Täytyy sanoa että ihmeellistä lunta sielläpäin Ei merkkiäkään että kuljettajan päälle sitä pölisisi. Täällä se on ongelma kaikissa pyörissä, tosin swb:ssä istutaan niin ylhäällä että kuljettaja pysyy lumettomana.
Täytyy sanoa että ihmeellistä lunta sielläpäin Ei merkkiäkään että kuljettajan päälle sitä pölisisi. Täällä se on ongelma kaikissa pyörissä, tosin swb:ssä istutaan niin ylhäällä että kuljettaja pysyy lumettomana.
Jukka
Joo, sitä minäkin ihmettelen, miksi vaadit niin kovasti etupyörän kotelointia. Toistaiseksi ei ole ollut lumen kanssa ongelmia. Eikö, jos etupyörä koteloidaan kokonaan, enempi takeltuisi lunta koteloon?
Voihan olla niinkin, että eri lämpötiloilla lumi käyttäytyy eri tavalla.
Eikö, jos etupyörä koteloidaan kokonaan, enempi takeltuisi lunta koteloon?
Näinhän siinä käy. Paras ratkaisu on ollut tuo nykytilanne, riittävän avara kotelo, 24" rengas 26" kotelossa. Lumi mahtuu irtoamaan ja karisemaan kotelosta, tulematta kuitenkaan kuljettajan päälle.
Voi myös olla, että pienempään renkaaseen takertuu vähemmän lunta. Näytti että sinullakin takapyörissä sitä tuossa videossa oli.
Olisiko kenelläkään tietoa 20" Nexus-rummulla varustetusta vetopyörästä?
Ilmeisesti haluat 7-vaihteisen, ovat muuten aika harvinaisia. Hintaa yksittäin ostettuna voi olla niin paljon että sama ostaa kokonainen lasten pyörä. Siinä saa samalla vaihdevivun, kumit, lokasuojan ja paljon muuta uudenveroista osaa. Jos 3-vaihteinen riittää, niin biltemassa on halvin pyörä 165e, keväällä varmaan joitakin malleja poistomyynnissä vielä halvemmalla.
Jukka
Mulla oli aikoinaan Jopossa rakennutettu 7-vaihteinen takanapa. Eli siis hankin nexus-navan, ja pyöräliikkeen isäntä asensi siihen vanteen. Pinnat+vanne+työt kustansivat noin 60 euroa.
Sillä vain, että nurkissa pyörii ylimääräisenä käyttämätön 7-vaihteinen nexus-napa, jonka hankin tandemiin asennusta varten. Jäi vain toteutumatta se projekti. Vaihdekahvaa taikka vaijeria minulla ei ole, mutta tuon navan saa viidellä kympillä + postikulut jos kiinnostaa. Mailiosoitteesta mikko piste nelo ät oulu piste fi saa lisää tietoa.
Editointia: Pastori kerkesi näillä näkymin ostaa tuon navan.
Viimeksi muokannut Nebulus, 31 Tammi 2008, 15:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Eikö, jos etupyörä koteloidaan kokonaan, enempi takeltuisi lunta koteloon?
Näinhän siinä käy. Paras ratkaisu on ollut tuo nykytilanne, riittävän avara kotelo, 24" rengas 26" kotelossa. Lumi mahtuu irtoamaan ja karisemaan kotelosta, tulematta kuitenkaan kuljettajan päälle.
Voi myös olla, että pienempään renkaaseen takertuu vähemmän lunta. Näytti että sinullakin takapyörissä sitä tuossa videossa oli.
Jukka
Oisko siinä mitään ideaa, että laittaisi lokasuojan ja sivut peittäisi kankaalla. Joku ulkoilukangas, missä on molemmat puolet liukkaita ja sileitä, niin ei lumi ja kura tartu, ja saisi tarvittaessa kankaan läpi ronkittua lumet pois. Toisaalta jos se olisi sellanen muotoon ommeltu huppu, joka tulee lokasuojan päälle ja kiinni vanteen akselille, niin sellasen saisi varmasti tehtyä helposti irroitettavaksi.
Vauhti! Se SE on, mitä näillä vehkeillä ajetaan takaa! Mukava penkki tulee sitten boonuksena
Sitähän ei raavas mies mitään kangashommia rupea harrastaan
Ei vaan on sen verran vieras materiaali, että kynnys kokeilemiseen ja "työkalujen" ostamiseen on korkea...
Hieno systeemi niskatuen säätämiseksi. Sijainti ja jousto-ominaisuudet helposti säädettävissä eikä paina paljon.
Onkos tuossa niskatuessa tarpeen olla kovikkeita sisällä. Eikös siinä olisi riittänyt päistään kumeihin ripustettu tyyny. Irtohihnasäätö vielä kumien ja rungon väliin, niin voi välillä tienposkessa päiväunia ottaessaan säätää niskatuen alemmas.
Hieno systeemi niskatuen säätämiseksi. Sijainti ja jousto-ominaisuudet helposti säädettävissä eikä paina paljon.
Onkos tuossa niskatuessa tarpeen olla kovikkeita sisällä. Eikös siinä olisi riittänyt päistään kumeihin ripustettu tyyny. Irtohihnasäätö vielä kumien ja rungon väliin, niin voi välillä tienposkessa päiväunia ottaessaan säätää niskatuen alemmas.
Jori
Joo, ei varmaankaan ole tarpeen. Aijoinkin muuttaa sen sellaiseksi, että siinä ei ole kovikkeita, ja tuollainen säätö siihen kannattaa tosiaan tehdä.
Pastori:
//Kiinnostusta on. Laitoinkin sulle meiliä.//
Enpä ole vielä löytänyt. Laita osoitteeseen: saholm(et)hotmail.com!
Pastori:
//Kiinnostusta on. Laitoinkin sulle meiliä.//
Enpä ole vielä löytänyt. Laita osoitteeseen: saholm(et)hotmail.com!
Sakari
Pahoittelen sekoilua. Vastasin sille nexus7 kauppiaalle siellä edellisessä viestissä (lainaus alla). Se homma onkin pulkassa.
Nebulus kirjoitti:
Sillä vain, että nurkissa pyörii ylimääräisenä käyttämätön 7-vaihteinen nexus-napa, jonka hankin tandemiin asennusta varten. Jäi vain toteutumatta se projekti. Vaihdekahvaa taikka vaijeria minulla ei ole, mutta tuon navan saa viidellä kympillä + postikulut jos kiinnostaa. Mailiosoitteesta mikko piste nelo ät oulu piste fi saa lisää tietoa.
Editointia: Pastori kerkesi näillä näkymin ostaa tuon navan.
Kyllä täytyy nostaa hattua Jukalle, kun hän ehdotti jonkun keskustelun yhteydessä, että Komsan ohjausakselin kulmaa kannattaisi jyrkentää.
Niinpä olen sen muuttanut 53 asteesta 73 asteeseen. Kävin jo pienen lenkin heittämässä ja kyllä täytyy sanoa, että parannus ajo-ominaisuuksiin on mullistava. Polkeminen ei enää läheskään niin paljon vaikuttanut ohjaukseen ja kääntymisetkin sujuivat ihan hyvin.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
Kyllä täytyy nostaa hattua Jukalle, kun hän ehdotti jonkun keskustelun yhteydessä, että Komsan ohjausakselin kulmaa kannattaisi jyrkentää.
Niinpä olen sen muuttanut 53 asteesta 73 asteeseen. Kävin jo pienen lenkin heittämässä ja kyllä täytyy sanoa, että parannus ajo-ominaisuuksiin on mullistava. Polkeminen ei enää läheskään niin paljon vaikuttanut ohjaukseen ja kääntymisetkin sujuivat ihan hyvin.
Hyvä että kerroit, saa vahvistusta omillekkin käsityksille. Varvoasti vain sitten ensimmäiset mäkikokeilut, uskoisin että vakaus(tai vakauden puute ) kyllä säilyi, mutta kun muutos on noinkin suuri, niin ei voi olla ihan varma.