Sivu 2/24

Re: EuroFlevo

Lähetetty: 10 Maalis 2017, 16:09
Kirjoittaja vaaka
Pastori kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

RAUHOTU!!! Kohta joudut palkkaamaan nojapyörätehtaaseesi työntekijän... :lol:

Jukka

Juu. Vois kattoo kyllä lääkityksen kohilleen. Alkaa olla aika kova vauhti.

Pyhpah maailma kaipaa useampia nojakkeja ja cargopyöriä, lisää näitä! Jatka hyvää työtä vaan Vilijami. Lisää kuvia sata pyöräilytekoa galleriaan :D


Re: EuroFlevo

Lähetetty: 10 Maalis 2017, 16:23
Kirjoittaja jooseha
PW kirjoitti:

Hyvä, eihän näitä tartte enää ite tehdäkään ku Viljamilta vaan tilaa :mrgreen:

Tuon kun näkisi :lol: Joko sun oma romukasa on loppunut?


Re: EuroFlevo

Lähetetty: 10 Maalis 2017, 17:21
Kirjoittaja Vilijami
Pastori kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

RAUHOTU!!! Kohta joudut palkkaamaan nojapyörätehtaaseesi työntekijän... :lol:

Jukka

Juu. Vois kattoo kyllä lääkityksen kohilleen. Alkaa olla aika kova vauhti.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Re: EuroFlevo

Lähetetty: 15 Maalis 2017, 23:08
Kirjoittaja Pastori

Tässä innoitusta Thessalonikista tänään = peräkärryn muodossa.

peraosa.jpg
peraosa.jpg (573.01 KiB) Katsottu 4265 kertaa
peraosa-2.jpg
peraosa-2.jpg (359.51 KiB) Katsottu 4265 kertaa
peraosa-3.jpg
peraosa-3.jpg (506.93 KiB) Katsottu 4265 kertaa
peraosa-4.jpg
peraosa-4.jpg (459.89 KiB) Katsottu 4265 kertaa

Re: EuroFlevo

Lähetetty: 16 Maalis 2017, 10:00
Kirjoittaja terppa

Hyvältä näyttää, laatikko avattavalla/irrotettavalla perälaudalla niin voi lavan tai lavat työntää pumppukärryillä kyytiin :mrgreen:

Meidän polttopuuhuolto on puoliksi rikkinäisten eurolavojen varassa :)


Re: EuroFlevo

Lähetetty: 21 Maalis 2017, 19:28
Kirjoittaja Vilijami

Tilasin 8-vaihteisen kierrepakan 13-15-17-19-21-24-28-32 rattailla. 9-vaihteisessa rattaat olisivat olleet 13,14,15,16,18,21,24,28,32. Kasipakassa on 6kpl yli 17 hampaisia, mutta ysipakassa vain 5kpl. Käyttökelpoisia on siis enemmän kasissa. 10-vaihteisia kierrepakkojakin saa ja ois vielä enemmän käyttökelpoisia vaihteita, mutta se toiminta ja säätö on jo liian hienomekaanista.
Kierrepakka siksi, että se käy tavarapyörässä mainioon 48-pinnaiseen ja 14mm akselilla olevaan bmx kiekkoon.
Taakse tulee samanlaiset pakan kierteellä olevat bmx takakiekot. Silloin niihin saa halutessaan levyjarrut tai kiekot kääntämällä tandempolkijan vedon.


Re: EuroFlevo

Lähetetty: 21 Maalis 2017, 20:12
Kirjoittaja jviirret

Kierrepakallisissa kiekoissa on pakan puoleinen laakeri aika kaukana dropoutista, tuleeko siihen liian kova vääntö ja akseli napsahtaa poikki?
Isä vaan joskus manaili ku ajeli työmatkaa tuollaisella kierrepakallisella pyörällä ja kerran vuoteen joutui akselin vaihtamaan ja meinasi että syy olisi tuossa kaukana kiinnityspisteestä olevassa laakerissa.

Jukka


Re: EuroFlevo

Lähetetty: 21 Maalis 2017, 20:54
Kirjoittaja Vilijami

Ai 14mm akseli katkeaa? :D Ei ainakaan mun ja imin flevoissa ole ollut mitään ongelmaa ja takakiekotkaan ei ole kiinni kuin toiselta puolelta.


Re: EuroFlevo

Lähetetty: 21 Maalis 2017, 22:23
Kirjoittaja jooseha
Vilijami kirjoitti:

Tilasin 8-vaihteisen kierrepakan 13-15-17-19-21-24-28-32 rattailla. 9-vaihteisessa rattaat olisivat olleet 13,14,15,16,18,21,24,28,32. Kasipakassa on 6kpl yli 17 hampaisia, mutta ysipakassa vain 5kpl. Käyttökelpoisia on siis enemmän kasissa.

Toi ysi on just passeli. Ylhäältä maantiepakka, mutta alhaalta maastopakka :D Kasi on "normaali" maastopakka. Makuasia sano Musti, kun...


Re: RE: Re: EuroFlevo

Lähetetty: 22 Maalis 2017, 07:26
Kirjoittaja jviirret
Vilijami kirjoitti:

Ai 14mm akseli katkeaa? :D Ei ainakaan mun ja imin flevoissa ole ollut mitään ongelmaa ja takakiekotkaan ei ole kiinni kuin toiselta puolelta.

Jaa, niissä on noin paksut akselit läpi asti. Mun purkamissa on kaikissa ollu ohuempi, mutta ne ei oo ollu bmx napoja.
Tosin sen 14mm akseli ei ole kierteen pohjalta kuin 12mm ja tässä on paljon suurempi kuorma eturenkaalla. Pidemmän akselivälin vuoksi myös kääntökulmat on suuremmat ja se rasittaa kallistuvaa etukiekkoa myös. Mut eihän sitä tiedä ennen kuin kokeilee.

Jukka


Re: EuroFlevo

Lähetetty: 22 Maalis 2017, 11:10
Kirjoittaja Vilijami

14mm akselissa on hienokierre, eli kierteen pohjalta 13mm. Tavallinen akseli kierteen pohjalta 9mm. Taivutusvastus W=pii*d3/32 siis tavallinen akseli 71mm3 ja bmx 215mm3. Bmx akselissa on noin kolminkertainen taivutusvastus.


Re: EuroFlevo

Lähetetty: 22 Maalis 2017, 11:24
Kirjoittaja Vilijami
jooseha kirjoitti:

Toi ysi on just passeli. Ylhäältä maantiepakka, mutta alhaalta maastopakka :D Kasi on "normaali" maastopakka. Makuasia sano Musti, kun...

Omien kokemusten mukaan alle 17 hampaisella rattaalla meno alkaa tuntua samalta kuin nexus 7 viitosvaiheella eli kadenssi laskee mutta vauhti ei ainakaan nouse, paitsi tietenkin jyrkässä alamäessä :mrgreen:


Re: EuroFlevo

Lähetetty: 28 Maalis 2017, 18:19
Kirjoittaja Vilijami

Enää ei paljon puutu :mrgreen:
Pyörätohtorin bmx kiekot vaikuttivat laadukkaammilta kuin biltsun vastaavat ja ovat samanhintaiset. Jarrupinnat ovat sorvatut ja napa on alumiinia.


Re: EuroFlevo

Lähetetty: 28 Maalis 2017, 19:30
Kirjoittaja jooseha

Onkos sulla vielä ohjausnivel jäljellä vai sovellatko?


Re: EuroFlevo

Lähetetty: 28 Maalis 2017, 19:51
Kirjoittaja Vilijami
jooseha kirjoitti:

Onkos sulla vielä ohjausnivel jäljellä vai sovellatko?

Ei ole jäljellä, enkä tähän sitä flevomallia laittaisikaan. Evoluutiomalli tulee, kunhan saan sorvarin aktivoitua. Vai onko joku parempi idea?