Ajoasento pyyttonista, mutta korkeutta hieman lisää ja takarengasta joku sentti eteenpäin, niin painojakauma menee tasan. Paluupuolen kettingin ohjaus on suunnitelmissa hoitaa putkella.
Alunperin pyörittelin päässäni 507-renkailla mutta teen kuitenkin 559:ilä, kun ei tunnu liian korkealta istuskeluun. Lonkankoukistajani ovat ilmeisesti venyneet Pienemmät renkaat mahtuu aina tarvittaessa. Hyvä kannustin isompaan kokoon oli rengashinnaston katselu. 507 näytti olevan puolet kalliimpi
ja saatavuuskin on heikompi. 559:ä löytyy vaikka Onet, jos kovaa haluaa ajaa.
Isorenkainen yleispyörä
Isorenkainen yleispyörä
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Isorenkainen yleispyörä
Noni, hyvä että joku rakentelee vielä näitä perinteisempiäkin malleja.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Re: Isorenkainen yleispyörä
Taipuu paremmin monenlaiseen käyttöön
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2058
- Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
- Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: Isorenkainen yleispyörä
-poistettu tuplaviesti-
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2058
- Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
- Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: Isorenkainen yleispyörä
Takavetoinen onkin parempi talvella ja maastossa.
Minulle paras yleispyörä on tämä:
Kompromissina edessä on 507 rengas, mutta onneksi Jopo buumin ansiosta rengasvalikoimaa on omiin tarpeisiin.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14157
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Isorenkainen yleispyörä
Istuimen kiinnikkeiden ja istuimen kautta kulkee suurehkoja voimia, varsinkin, jos tavaratelineellä on tavaraa ja nojataan kunnolla selkänojaan. Katsopa, onko reiät istuimessa venyneet. Ei kannata rikkoa istuinta tuon takia, vaan korjata takakiinnike rungon puolelta jäykemmäksi.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2058
- Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
- Paikkakunta: Hamina
- Viesti:
Re: Isorenkainen yleispyörä
jori kirjoitti:Istuimen kiinnikkeiden ja istuimen kautta kulkee suurehkoja voimia, varsinkin, jos tavaratelineellä on tavaraa ja nojataan kunnolla selkänojaan. Katsopa, onko reiät istuimessa venyneet. Ei kannata rikkoa istuinta tuon takia, vaan korjata takakiinnike rungon puolelta jäykemmäksi.
Takakiinnike arvelutti minuakin ja tein uuden missä selkänojan tukiputki on vähän pystymmässä kulmassa. Käyn ottamassa kuvan kohta.
Tuolla olisi nyt pari kuvaa:
http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... 111#p92111
Re: Isorenkainen yleispyörä
Päärunko kasassa.
Re: Isorenkainen yleispyörä
Aika nätisti litistyy putki soikeaksi yksinkertaisella työkalulla
Hieman kokeilua miten osat asettuu. Takahaarukka tulee siis 30 millisestä putkesta joka on litistetty 22x35 milliseksi.
Re: Isorenkainen yleispyörä
Askartelin takahaarukan
ja laitoin sen paikoilleen.
Jousi ja taittopyörä vielä irrallaan.
- vph
- Sisällöntuottaja
- Viestit: 1164
- Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
- Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo
Re: Isorenkainen yleispyörä
En tiedä miksi, mutta omaan silmääni tuollainen soikeasta putkesta tehty systeemi on hienon näköinen. Jostain syystä se vaan näyttää viimeistellyltä ja jotenkin kauniilta. Vähän sama asia kuin naisen lantion kaari - ei järki ymmärrä mikä siinä on, mutta heikoksi se miehen mielen vetää.
Niin. Yritin siis sanoa että ihan helevetin hieno!