Penkin päälystäminen ja tuuletus

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
kemppes
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 312
Liittynyt: 15 Elo 2016, 09:57

Penkin päälystäminen ja tuuletus

Viesti Kirjoittaja kemppes »

Tuossa hiilikuituputki nojakki tarinassa tuli esille penkin päälystäminen. Tästä on mm. ventist ketjukin olemassa.
Kuten em. ketjussa tuli esille, ventist tyyppistä tuulettuvaa materiaalia on nettikaupoissa myynnissä skoottereiden penkkehin. Kokoja ja värivaihtoehtoja löytyy. Tuote käy suoraan nojakkipenkkiin. Siinä on takana kolme kiristettävää tarranauhasysteemiä ja aika napakka kuminauha mikä vetää muotoa kasaan. Paksuus on noin 10 mm.
Itse tilasin keväällä niitä ebaystä, ensimmäinen kolmen erä kesti yli annetun lähetysajan ja kauppias palautti rahat reklamaation jälkeen. Tilasin uudet toiselta kauppiaalta ja seuraavalla viikolla ne ensimmäisenä tilatutkin tulivat, hintaa jäi näin luokkaa 2,5 €/kpl. Oikea sulovilemi hankinta...
Ohessa materiaali kokoa XXL kiinnitettynä penkkiin. Jos haluaa paksuutta, voi laittaa vaikka kaksi päällekkäin.

Triken penkkiin ns. standardipenkkiä levitin kun sivutuen puuttuminen häiritsi ja etupyörät roiskivat vettä takapuoleen. Tähän leikkasin em verkon palaksi ja liimasin kiinni. Olen käyttänyt koko kesän ja on toiminut sekä kestänyt.
Penkin hiostavuus oli minulle myös ongelma. Ilman kiertoa voi hyvin tehostaa tekemällä penkkiin reikiä. Lisäksi jäykiste on ontto, sen etupäähän voi porata reiän ja ilman ulostuloaukkoja voi laittaa mm. ristiselän alueelle. Patopaineella vauhdissa tulee hyvin ilmaa sinne.
Lisäksi tein penkkiin tavarasäiliön, jossa on vesitiivis kansi. Sille on ollut käyttöä.

Hassua että nämä kuvat tulevat väärään järjestykseen ja niiden paikkoja ei tekstin suhteen voi siirtää...

Liitteet
tavaraboxi.JPG
tavaraboxi.JPG (103.79 KiB) Katsottu 3778 kertaa
ilmankiertoa.JPG
ilmankiertoa.JPG (149.45 KiB) Katsottu 3778 kertaa
triken penkki.JPG
triken penkki.JPG (150.88 KiB) Katsottu 3778 kertaa
päälyste takaa.JPG
päälyste takaa.JPG (146.62 KiB) Katsottu 3778 kertaa
päälyste.JPG
päälyste.JPG (133.55 KiB) Katsottu 3778 kertaa