Tuon sivun kommenteissa varoitellaan aukon reunan muuttumisesta giljotiiniksi törmäyksessä. Sama aihe ollut täälläkin esillä. Reunaan kannattaisi laittaa jotain pehmeää, vaikka vaahtomuovia. Laittaisin myös pään taakse pienen turvakaaren joka toimisi samalla niskatukena. Kaupallisissa tuotteissa onkin aina kulkuaukon takana evä, vai mikä sen nimitys nyt on?
SH29 muokkautumassa paperilla värityssuunnitelmaa myöten. Kinnerin ulko-ulottuvuuksia määrittää hissin koko, jonka äärikulmat on merkitty katkoviivoilla ja jolla kuljetan tavaroita toisen kerroksen verstaaseen.
Liitteet
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
Onko painon vähennyksen ja valmistuksen yksinkertaisuuden lisäksi muu syy sille, että pään takana ei ole koteloa vähentämässä ilman vastusta?
Vähentääkö se ilmanvastusta?
Jukka
Oonpa tietenkin sitä koettanut muotoilla mukaan, mutta jotenkin kokonaisuuden kannalta en ole saanut sitä istumaan, enkä näe siitä juuri mitään etua. Lisäpainon ja -vaivan lisäksi hankaloittaa se kypärän käyttöä ja näkyvyyttä taakse, jos ja kun käyttää kypärään kiinnitettyä taustapeiliä. Ilman koteloa sivuprofiili on näin paljon sutjakkaamman näköinen.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
Onko painon vähennyksen ja valmistuksen yksinkertaisuuden lisäksi muu syy sille, että pään takana ei ole koteloa vähentämässä ilman vastusta?
Vähentääkö se ilmanvastusta?
Jukka
Oonpa tietenkin sitä koettanut muotoilla mukaan, mutta jotenkin kokonaisuuden kannalta en ole saanut sitä istumaan, enkä näe siitä juuri mitään etua. Lisäpainon ja -vaivan lisäksi hankaloittaa se kypärän käyttöä ja näkyvyyttä taakse, jos ja kun käyttää kypärään kiinnitettyä taustapeiliä. Ilman koteloa sivuprofiili on näin paljon sutjakkaamman näköinen.
Jos jostain onnettomasta sattumasta johtuen saa jäsenyyden kinneristien kattokerhossa niin silloin pään takana olevasta pahkasta voi olla iso ilo kun on ottamassa ensimmäistä iskua vastaan.
Itsellä se sattuma oli takarenkaan puhkeaminen ja sivuluisussa takarenkaan tipahdus kanttikiveltä
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Onko painon vähennyksen ja valmistuksen yksinkertaisuuden lisäksi muu syy sille, että pään takana ei ole koteloa vähentämässä ilman vastusta?
Vähentääkö se ilmanvastusta?
Jukka
Oonpa tietenkin sitä koettanut muotoilla mukaan, mutta jotenkin kokonaisuuden kannalta en ole saanut sitä istumaan, enkä näe siitä juuri mitään etua. Lisäpainon ja -vaivan lisäksi hankaloittaa se kypärän käyttöä ja näkyvyyttä taakse, jos ja kun käyttää kypärään kiinnitettyä taustapeiliä. Ilman koteloa sivuprofiili on näin paljon sutjakkaamman näköinen.
Jos jostain onnettomasta sattumasta johtuen saa jäsenyyden kinneristien kattokerhossa niin silloin pään takana olevasta pahkasta voi olla iso ilo kun on ottamassa ensimmäistä iskua vastaan.
Itsellä se sattuma oli takarenkaan puhkeaminen ja sivuluisussa takarenkaan tipahdus kanttikiveltä
Joo, olen itsekin heittänyt tuntemattomiksi jääneet ympäripyörähdykset Saimaan ekotripillä, kun pitkässä alamäessä deltan takapyörä eksyi pyörätieltä ajoradalle.
Jos laittais vain tukikaaren pääaukon taakse, ja antaahan niskatukikin hyvän tuen.
Liitteet
Viimeksi muokannut irakas, 20 Helmi 2016, 19:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
Ilmanvastuskerroin putoaa, jos pään takana on koteloa. Mielellään 20+ cm ja puolet lisää on vielä kuulemma edukasta. En pistänyt mieleen kommentin käyttäjätunnusta, luulen brol foorumia lukupaikaksi.
Mitä paremmin kypärä integroituu koteloon, sitä parempi. En ikinä muista sveitsiläisen sikahintaisen ennätyspyöräksi tarkoitetun härvelin nimeä, kun noin 9000€ hintalappu ei hotsita. Mukaan saa kypärän, joka uppoaa saumattomasti koteloon. Kiva kääntää päätä liikenteessä...
mun mielestä se lisää vähemmän painoa ja vähemmän ilmanvastusta kuin tällaisesta päästä irti oleva kuupa:
Tuon Mangon kuupan luulisin lisäävän vastusta. Iso rako pään takana ja pyöreä pysty takareuna varmistaa että ilma pyörteilee. Kuskin päässä on sentään karhennuksia, joten ilmavirta saattaa irrota siitä hallitusti vrt. golfpallo.
Tuollaisen suojakaaren saamiseksi riittävän lujaksi ympäri-pyörähdykseen, taitaa olla aika vaativa temppu, ettei mene lyttyyn eikä aiheuta lisää ilmanvastusta eikä ole painava.
Jos laittaisi kaareen vaijerit ristiin?
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
Tuollaisen suojakaaren saamiseksi riittävän lujaksi ympäri-pyörähdykseen, taitaa olla aika vaativa temppu, ettei mene lyttyyn eikä aiheuta lisää ilmanvastusta eikä ole painava.
Jos laittaisi kaareen vaijerit ristiin?
Rippuu mihin kaaren kiinnität. Jos se on ohutviiluvanerikopassa kiinni, tuskin kestää - koppa menee ruttuun. Jos se olis penkin jatkeena ja penkki laipiona?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.