Eemeli4 (clwb24/24)

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Eemeli4 (clwb24/24)

Viesti Kirjoittaja eemeli »

PW kirjoitti:

Onkos Harri tätä uskaltanu kokeilla?

Petri

Päällä istunut... Tämä kun on omille mitoille tehty niin on hälle vähän joka suuntaan iso. Kyl mä vähän olen vihjaillutkin, että tollanen semipitkä vois olla hällekin hyvä. Vähän huonosti taitaa vain olla näitä markkinoilla tarjolla. Toisaalta hyvin toi Nazcakin tuntuu kulkevan...

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17770
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Eemeli4 (clwb24/24)

Viesti Kirjoittaja PW »

Nazca on varmast hyvä valinta.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Eemeli4 (clwb24/24)

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Kävin tällä taas sopivia hiekkateitä etsimässä. Reilu parikymmentäkilsaa tais tulla yhteensä. Aika nautinnollista hommaa kun ei tarvi autoista välittää. En tiedä mistä johtuu, mutta mulle eka nojapyörä millä on mukava ajella metsäautoteitä. Pysyin pystyssä myös muutaman polunkin.

Vaihdoin myös toiset ylipitkät (155mm) kammet, joissa oli kiinni vähän isompi ratas. Nämä olikin yllättäen aikalailla kapeammat, mutta ei kuitenkaan kantapäät vielä osunut etuhaarukkaan. Kokeilin myös laittaa kaksipuoleiset polkimet, mutta en ollut tyytyväinen. Ei oikein lukkopolkimet sovi tämän pyörän fiilikseen. Mä olen nyt ajellut crocsit jalassa niin ei mene liikaa urheilun puolelle...

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Eemeli4 (clwb24/24)

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Pientä säätöä kaipaisi nexus 8. Merkit kohdallaan 4 vaihteella, mutta kuitenkaan pykälät ei pysy päällä. Lisäksi rullajarrussa ikävä piirre kun jarruttelee pitempään niin yhtäkkiä jarrusta häviää teho kokonaan. Muutama vaaratilannekin tullut tuon takia. No onneksi tässä pyörässä saa jalat helposti maahan. Täytyy vain pitää muut kengät jalassa kuin crocsit :D ... Päässyt vain taas pyöräilyn makuun niin ei jaksaisi ruveta säätämään

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13801
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Eemeli4 (clwb24/24)

Viesti Kirjoittaja jori »

eemeli kirjoitti:

Pientä säätöä kaipaisi nexus 8. Merkit kohdallaan 4 vaihteella, mutta kuitenkaan pykälät ei pysy päällä. Lisäksi rullajarrussa ikävä piirre kun jarruttelee pitempään niin yhtäkkiä jarrusta häviää teho kokonaan. Muutama vaaratilannekin tullut tuon takia. No onneksi tässä pyörässä saa jalat helposti maahan. Täytyy vain pitää muut kengät jalassa kuin crocsit :D ... Päässyt vain taas pyöräilyn makuun niin ei jaksaisi ruveta säätämään

Oletko varma, että N8 mallissa säädön keskiasento on 4?

ED. Juu, näkyy ainakin Sheldon setä näin sanovan.

ED2. Hei, ehkä onkin kyse takajousen painuman takia muuttuvasta vaijerin anennosta, joka siirtää säätöä pois oikealta kohdalta. Pyydä kaveria makoilemaan maassa ja katsomaan vaihteensäätömerkkejä, kun istuudut pyöräsi päälle. Voi olla, että takapään jousto aiheuttaa muutoksen ja se pitää säätää kohdalleen kuorma päällä. Tai laita kamera videoimaan takanapaa alhaalta ylös, kun istuudut itse päälle.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Eemeli4 (clwb24/24)

Viesti Kirjoittaja jviirret »

eemeli kirjoitti:

Lisäksi rullajarrussa ikävä piirre kun jarruttelee pitempään niin yhtäkkiä jarrusta häviää teho kokonaan.

Mikäs tuollaisen aiheuttaa :shock: Rasva muuttuu kuumuessaan liian "liruksi" eikä mekanismi siksi toimi jouhevasti?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Eemeli4 (clwb24/24)

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

jviirret kirjoitti:
eemeli kirjoitti:

Lisäksi rullajarrussa ikävä piirre kun jarruttelee pitempään niin yhtäkkiä jarrusta häviää teho kokonaan.

Mikäs tuollaisen aiheuttaa :shock: Rasva muuttuu kuumuessaan liian "liruksi" eikä mekanismi siksi toimi jouhevasti?

Jukka

Mulla oli siinä kikottimen takajarrussa tuota samaa vikaa...

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13801
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Eemeli4 (clwb24/24)

Viesti Kirjoittaja jori »

Shimano rullajarrusta, tuosta luotettavaksi ja huoltovapaaksi kehutusta, katoaa jarrutuskyky kokonaan.:shock:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Eemeli4 (clwb24/24)

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Myydäänhän napavaihteitakin huoltovapaina ja kai ne onkin jos ostaa joka toinen vuosi uuden :roll:

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Eemeli4 (clwb24/24)

Viesti Kirjoittaja Pastori »

eemeli kirjoitti:

Pientä säätöä kaipaisi nexus 8. Merkit kohdallaan 4 vaihteella, mutta kuitenkaan pykälät ei pysy päällä. Lisäksi rullajarrussa ikävä piirre kun jarruttelee pitempään niin yhtäkkiä jarrusta häviää teho kokonaan. Muutama vaaratilannekin tullut tuon takia. No onneksi tässä pyörässä saa jalat helposti maahan. Täytyy vain pitää muut kengät jalassa kuin crocsit :D ... Päässyt vain taas pyöräilyn makuun niin ei jaksaisi ruveta säätämään

Mulla oli siis ihan uudessa vaihteistossa samaa vikaa. Valmiiksi asennettu vaijeri oli asennettu päin persettä.

Tuossa ketjussa olikin kattavasti Nexus asiaa. http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.ph ... tta#p58715

Vastaa Viestiin