Härski hyppää korkealle

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Härski
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 920
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36

Härski hyppää korkealle

ViestiKirjoittaja Härski » 07 Huhti 2015, 22:22

Ja eiku uutta projektia kehiin!..

Vaikkakin olen vasta alkumetreillä nojapyöräilyn ihmeellisessä maailmassa, mieli halajaa jo toisen pyörän perään. Jotenkin on vaan tuntunut tahmealta 20" etupyöräisen rullaaminen, ja keskarit(Kmh) on olleet jopa huonompia, kuin vanhalla kunnon vaihteettomalla tähtipyörällä veivatessa. Varmasti nopeudet vielä tulee nousemaan, kunhan saa lisää kilsoja alle(vasta reilu tonni), mut silti olen ollu vähän ihmeissäni kuinka hitaasti kehitystä on tullut. P-ka kunto tietysti, mikä muukaan selittä et raaseri kulkee hitaammin kuin peruspyörä. :mrgreen:

asiaan

Katellu täs sivusta buumia kun porukka -etenkin Mika- kehuu MBB:n menohaluja ja imeskelly vaikuitteita, jotta välttäis ite pahimmat surenkuopat. Sellanen kait sitä sit itellekki tarttis saara jos kerta sellanen kulkee.. Tänään oli hetki aikaa istuskella putken edessä ja riipustelin sit joutessani omiin mittoihin istuvan Mbb.n

Tarkoituksena ei todellakaan ole rakentaa mitään hitek kuitu/titaani/alumiini- himmeliä, vaan iha diy hengessä romuista kyhätty budjettipeli.. Siispä takapihalle hetkeks tonkimaan mauserin kans romukasaa ja sit piirustuspöydän ääreen..

ämpeepee.jpg
vrs1


Rengaskoko olis siis lähtökohtasesti 28". Runkoihioks löyty paria erikokoo ovaaliputkee joka kapenee perääkohden. "Puomi" suoraan haarukan yläpäähä ja tukikolmiot ketjulinjan yläpuolel. Keskiön hienosäätö Clampil pöreeseen puomiin. Penkki suorista vanerinpätkistä ja niskatuen kiinitys kahdella pikkuputkella rungon molemmin puolin joka mahdollistaa pienemmän akselivälin. Tangosta eikä jarruista vielä hajua. Mahtuskohan V-jarru etusen takapuolel..

Ampukaa huomoimmat ideat äkkiä alas ennekö mie teen jo kolmatta härveliä!
Toni

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 10293
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Härski hyppää korkealle

ViestiKirjoittaja jori » 07 Huhti 2015, 23:08

Minä laittaisin kampipuomin alemmas. Kun kammet kääntyy etupyörän mukana, ei ole mitään syytä nostaa sitä kauas eturenkaasta. Summittain etupyörän korkeus riittää kampien korkeudeksi, ainakin sata milliä pois. Puomin vaakaosa niin alas, kuin mahtuu, jonka jälkeen kammet voi sitten asentaa puomin ylä, tai alapuolelle. Saman tempunhan voi tehdä myös erillisellä etupuomilla, jossa on vekki ennen kampiholkkia.
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 6293
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 17:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Härski hyppää korkealle

ViestiKirjoittaja Pastori » 07 Huhti 2015, 23:29

Jep. Riippuu koneen käyttötarkoituksesta, toi poljinkeskiön pudotus suhteessa persaukseen varmasti helpottaa ajelua. Nyt eroa on yli 20 senttiä - 10 senttiä tuntuis kivemmalta.

Edit.

Ai. Siellä Jorilla lukikin se sata millii. No. Tulipa toinenkin vastaava mielipide.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3742
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Härski hyppää korkealle

ViestiKirjoittaja mhelander » 07 Huhti 2015, 23:34

jori kirjoitti:Minä laittaisin kampipuomin alemmas. Kun kammet kääntyy etupyörän mukana, ei ole mitään syytä nostaa sitä kauas eturenkaasta. Summittain etupyörän korkeus riittää kampien korkeudeksi, ainakin sata milliä pois. Puomin vaakaosa niin alas, kuin mahtuu, jonka jälkeen kammet voi sitten asentaa puomin ylä, tai alapuolelle. Saman tempunhan voi tehdä myös erillisellä etupuomilla, jossa on vekki ennen kampiholkkia.

Minä taas pitäisin keskiön tuossa missä se on. Penkki kun on aika selällään niin ei mene voiman tuoton opettelu kokonaan uusiksi. Lisäksi kun jalat eivät mene persusta alemmas niin tuulta halkova poikkileikkaus ei ole ainakaan suurempi silloin. Mun näkemys on ettei kantapään tulisi mennä persusta alemmas.
-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3742
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Härski hyppää korkealle

ViestiKirjoittaja mhelander » 07 Huhti 2015, 23:40

Härski kirjoitti:Ja eiku uutta projektia kehiin!..

Asiaa...

Härski kirjoitti:Rengaskoko olis siis lähtökohtasesti 28". Runkoihioks löyty paria erikokoo ovaaliputkee joka kapenee perääkohden. "Puomi" suoraan haarukan yläpäähä ja tukikolmiot ketjulinjan yläpuolel. Keskiön hienosäätö Clampil pöreeseen puomiin. Penkki suorista vanerinpätkistä ja niskatuen kiinitys kahdella pikkuputkella rungon molemmin puolin joka mahdollistaa pienemmän akselivälin. Tangosta eikä jarruista vielä hajua. Mahtuskohan V-jarru etusen takapuolel..

Ampukaa huomoimmat ideat äkkiä alas ennekö mie teen jo kolmatta härveliä!

Ehdottaisin että teet takahaarukan vaikkapa maasturin teräksisestä etuhaarukasta. Tulee yhtä jämäkkä mutta edes vähän joustaa jos kolauttaa koloon tai railoon. Penkin ylätukea joutuu sitten vähän miettimään mutta tuo kolmiorakenne takaa kovimmat kyydit. Toisaalta voiman tuotossa on vähiten häviötä.

Sitten voisi pohtia tuota etuhaarukkaa ja etukolmiota. Itsellä on tarkoitus tehdä rakenne jossa etukolmion "ketjuhaarukka" on jotakin tuohon kuvan malliin mutta yläputki tulee haarukan ohjainputken yläosaan kiinni, sen ja etuhaarukan olkapäiden väliin tulee jotakin. Ja ylhäällä sitten laippakiinnitys ohjainputkeen. Näin etukolmio on rakenteellisesti paljon jäykempi kasaan hitsattu kolmio ja jos jotakin säätöä tulee on se vaikkapa tuohon tyyliin kuin kuvassa keskiön osalta.

Ohjainlaakerin kireys säädetään laipan kiinnitys "heftissä", sitten laippa kuristetaan ohjainputkeen kuten stemmi ja lopuksi laipan kiinnitys etuhaarukkarakenteeseen kiristetään. Seuraavaksi haarukkaan sopiva stemmi taaksepäin osoittamaan ja siihen maun mukaan ohjaustankoa kiinni.
-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4110
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Härski hyppää korkealle

ViestiKirjoittaja jooseha » 08 Huhti 2015, 00:06

Samaa mieltä (arvaus/luulo) Helanderin kanssa tuosta ilmanvastusjutusta. Oikeat kisapelit näyttää tehdynkin niin että jalat ja roppa osuvat edestä katsoen päällekkäin. Jotenkin tuli käsitys että tässä tehdään nyt nopeaa pyörää joskin tiukalla budjetilla.
Eturungon tekisin nopeaan pyörään sellaisen että keskiön ja ohjaustangon välissä on suoraputki. Mahdollistaa käsillä vetämisen niin halutessaan. Haarukan kaula ja stemmi taipuu ilman tukea :(

Härski
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 920
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36

Re: Härski hyppää korkealle

ViestiKirjoittaja Härski » 08 Huhti 2015, 00:16

JOri on kyl oikees ton puomin laskemisen suhteen siinä, et sen saa sit kyl vipsautettuu takas putken yläpuolel tarvittaessa. Itelle kävi just sillee ekan rojekti tiimoill, kun kantapää potki alkuperäisellä penkki/keskiö korkeuserolla vaihtajaan.

Jos tekis taas sulosen kompromissin aerodynamiikan ja voimantuoton väliltä..
Ämpeepee2.jpg
vrs2


Mikalta hyviä ajatuksia.
Ite en jotenki "näe" isoa keulakolmiota sen tukevampana, kuin tolleenkaan -alapuolelta- toteutettuna. Eikä mielenkiinto riitä vääntämään keskiöklämppiä kummenmpia säätömahdollisuuksia. Rälläkkä ja hitsi on sit sitävarten hollilla jos tulee tarwetta säätöön.

Peräpäähän on käyny kyl mielesssä just hieman joustava haarukkarakenne, tai naruperä tms. Toi nyt olis vaan hyvä, kevyt, helppo, halpa ja nopee. Ja eiks sullakin ole tommonen ja vielä taidat ihan elävien kirjoissa olla!? Siis tarkoitan, et minun ymmärtääkseni ole moittinut perän kovuutta.(?)
Toni

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 11895
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Härski hyppää korkealle

ViestiKirjoittaja jviirret » 08 Huhti 2015, 00:38

Härski kirjoitti:Vaikkakin olen vasta alkumetreillä nojapyöräilyn ihmeellisessä maailmassa, mieli halajaa jo toisen pyörän perään. Jotenkin on vaan tuntunut tahmealta 20" etupyöräisen rullaaminen, ja keskarit(Kmh) on olleet jopa huonompia, kuin vanhalla kunnon vaihteettomalla tähtipyörällä veivatessa. Varmasti nopeudet vielä tulee nousemaan, kunhan saa lisää kilsoja alle(vasta reilu tonni), mut silti olen ollu vähän ihmeissäni kuinka hitaasti kehitystä on tullut. P-ka kunto tietysti, mikä muukaan selittä et raaseri kulkee hitaammin kuin peruspyörä. :mrgreen:


Mitä kovempaa ajat sitä suurempi nopeusero pystypyörä vs. nojapyörä välillä on. En nyt muista ulkoa minkälainen tämä "raaseri" on, mutta 20" eturenkaan vierintävastus(varsinkin jos mallia "lastenpyörä") ja mahdolliset ketjupyörät ovat hidastavia seikkoja verrattaessa pystypyörään. Hitaassa nopeudessa nämä häviöt ovat suuremmat kuin pienemmän ilmanvastuksen tuoma hyöty. Nojapyöräilijä alkaa saamaan hyötyä pienemmästä ilmanvastuksesta vasta jossakin +18-22km/h nopeuden jälkeen, pyörätyypistä riippuen. Siihen asti keskinopeudet samalla kaverilla ovat suunnilleen samat. Sillä erolla tietenkin, että nojapyöräilijän ei tarvi pitää ahdistamisen, hiertämisen ja puristamisen aiheuttamia taukoja ;)

Tällaisessa isopyöräisessä MBB:ssä ketju ja vierintävastus häviöt ovat samaa luokkaa pystypyörän kans. Joten on parempikuntoisellakin nojapyöäilijällä pystypyörää nopeampi kiihdytyksissä ja ylämäissä, kunhan ensin oppii ajotekniikan.

Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Härski
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 920
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36

Re: Härski hyppää korkealle

ViestiKirjoittaja Härski » 08 Huhti 2015, 01:34

Jukka:
tiedetään, tiedetään. Oletukset vaa oli "raaserin" suhteen hiuka korkeemmalla, kun mul peruspystäri on kuiteski "pikkasen" liukkaammin liikunu, kuin sen 18-22kmh. jotenki vaan ei saa itestään tehoja ulos ja etureidet vaa vetää tukkoon. Kyl tää tästä..

ämpeepee3.jpg
vrs3


Olio himpun väsyny meininki. piirtelin lähinnä huvikseni, jos heräis jotai ajatuksia.
Toni

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 10293
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Härski hyppää korkealle

ViestiKirjoittaja jori » 08 Huhti 2015, 09:44

Härski kirjoitti: jotenki vaan ei saa itestään tehoja ulos ja etureidet vaa vetää tukkoon. Kyl tää tästä..

Kannattaa perehtyä nojapyörän polkemistekniikkaan. Etureisien väsyminen viittaa siihen, että siirsit pystypyörärunttaustekniikan suoraan nojapyörään. Nojapyörällä ajamisessa pitää polkemistekniikkaa muuttaa siten, että jalkojen voimantuottosuuntaa siirretään polkimen kierroksen etummaisimpaan (kauimpana edessä) vaiheeseen, jossa poljin liikkuu lähinnä alas päin. Jalka on tässä vaiheessa lähes suorana ja työtä tekevät lähinnä pakaralihakset ja takareidet, samaan tapaan kuin kävellessä. Tuota tekniikkaa varten pitää nilkat ojentaa, jotteivät jalat luista polkimilta, tai käyttää lukkopolkimia, jotka mahdollistavat myös seuraavan polkemisen vaiheen, eli edellisen kuopaisun jälkeisen vedon polven- ja lonkankoukistajilla.

Joka tapauksessa, oli sinulla lukkopolkimet tai ei, kannattaa tuo nilkkojen ojennus ja pakaralihasten käyttö lisätä polkemiseen tasapainottamaan jalkojen kuormitusta ja siirtämään (yli)-kuormaa pois etureisiltä ja polvilta. Polkemisesi teho kasvaa halutessasi ainakin kaksinkertaiseksi, joka tietysti kuormittaa sydäntä ja keuhkoja enemmän. Jos taas otat uudet lihasryhmät käyttöön, lisäämättä kokonaistehoa, kestävät lihakset ja nivelet paljon pidempiä lenkkejä. Eikun KUOPIMAAN vaan.
Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Härski
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 920
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36

Re: Härski hyppää korkealle

ViestiKirjoittaja Härski » 08 Huhti 2015, 10:22

Pyöritystekniikasta.

Kyl olen täällä "taustalla" ollut kokoaja lueskelemassa mitä foorumil kirjotellaan ja kaikki vinkit on otettu jo ilolla vastaan, kiitos. On käytetty korkeita kadenseja, on lukot, on kuovittu ja raavittu(päätä). Ehkäpä vaan liian vähän vielä. Tuppaa vaan elämäs olee muita hommeleita mitkä tekee kiusaa haraastamisille,+muita harrastuksia.

Projektista

Vähän tuli pöljän näkönen tosta keula/tankovirityksestä, kun ei ollut alunperin ajatusta ottaa tukea emäputken yläpuolelta(vrs3). Kovasti vaan mun pää käskee hitsaamaan puomin suoraan haarukkaan, jolloin mummielestä saavutetaan keularakenteen hyvä vääntöjäykkyys hyvällä onnistumisprosentilla/pienellä vaivannäöllä.

Mikäli tekee Vendetta tyyppisen keulan ("suora"puomi tangolta kesköön) jää kovia voimia vastaan ottavaan kolmioon ainaki yks clämppi, minkä vääntöjäykkyydelle en laskis-mun valmistusmetodeilla- suurta arvoo. Emäputkeen nähden kohtisuoria voimia vastaan vendettarakenne olis varmasti hyvä.

Tekiskö sit tommosen kombination, jossa puomin vääntöjäykkyys varmistuu hitsaamalla se suoraan haarukkaan ja vähentäis pituussuuntaisia taipumia tuolla yläpuolisella klämppivirityksellä..

Tää tulee varmasti vielä elämään, koskä täl hetkellä ei ole mahdollisuutta=kiirettä päästä rakentamaan.
Toni

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3884
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 10:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Härski hyppää korkealle

ViestiKirjoittaja Vilijami » 08 Huhti 2015, 12:00

No miten tuommonen flevo raceri?
Liitteet
Flevo_Racer.01-1.png
Flevo_Racer.01-1.png (158.26 KiB) Katsottu 3046 kertaa

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3742
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Härski hyppää korkealle

ViestiKirjoittaja mhelander » 08 Huhti 2015, 12:39

Härski kirjoitti:Vähän tuli pöljän näkönen tosta keula/tankovirityksestä, kun ei ollut alunperin ajatusta ottaa tukea emäputken yläpuolelta(vrs3). Kovasti vaan mun pää käskee hitsaamaan puomin suoraan haarukkaan, jolloin mummielestä saavutetaan keularakenteen hyvä vääntöjäykkyys hyvällä onnistumisprosentilla/pienellä vaivannäöllä.

Toki kun käytetään tehdastekoista ja jämäkkää etuhaarukkaa niin kyllähän se kestää vaikka puomi tuleekin olkapäihin kiinni. Mulla on ajatuksena tehdä myös etuhaarukka kevyemmästä tavarasta jolloin on tarvetta saada kolmiosta tukevampi joka suhteessa. Ja laitan levyjarrut, lisää tarvetta haarukan vääntöjäykkyydelle...

Härski kirjoitti:Mikäli tekee Vendetta tyyppisen keulan ("suora"puomi tangolta kesköön) jää kovia voimia vastaan ottavaan kolmioon ainaki yks clämppi, minkä vääntöjäykkyydelle en laskis-mun valmistusmetodeilla- suurta arvoo. Emäputkeen nähden kohtisuoria voimia vastaan vendettarakenne olis varmasti hyvä.

Mun Vendetta-kloonissa tuo puomi elää juuri ohjainputken kohdalta, se siis tekee aaltoliikettä polkemisen tahtiin. Suurin rasitus tulee kuitenkin etukolmioon, ei niinkään ohjainputkesta taaksepäin.

Härski kirjoitti:Tekiskö sit tommosen kombination, jossa puomin vääntöjäykkyys varmistuu hitsaamalla se suoraan haarukkaan ja vähentäis pituussuuntaisia taipumia tuolla yläpuolisella klämppivirityksellä..

Mulla on ajatus laittaa stemmi pelkästään normityyliin kiinni ohjainputkeen. Ei mitään vipuvarsi-tukea etukolmion suuntaan koska stemmille/ohjaustangolle riittää että se pysyy paikallaan.

Härski kirjoitti:Tää tulee varmasti vielä elämään, koskä täl hetkellä ei ole mahdollisuutta=kiirettä päästä rakentamaan.

Parempi pohtia ennen kuin tehdä moneen kertaan uusiksi. Toisaalta molemmista on hyötyä ja harvoin pohtimallakaan tulee täydellistä. Tärkeintä on kuitenkin päästä ajamaan ja hieromaan bugeja pois jne.
-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Härski
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 920
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36

Re: Härski hyppää korkealle

ViestiKirjoittaja Härski » 08 Huhti 2015, 12:44

Vilijami kirjoitti:No miten tuommonen flevo raceri?


Mahtaako tulla hullua hurskaammaks muutta koko pyörää?

Suurinpana eronahan nois on ohjaustangon, ja nivelen paikat. Ja molemmat vaikuttais flevossa olevan menohalujen puolesta huonommat.(?) Nivel vaikuttais rakenteellisesti löysemmältä/raskaammalta ja alaohjaus taitaa lisätä ilmanvastusta(pinta-alaa)..
Eikä kovissa vauhdeissa taida suuresta jätöstä/ohjauskulmastakan olla iloa, vai oliks niil jotain tekoa jalkaohjauksen(polkemisen) aihettaman vikurtelun kans?


Ite kun en mistään mitään tiedä, niin käyttäjäkokemukset eri pyörien ominaisuuksista on tietty kullan arvoisia. Mika ainakin tuntuu tykästyneen vendettan menohaluihin.
Toni

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3742
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Härski hyppää korkealle

ViestiKirjoittaja mhelander » 08 Huhti 2015, 12:44

Härski kirjoitti:Peräpäähän on käyny kyl mielesssä just hieman joustava haarukkarakenne, tai naruperä tms. Toi nyt olis vaan hyvä, kevyt, helppo, halpa ja nopee. Ja eiks sullakin ole tommonen ja vielä taidat ihan elävien kirjoissa olla!? Siis tarkoitan, et minun ymmärtääkseni ole moittinut perän kovuutta.(?)

Sulta on jäänyt huomaamatta että olen kyllä moittinut kovuutta heti alusta alkaen. Penkin yläkiinnityksen ja rungon välissä oli aluksi 3mm:n alumiinilevy, myöhemmin hiilikuitu+kevlar levy tuomassa vaimennusta iskuille. Alla oli aluksi myös 19-milliset tuubirenkaat lähes 10 bar paineineen. Tuo penkin vaimennuslevy kuoleentui polkuvoimien takia ja nyt on polkemistehokkuus maksimissaan mutta iskut tulee läpi.

Ajomukavuutta on tullut lisää kun siirryin ajamaan 23-millisillä Conti GP4000S renkailla ja nyt renkaina on 22mm:n Attack edessä ja 24mm:n Force takana. Ajaahan tällä mutta ei mielellään huonolla pinnalla. Esimerkiksi kun polkee tehoilla nousua ja kesken kaiken ajaa röpelön yli niin etupyörä tahtoo pompata sivusuunnassa ja vähintäänkin kuopasee vähän tyhjää.

Olen harkinnut jopa jousituksen tekoa, pitkää takahaarukkaa ilmajousella (nk "keskijousitus") maasturin tapaan mutta parempi pitää kisakone kireänä ja kevyenä.
-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.


Palaa sivulle “Nojapyörän rakentaminen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija