Sivu 3/10

Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Lähetetty: 03 Loka 2014, 15:06
Kirjoittaja Syväri
jviirret kirjoitti:
Vilijami kirjoitti:

Tiedän, että 406 BMX kiekot olisivat lujempia, mutta kestävätkö nekään rymistelyä?

Jos ne ei kestä niin mikään polkupyörämaailman tuote ei kestä. BMX kiekoissa on kuitenkin 48pinnaa vs tavallisten 24-36. Kehä myös pienempi, eli pinnojen kulma kehää vasten parempi kestävyyttä ajatellen.

Jukka

Ja jos ei vieläkään kestä niin.... http://www.classic-cycle.de/en/Ready-Sp ... brake.html


Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Lähetetty: 12 Loka 2014, 18:25
Kirjoittaja Vilijami

Alkoi ikävin vaihe pyörän rakennuksessa, eli maalaus. Maaliksi hommasin biltsun uretaanialkydimaalia, koska värivalikoimasta löytyi keltainen ja hinta on kolmasosa miranol/futura linjasta.
Muttamutta, eihän tuo väri ollutkaan räikeän huomiokeltainen, vaan tumma jopa rusehtava työkonekeltainen.


Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Lähetetty: 12 Loka 2014, 18:29
Kirjoittaja Vilijami

Kuvassa värivertailun vuoksi miranolin peruskeltainen. Pitääköhän tuo "CATERPILLAR" tarroittaa, niin muut luulevat sävyn olevan tarkoituksella pyöräkuormaajan värinen :D


Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Lähetetty: 12 Loka 2014, 18:46
Kirjoittaja jviirret

Sama homma punaisen kans, on vähän tummempi kuin muiden valmistajien punainen. Mun highracer( http://www.saunalahti.fi/jukkviir/highracer.htm ) on maalattu bilteman punaisella, näyttää kuvissa ihan punaiselta, mutta jos viereen tuo jonkun oikeasti punaisen niin näyttää ihan punamullan väriseltä :(

Jukka


Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Lähetetty: 12 Loka 2014, 21:17
Kirjoittaja Vilijami

Varmaan ne on biltsussa hakenut hyvää peittoa likaisilla sävyillä. Perus keltaiset ja punaiset kun ei peitä oikein hyvin, mutta ruskeansävyt, siis maalit jossa on jokaista perusväriä (sininen, keltainen ja punainen, lisäksi vielä musta ja valkoinen) niin johan alkaa peittymään. Kokemusta on useamman auton maalauksesta.


Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Lähetetty: 13 Loka 2014, 22:11
Kirjoittaja Vilijami

Siisti putkenpään tulppa löytyi etralta alle eurolla.


Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Lähetetty: 17 Loka 2014, 13:42
Kirjoittaja Vilijami

Yksikätisen pyöräilijän ohjaustanko.


Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Lähetetty: 17 Loka 2014, 16:46
Kirjoittaja Vilijami

Ihan ok ulkonäkö tuohon tuli, vaikka viikko sitten näytti kaatopaikkaromulta :D
Vaihteet pelaa uskomattoman hyvin, kun ensimmäisen kerran ostin KAIKKI vaihteensiirtoon liittyvät osat uutena.
Penkin pehmuste ja valot vielä, niin eiköhän tuolla talven pärjää.


Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Lähetetty: 17 Loka 2014, 16:58
Kirjoittaja jviirret

Jep, hienohan siitä tuli. Toivottavasti on vapaata talvikauden päättäjäisten aikaan niin pääsee tämänkin näkemään livenä ;)

Jukka


Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Lähetetty: 22 Loka 2014, 18:45
Kirjoittaja Vilijami

Hämmentävä homma tuo poljinkampien pituus. Olen ollut vankasti sitä mieltä jo pystäriaikana, että mitä lyhemmät kammet sitä parempi. Joskus 80-luvulla totesin että BMX pyörän 192mm kammet ovat hirveintä koskaan, jos ajaa vähänkään pidemmän matkan. Siinä väsyy nopeasti. Silloisen käyttöpyöräni pitkäpenkkisen ja chopperitankoisen (tuohan on muuten CF, en ole ennen tajunnutkaan :D ) nopsan 150mm poljinkampi katkesi. Ostin naapurin pieneksi jääneestä lastenpyörästä 120mm fauberikammet. Niillä nopsan vauhti parani ja jaksoi pidempään polkea väsymättä. Helkama Oivalla ajelin sitten 90-luvulla ja sen kammet tuntuivat koko ajan liian pitkiltä.
Maaliskuussa kun tein ensimmäisen nojakin niin lyhensin kammet 120 millisiksi, koska olin kokenut ne ylivoimaisiksi. 2000km ajettuani alkoi jalkojen liike tuntua jotenkin ahdistavan pieneltä ja päätin testata 152mm kampia. Mäethän niillä nousivat mukavammin, mutta tunnuin väsyvän niillä nopeammin. Talvea varten rakensin tämän ketjun LWB tadpolen, johon laitoin samanlaiset 152mm kammet. Nyt oli tullut ajettua yhteensä 1000km 152mm kammilla ja nekin alkoivat tuntumaan vähän lyhyiltä, joten maalauksen yhteydessä laitoin 172mm kammet, eikä niillä tarvinnut ajaa kuin pari 30km lenkkiä niin ne rupesivat tuntumaan paremmilta kuin mikään aiemmin. En voi ymmärtää mistä tämmöinen seilaus johtuu :shock:


Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Lähetetty: 22 Loka 2014, 19:29
Kirjoittaja Vilijami

Kun nyt ryhdyin muistelemaan, niin olenhan minä tehnyt nojapyörän jo 80-luvulla. Nojaus ei ollut syy, vaan piti saada etuvetoinen pyörä, erikoisuuden tavoittelun takia :D Ikävä kyllä kuvia ei ole tallessa, mutta tein tuommoisen kuvamanipulaation millainen MBB se oli.


Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Lähetetty: 22 Loka 2014, 21:00
Kirjoittaja PW

:mrgreen: Oisko ollu Suomen eka MBB.


Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Lähetetty: 22 Loka 2014, 21:42
Kirjoittaja jori

Sinun oli oikea nojapyörä, minulla oli pelkkä MBB, vaan ei nojapyörä.
Semitandem
Kuva


Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Lähetetty: 05 Marras 2014, 14:13
Kirjoittaja Vilijami

Pikkumiehelle asensin penkin ja oman ohjaustangon.


Re: Papan talvijopo, LWB tadpole

Lähetetty: 05 Marras 2014, 14:16
Kirjoittaja jviirret

Eikö yhtään houkuta laittaa tuohon konepeltiä ja vähän muutakin katetta. Sais suojaa tuuleta ja sateelta pikku vaivalla ;)

Jukka