CLWB 2.0

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: CLWB 2.0

Viesti Kirjoittaja irakas »

Syväri kirjoitti:

Pitäs tehdä säteishiomakone, tai sitten ostaa sellanen 2600 euron hintaan... Mutta kyllä tulis nätit sovitukset nopeasti.

Huh, huh! Kylläpä tuli nopeasti oikeat jiirit, mutta huikeeseen hintaan. Kyllä maltilla ja sopivalla pahvimallilla pääsee paljon halvemmalla samaan lopputulokseen! :mrgreen:

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: CLWB 2.0

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Ja malttamaton suurella määrällä lisäainetta hitsatessa :roll:
Jossain netissä muistan nähneeni reikäsahalla tehdyt sovitukset.

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: CLWB 2.0

Viesti Kirjoittaja Syväri »

jooseha kirjoitti:

Ja malttamaton suurella määrällä lisäainetta hitsatessa :roll:
Jossain netissä muistan nähneeni reikäsahalla tehdyt sovitukset.

Reikäsaha on toinen hyvä. Vaatii vaan sekin tukevat pelit ja vehkeet. Alumiiniin taas reikäsaha on pakko olla, sitä on vaikea hioa (paljoa). Tollanen kone olis suht yksinkertainen rakentaa mutta menis silti vuosi rakentaa se jostain perus nauhahiomakoneesta :oops:

Muuten vinguttaisin noi sovitukset mutta ku niitä tulee yli 100 pieneen sarjaan helposti niin en taida :D

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5023
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: CLWB 2.0

Viesti Kirjoittaja tm »

Syväri kirjoitti:

...Muuten vinguttaisin noi sovitukset mutta ku niitä tulee yli 100 pieneen sarjaan helposti niin en taida :D

Pieni sarja taitaa olla vähän isompi...?

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: CLWB 2.0

Viesti Kirjoittaja Syväri »

tm kirjoitti:
Syväri kirjoitti:

...Muuten vinguttaisin noi sovitukset mutta ku niitä tulee yli 100 pieneen sarjaan helposti niin en taida :D

Pieni sarja taitaa olla vähän isompi...?

Kymmeneen on putket. Mutta saa nyt nähdä..

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: CLWB 2.0

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Jotain pientä edistystä jigien teossa ja taidossa tehdä niitä.. Takahaarukan ja etuhaarukan jigit hyvällä mallilla. Säädettävyys vei aikaa rakentamisessa mutta kun ei ikinä tiedä jos jotain pitääkin muuttaa..

Alun perin tuohon takahaarukan niveleen oli tarkoitus tulla 32x16 mittainen laakeri, olis ehkä tullut vähän kevyempikin. Kun olis nuo laakerikupit taas ollut ohkasemmat. Mutta sitten olis akselista tullut vähän jytkympi. Nyt siis 28x12, kestänee sekin. Rst- akselin päässä siis sisäpuolinen M8 kierre millä takahaarukka kiristetään prikkaa ja laakeria vasten.

Liitteet
Valokuva0371.jpg
Valokuva0371.jpg (109.72 KiB) Katsottu 3098 kertaa
Valokuva0370.jpg
Valokuva0370.jpg (122.19 KiB) Katsottu 3098 kertaa
Valokuva0369.jpg
Valokuva0369.jpg (96.1 KiB) Katsottu 3098 kertaa
Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: CLWB 2.0

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Hienon näköinen nivel!
Nyt kun on itse tehnyt putki putken sisässä nivelen takahaarukalle ja todennut sen toimivaksi, niin tuommoinen näyttää pahasta yliampuvalta :D Toisaalta samalla vaivalla tuo noin syntyy kuin laakeriholkilla tehdessä ja kun ei ole kyse sarjatuotannosta, niin kustannussäästö laakeriholkilla ei ole merkittävä :D

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: CLWB 2.0

Viesti Kirjoittaja Syväri »

jooseha kirjoitti:

Hienon näköinen nivel!
Nyt kun on itse tehnyt putki putken sisässä nivelen takahaarukalle ja todennut sen toimivaksi, niin tuommoinen näyttää pahasta yliampuvalta :D Toisaalta samalla vaivalla tuo noin syntyy kuin laakeriholkilla tehdessä ja kun ei ole kyse sarjatuotannosta, niin kustannussäästö laakeriholkilla ei ole merkittävä :D

Kun sorvaa työkseen niin pitää hyödyntää sitä jossain :D eipä tuossakaan hinta kovaksi nouse, biltsun laakerit 3e kpl ja skf:n 7e. Ebay:stä sais varmaan euron kappale.

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: CLWB 2.0

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Nyt pitää ruveta tosissaan...

Liitteet
Valokuva0373.jpg
Valokuva0373.jpg (126.68 KiB) Katsottu 3026 kertaa
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: CLWB 2.0

Viesti Kirjoittaja PW »

Siull on tehas kohta pystyssä :mrgreen:
Markkinointi päällikköä vielä puuttuu :wink: ja muutama muu johtaja.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: CLWB 2.0

Viesti Kirjoittaja Syväri »

PW kirjoitti:

Siull on tehas kohta pystyssä :mrgreen:
Markkinointi päällikköä vielä puuttuu :wink: ja muutama muu johtaja.

Petri

Tällä hetkellä oon tuotanto myynti talous ja markkinointipäällikkö :D Ei vaiskaan pitkä matka vielä että tulee oikeasti valmista.

Oli talon voimavirtapistoke hajalla eikä päässyt hiomakonetta kokeilemaan. Tänään kävi sähkäri vaihtamassa. Ite en kyllä uskaltais virrat päällä ruuvailla johtoja irti niinku se teki :shock:

Rullia on nyt vain yhtä kokoa eli 28mm, pitää käyä sorvaamas lisää töissä. Perkeleet oli 80e kappale.

Mutta tosiaan tollanen sillä tulee. Nauha on tosi karkea ja poistaa kyllä materiaalia nopeasti, meni ehkä 2 sekuntia yhteen putkeen. Mutta joo jos joku tarvii sovituksia putkiin niin mä teen :)

Liitteet
Valokuva0378.jpg
Valokuva0378.jpg (58.97 KiB) Katsottu 2985 kertaa
Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: CLWB 2.0

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Ekoja saumoja vetämässä. Mig-hitsaaminen vähän opettelua vielä, 0.6 lanka vaatii isot virrat ja langansyöttönopeuden, joten pitää kuljettaa hitsauspilliä myös nopeaa ettei tuu läskiä saumaa. Mutta ei pala läpi. Paljon helpompaa kuin puikolla :D

Nauhahiomakoneesta räjäytin yhdet rullan laakerit (biltema) kun oli vähän heikosti kiinni ja ite tehdyssä rullassa tais olla hieman liikaa säteittäisheittoa :mrgreen: ... Ostin siis koyon laakereita ison pinon kun samoja menee pyörän linkkuun, 5,60e kpl, mallia 608 ZZ seinäjoen hydrolta. Takahaarukan niveleen menee 6201 tai 6001, kokeilen ensin tuota pienempää.

Huomatkaa pajan hyvä järjestys :lol:

Liitteet
Valokuva0389.jpg
Valokuva0389.jpg (79.27 KiB) Katsottu 2915 kertaa
Valokuva0388.jpg
Valokuva0388.jpg (67.32 KiB) Katsottu 2915 kertaa
Valokuva0386.jpg
Valokuva0386.jpg (41.66 KiB) Katsottu 2915 kertaa
Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: CLWB 2.0

Viesti Kirjoittaja mhelander »

No nyt kyllä näyttää ihan tehtaan touhulta... potentiaalia on saada todella siistiä jälkeä aikaan ja suoria runkoja !

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: CLWB 2.0

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Osia pitää pikkuhiljaa jo ruveta ettimään, leijonanosan pyörän osien hinnasta vaan haukkaisi laadukas iskari. Kestääkö/toimiiko nämä ollenkaan: http://www.ebay.com/itm/DNM-Suspension- ... 2ed458c02b

Vai pitäiskö olla joku tällanen että toimii järkevästi:
http://www.ebay.com/itm/DNM-Mountain-Do ... 25910cbb6e

Linkku saattaa auttaa huonoa iskaria tai sitten ei, tästä ei oo kokemusta. Ainakin toi linkku suunnilleen puolittaa iskarin kuorman muuten niin kovin takapainoisessa pyörässä :roll: iskarin pituus voi olla 100-200mm

Lisäksi vanteet pitää kasata itse jos haluaa custom-henkisyyttä enemmän. Ja kromiset lokarit löysin classic-cycle.de:stä :D
Näyttäis vähän siltä ett yhden pyörän osat ja runkomateriaalit maalauksineen maksaa noin 700e. Loput on sitten oman työn hinnoittelua...

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: CLWB 2.0

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Syväri kirjoitti:

Osia pitää pikkuhiljaa jo ruveta ettimään, leijonanosan pyörän osien hinnasta vaan haukkaisi laadukas iskari. Kestääkö/toimiiko nämä ollenkaan: http://www.ebay.com/itm/DNM-Suspension- ... 2ed458c02b

Kyllä se varmaan joustaa, mutta ei liene kovin hyvä.

Paremmat maksaa. Itse lähtisin noiden maastopyöräilijöiden foorumeilta ostamaan käytettyä. Kaivat ensin jonkun passelin iskarin halvalla, ja suunnittelet pyörän niin, että sen mittainen sopii.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Vastaa Viestiin