Uusi yritys

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Uusi yritys

Viesti Kirjoittaja PW »

surrur kirjoitti:

Eipä tuo runko nyt niin hieno ollut Tavallinen naisten 3v pyörä, josta takapyörä oli vielä kolaroitu mutkalle ja sittemmin hävinnyt.

Just oikeaan käyttöön meni tämä "pystärinromu" :mrgreen:

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

surrur
Viestit: 13
Liittynyt: 08 Heinä 2014, 21:44

Re: Uusi yritys

Viesti Kirjoittaja surrur »

Aikaisemmissa viesteissä kehuttu piitkä emäputki vaikutti juuri tämän rungon valintaan.
Mitä olen netissä opiskellut aihetta, niin emäputken laakerit ovat kovilla ja ajattelin että
pitkä laakeriväli antaa lisää kestävyyttä(korjatkaa jos olen väärässä).

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Uusi yritys

Viesti Kirjoittaja jori »

surrur kirjoitti:

Aikaisemmissa viesteissä kehuttu piitkä emäputki vaikutti juuri tämän rungon valintaan.
Mitä olen netissä opiskellut aihetta, niin emäputken laakerit ovat kovilla ja ajattelin että
pitkä laakeriväli antaa lisää kestävyyttä(korjatkaa jos olen väärässä).

Näinkin, varsinkin tuon laakerivälin osalta. Ollenkaan varma en silti ole, että laakeri mitenkään erityisen koville joutuisi MBB-käytössä -ehkä jopa päinvastoin. Iso osa kuskin painosta kun on valmiiksi etuhaarukan päällä. -Hyvä valinta joka tapauksessa ulkonäön takia. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Uusi yritys

Viesti Kirjoittaja jooseha »

En usko tuossa kohtaa laakerivälillä olevan käytännön merkitystä. Ohjauskulma on sama kuin mihin laakeri on tarkoitettu eli laakeri rasittuu kuten on suunniteltu. Loivalla ohjauskulmalla laakeriväli merkinnee enemmän, kun laakeria kuormitetaan "väärin". Ei siittä pitkästä laakerivälistä silti ole ainakaan haittaa.

Vastaa Viestiin