa kauempana :lol:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Eemeli3 (CF-cityfillari)

Viesti Kirjoittaja eemeli »

jviirret kirjoitti:
jori kirjoitti:

Käsitin, että tanko piti vaihtaa juuri siksi, ettei tarvitse kurotella. :?

Mä taas katoin uutta ja vanhaa tankoa ja mun silmään vaikuttaa että uudessa kädensijat ovat vanhaa kauempana :lol:

Jukka

Vanha tanko oli stemmin kanssa yhtä "puuta" ja liian kapea. Lisäksi se otti välillä polviin kiinni. Uudessa ranteet paljon paremmassa asennossa ja lisäksi parempi ottaa tukea ylämäkeen. Eikä ota polviin kiinni...

Ajaessa en tuota suurempaa jättöä huomaa. Satulasta työntäen tai paikallaan tuppaa kääntymään kyllä herkästi. Lisäksi isot bmx polkimet tuppaa ottaa välillä lokariin kiinni. Ollut kyllä harkinnassa etuhaarukan muokkaaminen, mutta en ole kuitenkaan kokenut tarpeelliseksi...

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Eemeli3 (CF-cityfillari)

Viesti Kirjoittaja jviirret »

eemeli kirjoitti:

Ajaessa en tuota suurempaa jättöä huomaa. Satulasta työntäen tai paikallaan tuppaa kääntymään kyllä herkästi. Ollut kyllä harkinnassa etuhaarukan muokkaaminen, mutta en ole kuitenkaan kokenut tarpeelliseksi...

Samat kokemukset oman youtubeCF:n ( http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=13&t=5011 ) kans. Alle kävelyvauhdissa huomaa eron normi jättöön , mutta ei ole vaivannäön arvoista alkaa muuttamaan. Riskinä on kiero etuhaarukka ja se on paljon ärsyttävämpi "vika". Eihän tuota ole saanut muutettua Geopyörässäkään, sillä kuitenki ajanut jo vuosia ja varmaan 10tkm liian suurella jätöllä.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin