Sivu 5/5

Re: Nojapyörän rungon materiaali

Lähetetty: 06 Helmi 2019, 07:13
Kirjoittaja Kimple

Onko 9 vaihteinen takakiekko kasattu niin, että vanne ei ole keskellä napaa vaan enempi toisessa reunassa?

Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla


Re: Nojapyörän rungon materiaali

Lähetetty: 06 Helmi 2019, 07:28
Kirjoittaja jooseha

Kyllä vanne keskelle napaa pruukataan laittaa, mutta pinnalaipat eivät ole navassa symmetrisesti. Pinnat ovat siis oikealla ja vasemmalla erimittaiset.
Kuva


Re: Nojapyörän rungon materiaali

Lähetetty: 06 Helmi 2019, 07:32
Kirjoittaja Wacky

Kuten kuvasta näkee navan keskikohta on suunnilleen s-kirjaimen kohdalla


Re: Nojapyörän rungon materiaali

Lähetetty: 09 Heinä 2019, 09:12
Kirjoittaja Kimple

Onko saatavilla flevon kääntönivelen kumia?

Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla


Re: Nojapyörän rungon materiaali

Lähetetty: 09 Heinä 2019, 17:21
Kirjoittaja jooseha
Kimple kirjoitti:

Onko saatavilla flevon kääntönivelen kumia?

Se on teollisuustavaraa. Hae vaikka Etralta tai jostain vastaavasta.


Re: Nojapyörän rungon materiaali

Lähetetty: 09 Heinä 2019, 19:16
Kirjoittaja jori
jooseha kirjoitti:
Kimple kirjoitti:

Onko saatavilla flevon kääntönivelen kumia?

Se on teollisuustavaraa. Hae vaikka Etralta tai jostain vastaavasta.

Nimi on tärinäneristin.


Re: Nojapyörän rungon materiaali

Lähetetty: 27 Heinä 2019, 09:39
Kirjoittaja Kimple

Kummassa paremmat ajo ominaisuudet flevossa vai pythonissa?

Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla


Re: Nojapyörän rungon materiaali

Lähetetty: 27 Heinä 2019, 11:44
Kirjoittaja jori
Kimple kirjoitti:

Kummassa paremmat ajo ominaisuudet flevossa vai pythonissa?

Python on kehitetty Flevon ja Airbiken pohjalta, siis lähtökohtaisesti jossain mielessä parempi, joskin aika paljon vaikeampi oppia ajamaan.


Re: Nojapyörän rungon materiaali

Lähetetty: 27 Heinä 2019, 12:32
Kirjoittaja PW
jori kirjoitti:
Kimple kirjoitti:

Kummassa paremmat ajo ominaisuudet flevossa vai pythonissa?

Python on kehitetty Flevon ja Airbiken pohjalta, siis lähtökohtaisesti jossain mielessä parempi, joskin aika paljon vaikeampi oppia ajamaan.

Taitaa olla niitä "makuasioita" :roll:


Re: Nojapyörän rungon materiaali

Lähetetty: 27 Heinä 2019, 20:59
Kirjoittaja jooseha

Mataluus ja sen tuoma nopeus olivat Magesin päätavoitteena pythoniin siirryttäessä.
Tälleen molemmat omistaneena ja pyyttoniin ihastuneena totean ettei toista voi sanoa varauksetta paremmaksi ajo-ominaisuuksiltaan. Aloittelija pitää todennäköisesti flevosta enemmän, koska siinä ei paino siirry ohjatessa väärään suuntaan luomaan epävakautta (ja se on helpompi oppia).
Pyyttonissa on lisäksi rajanopeus, jonka jälkeen se menee epävakaaksi. Käytännössä tämä esiintyy vain suurella negatiivisella jätöllä varustetussa pyörässä = matalassa isorenkaisessa.


Re: Nojapyörän rungon materiaali

Lähetetty: 27 Heinä 2019, 21:16
Kirjoittaja Vilijami
Kimple kirjoitti:

Kummassa paremmat ajo ominaisuudet flevossa vai pythonissa?

Minun mielestäni ei kummassakaan, vaan paras ajo-ominaisuus millä olen ajanut on venytettykeulainen evoflevo, jossa ohjausakselin kulma on 45 ja jättö nolla. Tällöin käytös on sama vauhdista riippumatta. Flevo (positiivinen jättö) kun on vaikea ajaa hitaasti ja pythonissa (negatiivinen jättö) meno menee hutjakaksi kovassa nopeudessa.