Komsa rakentuu

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Komsa rakentuu

Viesti Kirjoittaja irakas »

Niin, mistään ei voi olla varma. Ilot loppui lyhyeen, kun ajelin enemmän ja kovemmissa vauhdeissa. Niinkuin tuolla muualla jo sanoin, että, kun alkaa alamäen jälkeen vauhdissa polkemaan, rupeaa Komsa epämukavasti heilumaan. :(

Suunnittelen parhaillaan asuntovaunun vetonojakiksi Kettwiesel-tyyppistä deltaa, jonka toinen takapyörä on polkemalla vetävä ja toiseen voisi asentaa napamoottorin. :|

Sakari

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Komsa rakentuu

Viesti Kirjoittaja jviirret »

irakas kirjoitti:

Niin, mistään ei voi olla varma. Ilot loppui lyhyeen, kun ajelin enemmän ja kovemmissa vauhdeissa. Niinkuin tuolla muualla jo sanoin, että, kun alkaa alamäen jälkeen vauhdissa polkemaan, rupeaa Komsa epämukavasti heilumaan. :(

Joo, en epäile yhtään. Siinä missä positiivisella jätöllä olevien ajoneuvojen vakaus lisääntyy nopeuden noustessa niin näissä negatiivisen jätön ajoneuvoissa, joissa kuljettajan paino keskittää ohjauksen, vakaus ei lisäänny vauhdin noustessa. Jos kävelyvauhdissa polkiessa rengas kääntyilee puolelta toiselle sentin, niin ei tunnu yhtään hurjalta, tuskin edes huomaa. Mutta sama sentin renkaan kääntyily 40km/h nopeudessa ei tunnu yhtään turvalliselta.
Täällä tasaisella, varsinkaan talvella, ei tuo ominaisuus haittaa, kun huippunopeudet pyörii 30km/h pinnassa ja vain hetkellisesti, eli malttaa hyvin olla polkemattakin...

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin