Re: Luggarion, matkalaukkutrike
Keula on flevotyyppisellä pikalukituksella.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Keula on flevotyyppisellä pikalukituksella.
Takarenkaatkin ovat pikakiinnityksellä.
900x550x400 kokoiseen latikkoon mahtuu helposti.
Tuota pienemmän jos vielä haluaa, niin 305 kiekot ja kapeampi istuin?
Vilijami kirjoitti:Taka-akseli kääntyy eteen.
Muuttuu ketteräksi kaupungissa. Ei kaadu niin helposti,vaikka olisi kapea ja nousee paremmin rotvallinreunanyli. Mainio idea!
Voisko toi kuljetuslaatikko toimia myös takaboksina kuten avattaressasi tai peräkärrynä? Silloin sekin kulkisi kokoajan mukana. Peräkärry tarvitsee toki yhden tai kaksi rengasta, mutta jos ne olisivat samalla tavalla kuin matkalaukun pyörät siirrossa apuna.
yaana kirjoitti:Voisko toi kuljetuslaatikko toimia myös takaboksina kuten avattaressasi tai peräkärrynä? Silloin sekin kulkisi kokoajan mukana. Peräkärry tarvitsee toki yhden tai kaksi rengasta, mutta jos ne olisivat samalla tavalla kuin matkalaukun pyörät siirrossa apuna.
Hyvä idea! Pitääpä pyöritellä vielä.
Johan tuossa on hyvä kuljettaa tavaroita noinkin. Tavarat kassiin ja kassi roikkumaan penkin yläreunan putken päistä tajahaarukan putkien väliin Peräkärryssä kulkisi kyllä enemmän tavaraa.
Joo, tavaraa tuossa kulkee nuinkin, mutta jos sais kuljetuslaatikon kulkemaan matkassa, niin ois hyvä joissain tilanteissa.
Jos takarenkaat voisi asentaa myös kuljetuslaatikon renkaiksi, niin laatikko voisi olla pienempi. Silloin sitä pystyisi vetämään perässä kuten matkalaukkua.
CAD:in kaveriksi pitäs vaan saada iso 3D-tulostin, ni vois painaa "print"-nappia, eikä tarvis rälläköidä ja hitsailla
Vilijami kirjoitti:Joo, tavaraa tuossa kulkee nuinkin, mutta jos sais kuljetuslaatikon kulkemaan matkassa, niin ois hyvä joissain tilanteissa.
Jos takarenkaat voisi asentaa myös kuljetuslaatikon renkaiksi, niin laatikko voisi olla pienempi. Silloin sitä pystyisi vetämään perässä kuten matkalaukkua.
Voisko se istuin osa olla pyörän kuljetus laatikko? Jos se on peräkärry, ja täys tavaraa - ei taitettu pyörä siihen enää mahdu
PW kirjoitti:Voisko se istuin osa olla pyörän kuljetus laatikko?
Eli vähän kuin nämä Howard Stevensin luomukset: http://en.openbike.org/wiki/Python_Trik ... _Australia
Peräkontista niin iso että keula mahtuu sen sisään ja jos kamaa on vähän niin myös takarenkaat.
Tässä on avattuna jopa katto:
Jukka
Tässäpä italianihme joka tuli näitä lukiessa mieleen.
https://www.diblasi.it/?Lng=en
Tämä projekti nytkähti sen verran eteenpäin, että vein sorvarille lestiaihiot putkentaivutinta varten. Paikallisesta metallimyymälästä sai tilattua 25mm hydrauliikkaputkea 1,5mm seinämävahvuudella. Hydrauliikkaputkea siksi että sopinee taivutteluun paremmin kuin huonekaluputki?
Otin kuitenkin 25x1,5 huonekaluputkea 8€/6m salko ja 25x1,5 hydrauliikkaputkea 30€/6m salko, niin pääsee vertailemaan taivutus ominaisuuksia. Ulkonäöstä, huonekaluputki kirkasta ja saumallista kun taas hydrauliikkkaputki saumatonta ja tummaa. Täyttä salkoa heilutellessa ja pätkiessä en huomannut ainakaan mitään eroa. Jospa ens viikolla pääsis väänteleen!