Nojapyörän rungon materiaali

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Kimple
Viestit: 27
Liittynyt: 02 Huhti 2017, 14:51
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Nojapyörän rungon materiaali

Viesti Kirjoittaja Kimple »

Onko 9 vaihteinen takakiekko kasattu niin, että vanne ei ole keskellä napaa vaan enempi toisessa reunassa?

Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla

T: Kimple

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Nojapyörän rungon materiaali

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Kyllä vanne keskelle napaa pruukataan laittaa, mutta pinnalaipat eivät ole navassa symmetrisesti. Pinnat ovat siis oikealla ja vasemmalla erimittaiset.
Kuva

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Nojapyörän rungon materiaali

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Kuten kuvasta näkee navan keskikohta on suunnilleen s-kirjaimen kohdalla

Kimple
Viestit: 27
Liittynyt: 02 Huhti 2017, 14:51
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Nojapyörän rungon materiaali

Viesti Kirjoittaja Kimple »

Onko saatavilla flevon kääntönivelen kumia?

Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla

T: Kimple

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Nojapyörän rungon materiaali

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Kimple kirjoitti:

Onko saatavilla flevon kääntönivelen kumia?

Se on teollisuustavaraa. Hae vaikka Etralta tai jostain vastaavasta.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Nojapyörän rungon materiaali

Viesti Kirjoittaja jori »

jooseha kirjoitti:
Kimple kirjoitti:

Onko saatavilla flevon kääntönivelen kumia?

Se on teollisuustavaraa. Hae vaikka Etralta tai jostain vastaavasta.

Nimi on tärinäneristin.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Kimple
Viestit: 27
Liittynyt: 02 Huhti 2017, 14:51
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Nojapyörän rungon materiaali

Viesti Kirjoittaja Kimple »

Kummassa paremmat ajo ominaisuudet flevossa vai pythonissa?

Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla

T: Kimple

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Nojapyörän rungon materiaali

Viesti Kirjoittaja jori »

Kimple kirjoitti:

Kummassa paremmat ajo ominaisuudet flevossa vai pythonissa?

Python on kehitetty Flevon ja Airbiken pohjalta, siis lähtökohtaisesti jossain mielessä parempi, joskin aika paljon vaikeampi oppia ajamaan.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nojapyörän rungon materiaali

Viesti Kirjoittaja PW »

jori kirjoitti:
Kimple kirjoitti:

Kummassa paremmat ajo ominaisuudet flevossa vai pythonissa?

Python on kehitetty Flevon ja Airbiken pohjalta, siis lähtökohtaisesti jossain mielessä parempi, joskin aika paljon vaikeampi oppia ajamaan.

Taitaa olla niitä "makuasioita" :roll:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Nojapyörän rungon materiaali

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Mataluus ja sen tuoma nopeus olivat Magesin päätavoitteena pythoniin siirryttäessä.
Tälleen molemmat omistaneena ja pyyttoniin ihastuneena totean ettei toista voi sanoa varauksetta paremmaksi ajo-ominaisuuksiltaan. Aloittelija pitää todennäköisesti flevosta enemmän, koska siinä ei paino siirry ohjatessa väärään suuntaan luomaan epävakautta (ja se on helpompi oppia).
Pyyttonissa on lisäksi rajanopeus, jonka jälkeen se menee epävakaaksi. Käytännössä tämä esiintyy vain suurella negatiivisella jätöllä varustetussa pyörässä = matalassa isorenkaisessa.

Avatar
Vilijami
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7072
Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Nojapyörän rungon materiaali

Viesti Kirjoittaja Vilijami »

Kimple kirjoitti:

Kummassa paremmat ajo ominaisuudet flevossa vai pythonissa?

Minun mielestäni ei kummassakaan, vaan paras ajo-ominaisuus millä olen ajanut on venytettykeulainen evoflevo, jossa ohjausakselin kulma on 45 ja jättö nolla. Tällöin käytös on sama vauhdista riippumatta. Flevo (positiivinen jättö) kun on vaikea ajaa hitaasti ja pythonissa (negatiivinen jättö) meno menee hutjakaksi kovassa nopeudessa.

Vastaa Viestiin