Kuudee Sport Evo

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Huh Streetmachine 20 astetta penkin alaosaltaan päätä pompottavalla ilmatyynyllä huonokuntoisella tiellä oli villiä menoa suoran viivan ajamisen suhteen. Ylämäissä mättää enemmän, kun kone ei tankattu ja voideltu riittävästi ja aiemmat päivät painoivat. Siihen nähden pelottavaa on nojakulmasi ja Streetmachine on lisäksi tosi vakaa ja helposti ohjattava ja silti pomput häiritsivät. Ei ollut kuskin kunto ja keskittymiskyky kohdallaan.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7041
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja Pastori »

11053383_10153252078014355_7733322848404886655_o.jpg
11141108_10153242452129355_7677871674208157324_o.jpg

Kisadokumentit. Kiitokset kuvista: smilodon ja MikaL.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja PW »

Tää jäi kokeilematta - Pastori oli nopee muuallakin ku radalla :wink:
Hieno kisa kuva - missähän muut viralliset kisakuvat on?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7041
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja Pastori »

PW kirjoitti:

Tää jäi kokeilematta - Pastori oli nopee muuallakin ku radalla :wink:
Hieno kisa kuva - missähän muut viralliset kisakuvat on?

Tää oli nyt kuiteskin paikalla lauantaista sunnuntai-iltaan. Siellä se rötkötti seinustalla. Sulla oli muita innostuksen kohteita :)

Enivei.

Kehityskohteita vuoden 2016 versioon.

  • muutaman asteen muutos sylikulmaan = pari astetta selkänojaa, kolme-viisi astetta etupuomia ylös
  • painon jakauma tasaisemmaksi, nyt eturenkaalla 62 ja takarenkaalla 38 prossaa = pikkaisen lyhempi takahaarukka, siinä on varaa ainakin viisi senttiä ja penkkiä voi siirtää ihan muutaman sentin taakse jolloin myös taittorissalle tulee tilaa, kun reisilihas ei napsi enää kiinni hetkittäin (hieno mustelma reidessä - johon tuli siis osuma noin parikymmentätuhatta kertaa)
  • harkintaa pyöreän putken käyttämiseksi
  • kiinteä etupuomin pituus (ilman säätöä = painoa vähemmän)
  • ohjainkannatinta lyhemmäksi, siinä on nyt pari senttiä emäputken yläpuolella ja sisällä ihan liikaa (painoa säästyy)
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja jori »

Jos kerran viilaamaan ruvetaan. Eturenkaan ja rungon välissä näyttäisi olevan kilpakoneeksi aika paljon tilaa. Kuvan perusteella näyttäisi olevan mahdollista siirtää runkoa ja kuskia lähemmäs maata lyhentämällä emäputkea rungon alapuolelta. Kevenee ja pienentää vastatuulenvastusta ja hitusen ilmanvastusta noin yleisestikin, vähentää etuvoltin vaaraa pienentää nyökkimistä, josta voi tulla ongelma, kun runkoa lyhennetään ym. :)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7041
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jori kirjoitti:

Jos kerran viilaamaan ruvetaan. Eturenkaan ja rungon välissä näyttäisi olevan kilpakoneeksi aika paljon tilaa. Kuvan perusteella näyttäisi olevan mahdollista siirtää runkoa ja kuskia lähemmäs maata lyhentämällä emäputkea rungon alapuolelta. Kevenee ja pienentää vastatuulenvastusta ja hitusen ilmanvastusta noin yleisestikin, vähentää etuvoltin vaaraa pienentää nyökkimistä, josta voi tulla ongelma, kun runkoa lyhennetään ym. :)

Joo. Sitä mä olinkin miettinyt että:

  • runko tulisi vähän alaspäin, etupuomin noston voisi siis tehdä tilttaamalla takaosaa alemmas
  • rungosta jää yksi mutka pois (jukan huomio aiemmin)
  • tota emäputkiasiaa en ollut osannut ajatella, hyvä idis

EDIT:

  • unohtui aiemmin pohdittu: iso rissa kiinni emäputkeen/tai sen eteen = ylemmäs = saadaan kintulle lisätilaa.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja PW »

Joo, onhan se kevyt jo nyt omatekoseks teräsrunkoseks - tietenkin mietin MBB:ksi muuttamista mutt se ei välttämättä kevennä, paitsi jos jättää ohjaustangon pois. Mikä tuo runkoputken paksuus olikaan?

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7041
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja Pastori »

qdse_kehitysideat.jpg

Kutakuinkin tälläviisiin. Pinkki linja edessä kuvaa vaihtoehtoa etupuomin nostolle.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Älä nosta kampia vaan laske penkkiä samalla kun siirrät sitä taaksepäin.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7041
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jviirret kirjoitti:

Älä nosta kampia vaan laske penkkiä samalla kun siirrät sitä taaksepäin.

Jukka

Joo. Se idis on siinä sinisessä viivassa. Kammet säilyis paikallaan. Rungon keskiosa hiukan alemmas ja silloin voisi penkin takaosakin olla about nykyisellä paikallaan ja sylikulma ihan vähän tiukkenisi. Viitisen astetta vois olla hyvä.

Pitäisköhän ihan hurauttaa neliöstä vielä tälle sesongille uusi kappale. Voisi sitten fiksatuilla mitoilla tehdä vuoden 2016 mallin.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja PW »

Jos laskis penkin takaosaakin - viel vähän loivempi asento koska kilpapyörä. Takahaarukka lyhenis = kevenis. Penkin etureunastakin vois sahata ylimäärästä kuituu pois, painamasta takareittä.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7041
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja Pastori »

PW kirjoitti:

Jos laskis penkin takaosaakin - viel vähän loivempi asento koska kilpapyörä. Takahaarukka lyhenis = kevenis. Penkin etureunastakin vois sahata ylimäärästä kuituu pois, painamasta takareittä.

Se tosiaan vähän osuukin takareiteen. Pitäisi oikoa sitäkin.

Huomasin muuten näistä ekoista puolan penkin tuotteista että on aika sporttisiin koneisiin. Penkin keskikohdan tuki tuntuu vasta vähän vaaterimmassa.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7041
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Screen Shot 2015-10-28 at 20.29.43.png

Jos tähän laittais ton keulapalikan?

Screen Shot 2015-10-28 at 20.33.06.png

Tai sitten tommoisen kangaskatteen vielä sen lisäksi?

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja jori »

Pastori kirjoitti:

Kuva
Tai sitten tommoisen kangaskatteen vielä sen lisäksi?

Levytä vielä takakiekko tuolla samalla vaalealla kankaalla. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Kuudee Sport Evo

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Jos teet kankaan, suositan sisämaan tuuliin pois surten järvien vaikutusalueelta isompaa mallia sivuttaiherkkyden kokeiluun tuon mallin jälkeen, jos ohiajavat kuorma-autot ja bussit sekä tuli eivät heittele sinua vaarallisesti piirtämälläsi versiolla. Ehdotan mahdolliseen kakkosversioon sellaisia muutoksia taakse, että kankaan yläosa on kypäräsi/pääsi levyinen ja korkuinen sekä jatkuu sillä koolla pään taakse paljon pidempään. 30+ cm voisi olla kiva ennen yläosan alas taittumisen alkua. Ideana ilmanvastuksen vähennys. Haittana suuremmat reagoinnit tuuleen ja ohipyyhältäviin autoihin. Vain jos tieolosuhteet ja tuulet mahdollistavat tuon suuremman version tietysti ja työmatkallesi on tuulisempina päivinä turvallisempi versio. Hupi ja suorituskyky erikseen ja töihin pääsy turvallisesti erikseen, jos tuo sportimpi malli ei ole turvallinen olosuhteissasi.

Vastaa Viestiin