Kaksiraiteinen kolmipyörä

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Pastori kirjoitti:

Mä en käsitä mistä ihmeestä nää jurottavat mykät on muiden suomalaisten mielestä iloisia ja vilkkaita.

Onko ne kenenkään muun kuin mainostoimiston joka keksinyt tämän "Iloisen Itäsuomen"markkinoinnin edistämiseksi?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Viesti Kirjoittaja jori »

jviirret kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Mä en käsitä mistä ihmeestä nää jurottavat mykät on muiden suomalaisten mielestä iloisia ja vilkkaita.

Onko ne kenenkään muun kuin mainostoimiston joka keksinyt tämän "Iloisen Itäsuomen"markkinoinnin edistämiseksi?

Ei se tarkoita Pohjois-Karjalaa, vaan itäsuomea, Viipurin tienoilla. On ne Imatrallakin vähemmän juroja. Ei se ollut sattumaa, että Pohjois-Karjala-projekti oli juuri Pohjois-Karjalassa. :twisted:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jori kirjoitti:
jviirret kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Mä en käsitä mistä ihmeestä nää jurottavat mykät on muiden suomalaisten mielestä iloisia ja vilkkaita.

Onko ne kenenkään muun kuin mainostoimiston joka keksinyt tämän "Iloisen Itäsuomen"markkinoinnin edistämiseksi?

Ei se tarkoita Pohjois-Karjalaa, vaan itäsuomea, Viipurin tienoilla. On ne Imatrallakin vähemmän juroja. Ei se ollut sattumaa, että Pohjois-Karjala-projekti oli juuri Pohjois-Karjalassa. :twisted:

Okei. OT - mutta vielä kerran:
"Ilo elää Pohjois-Karjalassa
Lukuisat suomalaiset suuntaavat matkoillaan ilon sydämeen Pohjois-Karjalaan."

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Viesti Kirjoittaja jori »

Pastori kirjoitti:
jori kirjoitti:
jviirret kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Mä en käsitä mistä ihmeestä nää jurottavat mykät on muiden suomalaisten mielestä iloisia ja vilkkaita.

Onko ne kenenkään muun kuin mainostoimiston joka keksinyt tämän "Iloisen Itäsuomen"markkinoinnin edistämiseksi?

Ei se tarkoita Pohjois-Karjalaa, vaan itäsuomea, Viipurin tienoilla. On ne Imatrallakin vähemmän juroja. Ei se ollut sattumaa, että Pohjois-Karjala-projekti oli juuri Pohjois-Karjalassa. :twisted:

Okei. OT - mutta vielä kerran:
"Ilo elää Pohjois-Karjalassa
Lukuisat suomalaiset suuntaavat matkoillaan ilon sydämeen Pohjois-Karjalaan."

Kuten Jukka edellä kertoi, valehtelua sanotaan nykyään markkinoinniksi, tai "virheellisen tiedon antamiseksi". ;)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Viesti Kirjoittaja terppa »

Pastori kirjoitti:
jooseha kirjoitti:

Vähän sama kun kävin pyöräliikkeessä kysymässä bigapplea. Ei saa ellei osta koko 10kpl nippua :shock:
Sitten vielä harmittelevat että ihmiset tilaavat mieluummin netistä :roll:

Kovasti yritän suosia lähikauppiasta - mutta kun se on niin h******n vaikeeta täällä iloisten itäsuomalaisten parissa. Mä en käsitä mistä ihmeestä nää jurottavat mykät on muiden suomalaisten mielestä iloisia ja vilkkaita.

Lähikauppias jolta taannoin yritettiin siskonpojalle ostaa maastopyörää teki vastikään konkurssin. Kun kyseltiin tarkempia tietoja pyörästä niin myyjä tokaisi, että kato netistä... Mihinpä sitä kivijalkaliikettä sitten enää tartteisi kun ei koeajettavaa pyörääkään ollut. yksi liike neljästä kierretystä liikkeestä yritti palvella ja sieltä se pyörä ostettiin, itse tosin olisin tilannut suoraan netin kautta kun ei oikein hyvää kokemusta ole ollut mistään omilla varaosakaupoilla.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Tapani
Viestit: 16
Liittynyt: 14 Loka 2015, 10:37
Paikkakunta: Asikkala

Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Viesti Kirjoittaja Tapani »

Nyt kävin ensimmäisen kerran parin kilometrin lenkin säköavusteisena. :mrgreen:
Hurja hommaa tämä sauvaohjus. Kyynärpää vähintään on oltava lujasti tuettu, sitten ranteella pieni työntö tai veto, muuten ei riitä kaistan leveys. Muutenkin elämyksenä tuon sähkön toiminta. Ensin ei tunnu miltään ja sitten kiihtyy vaikka lopettaa polkemisen. Ainakin sellainen tunne on?? Täydellinen äänettömyys on aivan ehdoton juttu.

Kuviakin on mutta editointiohjelma vissiin tökkii kun vaihdoin tuohon Windows 10

Tapani
Viestit: 16
Liittynyt: 14 Loka 2015, 10:37
Paikkakunta: Asikkala

Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Viesti Kirjoittaja Tapani »

Ilmeisesti tein tuosta ohjauksesta ylenmäärin järeän?
sisäputki on 20 mm hydrauliputkea

Liitteet
takapyörä ohjaus 0682.jpg
Tapani
Viestit: 16
Liittynyt: 14 Loka 2015, 10:37
Paikkakunta: Asikkala

Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Viesti Kirjoittaja Tapani »

Kun tekee kaikki klemmareilla ja pulteilla pystyy säätämään juttuja kohdalleen, vastaavasti onko sitten mikään milloinkaan kohdallaan vaan kaikki aika menee säätäessä? :)

Liitteet
ohjaussauvan "laakeri"
ohjaussauvan "laakeri"
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Viesti Kirjoittaja jori »

Onkos tuo mutka tapyörän ohjainvarressa harkittu, vai vahingossa tullut, vai mikä on sen tarkoitus.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Tapani
Viestit: 16
Liittynyt: 14 Loka 2015, 10:37
Paikkakunta: Asikkala

Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Viesti Kirjoittaja Tapani »

On tarpeeton ja aiheuttaa helposti notkumista

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Viesti Kirjoittaja jori »

Tapani kirjoitti:

On tarpeeton ja aiheuttaa helposti notkumista

Oikaise se sitten ihmeessä, sillä ohjauksen jousto voi vaikuttaa dramaattisesti ajotuntumaan.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Tapani
Viestit: 16
Liittynyt: 14 Loka 2015, 10:37
Paikkakunta: Asikkala

Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Viesti Kirjoittaja Tapani »

Mulla on sähköperämottori http://www.torqeedo.fi/?p=3&gclid=CPW46 ... cgodQJQJ7Q

Nyt pitää jotenkin selvittää sopiiko se akku Keyden kanssa

Tapani
Viestit: 16
Liittynyt: 14 Loka 2015, 10:37
Paikkakunta: Asikkala

Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Viesti Kirjoittaja Tapani »

Se Torqeedo lupaa paljon enemmän kuin pitää
Se on ääääänekäs vinkuu melkein kuin sikka tapettaessa
Siinä on se paikanmääritys joka ainoastaan laskee pääseekö sähkövoimalla takaisin lähtöpaikkaan. Minusta tuollaisen laitteen paikanmääritys pitäisi ehdottomasti ilmoittaa myös onko siinä kohdassa riittävästi vettä alla missä se kulloinkin viuhtoo. :twisted:

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Viesti Kirjoittaja jori »

Tapani kirjoitti:

Mulla on sähköperämottori http://www.torqeedo.fi/?p=3&gclid=CPW46 ... cgodQJQJ7Q

Nyt pitää jotenkin selvittää sopiiko se akku Keyden kanssa

Torquedon akku.png
Torquedon akku.png (19.49 KiB) Katsottu 3879 kertaa

Jos kyse on tästä moottorista, on riski, että moottorinohjaimessa on jännitteelle alaraja, jonka alapuolella se ei toimi. Tuossa Torquedon akussa on jännite vain 29,6 V, joten on vaara, että moottorinohjain tulkitsee tuon Keyden 36 V Litiumakun alijännitteeksi, eikä suostu pyörittämään. Ei voi muuta kuin kokeilla. Moottorinohjaimen asetuksista en osaa sanoa, voiko niitä muuttaa. Tuon vertainen jännitteen aleneminen tottakai hieman pudottaa isompien nopeuksien vääntöä, mutta tuskin liikaa, jos vain moottorinohjain suostuu yhteistyöhön matalammalla jännitteellä.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

E-Cruiser
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 695
Liittynyt: 02 Marras 2014, 13:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kaksiraiteinen kolmipyörä

Viesti Kirjoittaja E-Cruiser »

Noin siinä käy hyvin todennäköisesti. Jos kontrolleri on suunniteltu litium-akuille niin siinä on cut-off. Normaalisti se ei ole säädettävä. Joissain kalliimmissa isoissa kontrollereissa sitä voi säätää.
Omassa kontrollerissa sitä voi myös säätää ns. advanced-kartan kautta (ensimmäinen sukupolvi missä voi), mutta sen säätövara on luokkaa 0,5V-1V.

25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017

Vastaa Viestiin