visiopetteri kirjoitti:Tavoitteena on se, että takana oleviin kampiin saisi vapaarattaan tms. systeemin, eli että takana polkeva voisi lepuuttaa vaikka kapteeni(?) polkee edessä.
Anthrotechissäni on sähkömoottoriin liittyen tuollainen juttu, eli ketjut pääsevät pyörimään eteenpäin vaikka jalat olisivat paikallaan, tai pyörittelisi taakse päin. Tai oli, mutta se vapaaratas hajosi. Ei ehkä ihan riittävän järeää tekoa minun runtattavaksi. Ja nyt kun on ajellut vaan aikaa tappaakseen ei ole moottorillekkaan ollut tarvetta.
Ks http://www.leichtfahrzeuge.de/ ja sieltä Tretkurbelantrieb ja myös Preise. 'Freilauftretkurbel mit 1 Kettenblatt 52 Zähne oder kleiner (Gewicht: 0,1 kg)' 185 Euroa.
Hajonnut osa on hyllyssä, sitä voisi tutkia saisiko siitä selvää kenen tekemä ja mikä se onkaan, jos jostain saisi järjellisempään hintaan.
Tandemiin rakenne-ideaksi:
http://www.performer.com.tw/performer/p ... php?pID=40
Tuosta vielä sellainen muunnos, että etupolkijalla etuveto kuten Jorin Pakoputkipyörässä. Takapolkijalla takaveto. Molemmilla riippumaton mahdollisuus polkea, käyttää omia vaihteita, jne. Ja 100% painosta vetävillä pyörillä, kaikissa olosuhteissa!
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"