Sivu 1/4

Cone 3

Lähetetty: 17 Tammi 2016, 13:37
Kirjoittaja Nojailija

Olen aloitellut Cone3 projektia. Tarkoituksena on muokata Cone proton ja Cone racen muotoa siten että mahdun juuri mukavasti sisään - mikä tarkoittaa isompaa koppaa kuin aikaisemmat Conet. Cone kolmosesta tulee 10% pidempi, leveys kasvaa sentillä. lisäksi olkapäiden kohdille tulee pyöreämpi muoto ja pyörille kunnon katteet.

Pidennys ja pyöristys mahdollistavat rennomman, enemmänän taaksepäin nojaavan ajoasennon. jalat mahtuvat pyörimään paremmin kun siirrän keskiötä noin 8 cm taaksepäin, mahdollisesti kantapäille ei tarvita "alakoppia" ollenkaan.

Kolmosessa yritän myös hakea keveyttä alusta lähtien ja kuidutuksessa siirryn vakuumi-infuusioon, jos onnistun niin iso koppa tulee yhdellä valulla.

laskeutumistelinettä ei tule vaan sivuille isot luukut jaloille ja päälle iso kulkuaukko.

ohessa muutama kuva edistymisestä, pikkuhiljaa projekti etenee ja valmistumisvuodesta ei ole vielä tietoa.


Re: Cone 3

Lähetetty: 17 Tammi 2016, 19:22
Kirjoittaja vaaka

Nokka on niin alhaalla, että halutessasi on helppoa lisätä pala eteen, joka laskee kärkipiikin hyvin lähelle maata, kuten entisessä nopeusennätyspyörässä Varna 3ssa. Ulkoa en muista, onko nykyennätyksen haltijassa yhtä alhaalla nokka. Pitäisi kuvaa vakoilla.


Re: Cone 3

Lähetetty: 18 Tammi 2016, 20:12
Kirjoittaja jooseha
Nojailija kirjoitti:

kuidutuksessa siirryn vakuumi-infuusioon

Onko tämä se menetelmä missä hartsi imetään alipaineen avulla kuituun?


Re: Cone 3

Lähetetty: 19 Tammi 2016, 17:01
Kirjoittaja Nojailija
jooseha kirjoitti:
Nojailija kirjoitti:

kuidutuksessa siirryn vakuumi-infuusioon

Onko tämä se menetelmä missä hartsi imetään alipaineen avulla kuituun?

Just se. Vakuumusäkitys kuivan kuidun päälle ja hartsin imu kuituun. Periaatteessa johtaa parempaan kappaleeseen kuin tavallinen vakuumisäkitys. Infuusiossa voi kuidut myös hennosti sprayliimata muottiin jolloin kopan valu on helpompaa.


Re: Cone 3

Lähetetty: 20 Tammi 2016, 08:30
Kirjoittaja Wacky

Onko tästä vihdoin tulossa kunnolla käyttö kelpoinen pyörä?


Re: Cone 3

Lähetetty: 20 Tammi 2016, 15:44
Kirjoittaja Nojailija
Wacky kirjoitti:

Onko tästä vihdoin tulossa kunnolla käyttö kelpoinen pyörä?

kate haittaa käyttökelpoisuutta aina, mutta mikäli katettua 2 pyöräistä voi saada käyttökelpoiseksi niin sitten tästä se tulee :D laskeutumistelinettä en suunnittele, isot aukot sivuille jaloille lähtöä ja pysähtymistä varten.


Re: Cone 3

Lähetetty: 20 Tammi 2016, 17:35
Kirjoittaja vaaka

Mielenkiinnolla odotetaan käyttökokemuksia normaalikäytössä ;-)


Re: Cone 3

Lähetetty: 21 Helmi 2016, 20:00
Kirjoittaja Nojailija

Taas on pari askelta lähempä mutta vielä kaukana ajokunnosta. Plugin dimensiont ja pyörien katteet ovat valmiit, takapyörän kate on irroittettava. etupyöränkate on kiinni isossa kopassa. Nyt alkaa pinnan viimeistely, tämä ensimmäinen maalikerros on pakkelin päällä, hiomalla pitkällä kapulalla saa laaksot näkymiin kun ne jäävät mustiksi.


Re: Cone 3

Lähetetty: 24 Helmi 2016, 20:08
Kirjoittaja tm

Varmasti selvä vaikutus ilmanvastukseen noilla pyöräkatteilla, hyvään suuntaan kulkee Coneen evoluutio.


Re: Cone 3

Lähetetty: 24 Helmi 2016, 20:47
Kirjoittaja irakas

Hyvän näköistä jälkeä. Kyllä täytyy nostaa hattua korkealle, kun tietää kuinka paljon työtä homma vaatii. 8)


Re: Cone 3

Lähetetty: 25 Helmi 2016, 07:35
Kirjoittaja jviirret

Vaike kommentoida mitään :) Toivottavasti ei kuitenkaan tule vaikutelmaa ettei projekti kiinnosta. Valmis suunnitelma ja ammattimainen toteutus, ei siihen oikein osaa mitään lisätä.

Jukka


Re: Cone 3

Lähetetty: 25 Helmi 2016, 08:38
Kirjoittaja PW
jviirret kirjoitti:

Vaike kommentoida mitään :) Toivottavasti ei kuitenkaan tule vaikutelmaa ettei projekti kiinnosta. Valmis suunnitelma ja ammattimainen toteutus, ei siihen oikein osaa mitään lisätä.

Jukka

:mrgreen:


Re: Cone 3

Lähetetty: 12 Maalis 2016, 20:53
Kirjoittaja frp

Tuleeko jalka-aukoille kuitenkin luukut, jotka voi laittaa paikoilleen pidemmällä matkalla tai maksimiaerodynamiikkaa tavoitellessa?


Re: Cone 3

Lähetetty: 13 Maalis 2016, 10:18
Kirjoittaja vaaka

Miten venyvä kangas pelittäisi, jos ei tee automaattisesti avautuvaa pohjaluukkua vauhdin pudotessa? Kangas olisi aina paikallaan ja jalat saa maahan aina, rakenne on kevyt ja toimintavarma. En tiedä, mikä kangas olisi yhtäaikaisesti venyvä ja tuulessa väpättämätön sekä jos tuollainen löytyy, vielä kestävä puhumattakaan vedenpitävyydestä.


Re: Cone 3

Lähetetty: 13 Maalis 2016, 19:27
Kirjoittaja Nojailija
frp kirjoitti:

Tuleeko jalka-aukoille kuitenkin luukut, jotka voi laittaa paikoilleen pidemmällä matkalla tai maksimiaerodynamiikkaa tavoitellessa?

joo, aikomus on tehdä isot ja pitkät luukut molemmin puolin alas sivuille, pysähtyminen jalka ulos luukusta tyyliin. pohjaan keskelle noin 20cm kaistale umpinaisena. ja päälle iso kulkuluukku. kantava hiilikuitumonokokki kuitenkin, periaatteessa kulkee kolme leveää palkkia nokasta perään, yksi pohjassa ja kaksi sivuilla ylhäällä.