PW kirjoitti:Jorin kanssa niitä Viron reissulla sihtailtiin ja ihmeteltiin ett miks se takahaarukan nivel on niin kapea ku penkin alle mahtus paljon leveempikin
Noku se on sama ku pystäreissä ja niihin ei mahdu leveä.
Jukka
PW kirjoitti:Jorin kanssa niitä Viron reissulla sihtailtiin ja ihmeteltiin ett miks se takahaarukan nivel on niin kapea ku penkin alle mahtus paljon leveempikin
Noku se on sama ku pystäreissä ja niihin ei mahdu leveä.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
PW kirjoitti:Tänään tällä pyörällä vähän kaupungilla pyörähdin, ja siitä joitakin ajatuksia päissäni pyörittelin.
Miten lie nuo aurauskulmat meikäläisen painolla, Nokian vaaka näytti 93kg - vähän semmonen tuntuma ett nuo etupyörien ripustukset antaa periks miun painolla ja auraukset vaihtelee sen mukaan. Ohjaustangoista ei kovin rajusti voi vedellä myöskään, kevyemmällä kuskilla voi toimiakin.
Penkin alla oleva poikkituki painaa meikäläisen pakaroita, kovin pitkiä matkoja en tällä pystyis - johtuneeko taas painostani. Kattelin ett eikö sen penkin voi ripustaa noihin poikittaisrunkoihin - säästys painoakin vähän.
Raskaammalle immeiselle penkin kumiköydet vois varmaan myös jättää pois.
Monessa nuijapäässä takapyörä on vinossa, Jorin kanssa niitä Viron reissulla sihtailtiin ja ihmeteltiin ett miks se takahaarukan nivel on niin kapea ku penkin alle mahtus paljon leveempikin
Parannusehotuksia saa käyttää mutt ei oo pakkoPetri
Joo, kyllä aurauskulmiin vaikuttaa ajajan paino, ja ne pitäisi tarkistaa ajajan painon mukaan ajajan istuessa paikoillaan. Penkin alla oleva poikkituki ottaa kiinni pakaroihin riippuen siitä missä kulmassa selkänoja on. Siksi olen pitänyt lisätyynyä pyllyn alla. Penkin reunaputkiin olisi pitänyt laittaa samanlaiset korokepalat kuin penkin yläpäässä on. Tilanne korjaantuu myös, jos lisätyynyn alle asentaa sopivan kokoisen vanerinpalan.
Kokeilinkin kumiköysien sijasta tavallisia nyörejä, mutta ne kuluivat pian poikki. Kun en löytänyt sopivaa riittävän kestävää mustaa köyttä, laitoin edelleen kumiköydet, jotka minun mielestä kyllä ainakin kevyemmille kuskeille toimivat hyvin.
Takahaarukan nivel on SH23:ssa otettu alamäkipyörästä. SH22:n nivel on pystypyörän keskiöstä.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
Hei Petri!
Lappeenrannasta voi löytyä ostaja SH23:lle.
Mikä on sinun osoite ja puh. numero?
t. Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
irakas kirjoitti:Hei Petri!
Lappeenrannasta voi löytyä ostaja SH23:lle.
Mikä on sinun osoite ja puh. numero?
t. Sakari
Laitoin YV:llä
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kiinnostunut mies kävi tosiaan eilen tätä pyörää kokeilemassa ja ihmettelemässä. Hänellekin penkki oli liian loivassa kulmassa ja ehkä vähän kaukana. Lähiasennossa penkki on enempi kallellaan ja kauemmaks säädettäessä nousee pystympään.
Sakari tekee tarvittavat muutokset ja toivottavasti pääsevät kauppoihin.
Nyt pyörä pitäs laittaa Imatralta Vaajakosken suuntaan menemään, onks kukaan menossa - täs ois kulkupeli millä pääsis - yhteen suuntaan. Ehkä joutuu laittaan matkahuoltoon maanantaina.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Kiinnostunut mies kävi tosiaan eilen tätä pyörää kokeilemassa ja ihmettelemässä. Hänellekin penkki oli liian loivassa kulmassa ja ehkä vähän kaukana. Lähiasennossa penkki on enempi kallellaan ja kauemmaks säädettäessä nousee pystympään.
Sakari tekee tarvittavat muutokset ja toivottavasti pääsevät kauppoihin.
Nyt pyörä pitäs laittaa Imatralta Vaajakosken suuntaan menemään, onks kukaan menossa - täs ois kulkupeli millä pääsis - yhteen suuntaan. Ehkä joutuu laittaan matkahuoltoon maanantaina.Petri
Homma on edennyt suotuisaan suuntaan. Kauppa on sovittu, ja yli 80-vuotias kaveri Lappeenrannasta halusi, että varustan pyörän E-SPIN 4 Premium-muunnossarjalla http://www.sahkopyorat.com/sahkopyorat/e-spin4, jonka tilasin tänä aamuna.
Jotta istuimen säätövarat lisääntyisivät, istuimen yläosaa tukevaan putkeen teen säädettävän nivelen. Kääntövarsi merkitty kuvassa punaisella. Keskiönkin etäisyyttä voi säätää.
Juuri nyt tuli tekstiviesti, että SH23 on saapunut Imatralta Jyväskylän Matkahuoltoon. Kiitos Petri nopeasta toimituksesta!
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
Näin se käy. Markkinointi vaatii ostajan ja ostettavan kohtaamisia. Näin harvaan asutussa maassa ja oudolla ihmiselon alalla kohtaamiset vaativat matkustamista -myytävän tavaran tai ostavan asiakkaan. Tällä kertaa Petrin toimi kuriirina ja markkinointikonsulttina.
Tämän huomion valossa Velocraftin markkinointi-idea vuokrata mainostilaa kinnerien kyljistä, joita sitten vuokraa kinnereistä kiinnostuneille intomielisille polkijoille taitaakin olla erinomainen selviytymisstrategia.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
jori kirjoitti:Näin se käy. Markkinointi vaatii ostajan ja ostettavan kohtaamisia. Näin harvaan asutussa maassa ja oudolla ihmiselon alalla kohtaamiset vaativat matkustamista -myytävän tavaran tai ostavan asiakkaan. Tällä kertaa Petrin toimi kuriirina ja markkinointikonsulttina.
Tämän huomion valossa Velocraftin markkinointi-idea vuokrata mainostilaa kinnerien kyljistä, joita sitten vuokraa kinnereistä kiinnostuneille intomielisille polkijoille taitaakin olla erinomainen selviytymisstrategia.
Ei vaan vissiin hirveesti oo tuo mainosidea iskeny tulta vaikka meistä tuntuukin fiksulta bisnekseltä.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:jori kirjoitti:Näin se käy. Markkinointi vaatii ostajan ja ostettavan kohtaamisia. Näin harvaan asutussa maassa ja oudolla ihmiselon alalla kohtaamiset vaativat matkustamista -myytävän tavaran tai ostavan asiakkaan. Tällä kertaa Petrin toimi kuriirina ja markkinointikonsulttina.
Tämän huomion valossa Velocraftin markkinointi-idea vuokrata mainostilaa kinnerien kyljistä, joita sitten vuokraa kinnereistä kiinnostuneille intomielisille polkijoille taitaakin olla erinomainen selviytymisstrategia.
Ei vaan vissiin hirveesti oo tuo mainosidea iskeny tulta vaikka meistä tuntuukin fiksulta bisnekseltä.
Mainostaminen kinnerin kyljessä on vielä uutta ja outoa ja vaatii siksi enemmän kohtaamisia = jalkatyötä.
Ehkä kannattaisi jonkinlaisella kampanjalla tehdä molempia enemmän näkyväksi. -Siis sekä kinnerin vuokrausta, että mainostilan-. Arvaan, ettei vielä kovin moni tämän foorumin ulkopuolinen ole kuullut kummastakaan.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Tässä tapauksessa homma onnistui niin, että laitoin Keskisuomalaiseen sp-viestin, jossa kerroin suunnittelemistani ikääntyville tarkoitetuista nojapyöristä. Juttu tehtiin, ja se julkaistiin Keskisuomalaisen lisäksi myös lehtikombinaation muissa lehdissä kuten mm. Kouvolan sanomissa. Sieltä löytyi potentiaalinen ostaja.
On se niin, että kukas kissan hännän nostaa ellei kissa itse!
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
irakas kirjoitti:Tässä tapauksessa homma onnistui niin, että laitoin Keskisuomalaiseen sp-viestin, jossa kerroin suunnittelemistani ikääntyville tarkoitetuista nojapyöristä. Juttu tehtiin, ja se julkaistiin Keskisuomalaisen lisäksi myös lehtikombinaation muissa lehdissä kuten mm. Kouvolan sanomissa. Sieltä löytyi potentiaalinen ostaja.
On se niin, että kukas kissan hännän nostaa ellei kissa itse!
Sakari onkin kauppamiehiä, halpaa markkinointia - oli se Etelä-Saimaassakin siun juttu.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kun E-SPIN 4 Premium-muunnossarjan http://www.sahkopyorat.com/sahkopyorat/e-spin4 toimitus näyttää viivästyvän, olen tehnyt SH23:een erilaisia parannuksia, mm. kun tarakalle tulee painavahko akkupaketti, olen tarakan tukevuutta lisännyt laittamalla lisätuet. Yleensähän on takajousitetussa nojakissa takatarakan asentaminen yleensäkin vähän ongelmalisempi kuin jousittamattomassa.
Olen rakentamissani eri nojakeissa etsinyt eri vaihtoehtoja raidetangon pituuden eli aurauskulman mahdollisimman helpoksi ja luotettavaksi hienosäätämiseksi.
Eilen lamppu syttyi!
Raidetangon päissä 16x1,5 mm:n AL-putken löin littiin ja käänsin sen 90 asteen kulmaan. Laippoihin tein 8 mm:n reijät, ja siinä se oli!
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
Tarakan lisätuenta:
Kuvassa näkyy myös vasemmalla selkänojatuen säädettävä nivel.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
Tulipahan mieleen,että voisiko nuo ketjurullat taitekohdassa korvata hammasrattailla ?
Entäpä jos asentaisi ketjun taitekohtaan 2 hammasratasta vierekkäin samalle akselille
(voisiko käyttää pp:n taka-akselia)...liittäisi siihen vain toisen hammasrattaan viereen, ja
laittaisi 2 erillistä ketjua ?(ensiöketju+toisioketju)
Ketjut olisivat lyhyempiä eikä tarvisi niitä ohjausputkia,jotka aiheuttaa kitkaa.
Lisäksi lyhyt ketju ei "resonoi"...siten kuin pitkä.