Cone 4

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Cone 4

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Magneetit kuulostaa hyvältä. Kun jalat on sisässä pieni sik-sak liike ohjauksella ja luukut heilahtavat niin että nappaavat kiinni magneetteihin.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Nojailija
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 594
Liittynyt: 30 Heinä 2010, 19:58
Paikkakunta: Kaarina

Re: Cone 4

Viesti Kirjoittaja Nojailija »

Pykälän taas valmiimpi. Luukut clasun magneeteilla kiinni, jotenkuten. Täytyy tilata vahvempia. Oli aika virittämistä jottei repsota auki joku kulma, viritin sisään X-muodon, kulmasta kulmaan rautalankaa/ päälle hiilaria. Sillä sai väännettyä luukut kuperimmiksi/sopivimmiksi.

Tällä ajan ratareidessä viikon päästä,, ja varikolla nocom iskukunossa varalla.

Liitteet
5182017222110.jpg
5182017222110.jpg (93.99 KiB) Katsottu 4662 kertaa
Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1626
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Cone 4

Viesti Kirjoittaja Härski »

Esim vanhoista tietokoneen kiintolevyistä saa vahvoja ja kevyitä neodymium magneetteja. Hyvii ja halpoja.

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1533
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Cone 4

Viesti Kirjoittaja samuel »

bebek.fi, löytyy useita eri kokoja.
Katto sopiva koko, voin tuoda ratareiteen tullessani.

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Cone 4

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Postittavat myös.

On eri asia, meneekö postista läpi. Voi häiritä heidän laitteita. En tiedä, ovatko vahvat magneetit toimituskiellossa.

Nojailija
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 594
Liittynyt: 30 Heinä 2010, 19:58
Paikkakunta: Kaarina

Re: Cone 4

Viesti Kirjoittaja Nojailija »

Velolla_290717.jpg

kauniin aamun kunniaksi Testi Turun Velolla.

Sain pään ja polvien kuvut teipattua Cone4seen joten heti piti testata, ja iso hymiö :mrgreen: toimii. Ei huurtunut lasi, polvet ja kypärä mahtuivat hyvin, nyt voin "vetää" poljinta paremmin, ilman polvikupuja voi pyöritellä mutta jotenkin tehoja ei saanut. Oli tosi hieno aurinkoinen keli, hiukan kasvihuoneolo tuli, kupua täytynee maalata tai teipata. Huomasin myös että ilmaa virtaa sisään liiankin paljon kaikista luukujen saumoista yms. pakkelointia edessä. onhan tässä viel viikko kisoihin.

Ajoin kymmenen kierrosta 47.2 kmh keskinopeudella ja syke juuri yli zombietason, 40 lyöntiä alle 1 tunnin pulssin. Nokialla nähdään totuus mihin tällä pystyy. Joudunko taas tyytymään maailman toiseksinopeimmanteron titeliin vai en....

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Cone 4

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Nojailija kirjoitti:

Joudunko taas tyytymään maailman toiseksinopeimmanteron titeliin vai en....

Hieno pyörä! Pitää tehdä joskus toiviomatka tuonne Turun velodromille.

Tunnin kisassako se maailman nopein ratkaistaan? Sehän on melkoinen alimatka. Mutta menköön. Te ootte niin nuoriakin.

Nojailija
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 594
Liittynyt: 30 Heinä 2010, 19:58
Paikkakunta: Kaarina

Re: Cone 4

Viesti Kirjoittaja Nojailija »

Pastori kirjoitti:

. Te ootte niin nuoriakin.

Kiitos kohteliaisuudesta, olen kuiteski 60-lukulainen, yritän silti näin nuoruudensumussa ajaa täysillä

Nojailija
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 594
Liittynyt: 30 Heinä 2010, 19:58
Paikkakunta: Kaarina

Re: Cone 4

Viesti Kirjoittaja Nojailija »

722017161930.jpg
722017161930.jpg (117.29 KiB) Katsottu 3463 kertaa

Pakkelihirviö käväisi taas velolla. Pinta on sileämpi ja ulkonäkö rujon puoleinen. Toimi pakkelointi, mitään oleellista en laittanut umpeen.

Mutta.... takapää hypytti pahasti noin 30kmh vauhdissa, hiukan parani kun vähensin takarenkaan painetta. Hypytti muuten vähemmän kun lisäs vauhtia. Olen vaihtanut taakse 23mm Onen, nyt menee 28mm takas, ja rihtaan kiekon vielä paremmin. Jostain tuo on tullut ja ainoa mikä on vaihdettu on takarengas.

Nojailija
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 594
Liittynyt: 30 Heinä 2010, 19:58
Paikkakunta: Kaarina

Re: Cone 4

Viesti Kirjoittaja Nojailija »

Takapyörän nyppytäminen johtui renkaan ja vanteen huonosta yhteensopivuudesta, Onea ja gran Priitä ei niin millään saanu vanteelle niin etteikö olisi tullut pystyheittoa. Ei auttanut vääntely tai 9 bar paine. Mutta durano meni kerrasta hyvin, ja johan lakkas hypyttäminen. On se pienestä kii

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Cone 4

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Nojailija kirjoitti:

Takapyörän nyppytäminen johtui renkaan ja vanteen huonosta yhteensopivuudesta, Onea ja gran Priitä ei niin millään saanu vanteelle niin etteikö olisi tullut pystyheittoa. Ei auttanut vääntely tai 9 bar paine. Mutta durano meni kerrasta hyvin, ja johan lakkas hypyttäminen. On se pienestä kii

Ohoh. Eiks sen Onen pitäisi ollaa kaikista helpoimmin vanteelle lupsahtava.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Cone 4

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Lupsahtaako liian helposti, eli on siis löysä ko. vanteelle ja ei siksi keskity?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Cone 4

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Kokeilitko renkaan asennusta saippuan kanssa?
Kivat kuplat päälle ja polvelle :)

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Cone 4

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Pastori kirjoitti:
Nojailija kirjoitti:

Takapyörän nyppytäminen johtui renkaan ja vanteen huonosta yhteensopivuudesta, Onea ja gran Priitä ei niin millään saanu vanteelle niin etteikö olisi tullut pystyheittoa. Ei auttanut vääntely tai 9 bar paine. Mutta durano meni kerrasta hyvin, ja johan lakkas hypyttäminen. On se pienestä kii

Ohoh. Eiks sen Onen pitäisi ollaa kaikista helpoimmin vanteelle lupsahtava.

Yritä mies muistaa ettei vanteelle asettuminen ole täysin renkaan syytä vaan vannekin voi olla syyllinen. Joillekin vanteille renkaat vaan asettuu paremmin kuin toisille.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Cone 4

Viesti Kirjoittaja jori »

Wacky kirjoitti:
Pastori kirjoitti:
Nojailija kirjoitti:

Takapyörän nyppytäminen johtui renkaan ja vanteen huonosta yhteensopivuudesta, Onea ja gran Priitä ei niin millään saanu vanteelle niin etteikö olisi tullut pystyheittoa. Ei auttanut vääntely tai 9 bar paine. Mutta durano meni kerrasta hyvin, ja johan lakkas hypyttäminen. On se pienestä kii

Ohoh. Eiks sen Onen pitäisi ollaa kaikista helpoimmin vanteelle lupsahtava.

Yritä mies muistaa ettei vanteelle asettuminen ole täysin renkaan syytä vaan vannekin voi olla syyllinen. Joillekin vanteille renkaat vaan asettuu paremmin kuin toisille.

Tätä olin juuri kirjoittamassa, kun puhelin soi. Sillä aikaa kun puhuin puhelimessa on Wacky kirjoittant viestiini jo ingressin. :)

Olen huomannut, että vanteisiin viime vuosina ilmestyneet "kynnet" eivät ole samalla tavalla kaikissa vanteissa, mikä ilmiselvästi tekee niistä yhteesopimattomia joidenkin renkaiden kanssa. Tai siis, jos rengas sopii yhdelle kynsityypille, ei se sovi toiselle ja päinvastoin. Kynnen korkeus näyttäisi vaihtelevan, samoin kuin pyöristyksen muoto kynnen reunassa. Nämä aiheuttavat eri tavalla venyvillä reunanauhoilla erilaisen istuvuuden ja siis asettumisongelmia toisinaan.

Uusia vanneprofiileja.png
Uusia vanneprofiileja.png (164.37 KiB) Katsottu 3340 kertaa

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Vastaa Viestiin