Tässä mennään (taas) budjetti edellä eli käytetään mahdollisimman paljon olemassa olevia osia.
Aluksi jopa ajattelin naittaa kaksi tavallista kehää vierekkäin ja silleen tehdä fättivanteet mutta kun halavalla sain niin päätin ostaa.
Kehässä vasemman ja oikea puolen pinnat on n. 4cm leveydellä toisistaan, ja nykyisessä etumoottorissa navan pinnojen leveys on muistaakseni 5,5cm.
Toisin sanoen pinnat olisivat melkein pystysuorassa, ei tule tukeva vanne.
Keskimoottoriksikin napaa mietin mutta sitten menettää etuvedon hyödyn ja moottorin painon etupyörältä.
Lisäksi etuveto rauhoittaa keulan vetelyä, siksi aion soveltaa.
Tässä mennään (taas) budjetti edellä eli käytetään mahdollisimman paljon olemassa olevia osia.
Aluksi jopa ajattelin naittaa kaksi tavallista kehää vierekkäin ja silleen tehdä fättivanteet mutta kun halavalla sain niin päätin ostaa.
Kehässä vasemman ja oikea puolen pinnat on n. 4cm leveydellä toisistaan, ja nykyisessä etumoottorissa navan pinnojen leveys on muistaakseni 5,5cm.
Toisin sanoen pinnat olisivat melkein pystysuorassa, ei tule tukeva vanne.
Keskimoottoriksikin napaa mietin mutta sitten menettää etuvedon hyödyn ja moottorin painon etupyörältä.
Lisäksi etuveto rauhoittaa keulan vetelyä, siksi aion soveltaa.
Moottori tulee juuri emäputken eteen, joten se ei (toivottavasti) liikaa lisää kiertomomenttia.
Takahaarukka rakentuu pikkuhiljaa.
Materiaalina 20x40x1 putki, korvat 25x25x3 kulmarautaa.
Kakkosneloset on kaapparisirkkelillä katkaistu, joten pitäisi olla tasaiset.
Alustana tukevahko pöytälevy johon porailin 10cm ruudukolla reiät.
Tällä keinolla pitäisi renkaan ja haarukan akseli olla aika saman suuntaiset.
Keltaisella vatupassilla runko pystyyn ja vihreällä penkin tukiraudat vaakaan.
Nyt alkaa jo olla vähän liikaa. Kaksi vatupassia. Ei meillä täällä kaukana idässä ole kuin yksi. PW lähetti sen mulle just postissa. Joten saattaa olla jo hukassa.
Keltaisella vatupassilla runko pystyyn ja vihreällä penkin tukiraudat vaakaan.
Nyt alkaa jo olla vähän liikaa. Kaksi vatupassia. Ei meillä täällä kaukana idässä ole kuin yksi. PW lähetti sen mulle just postissa. Joten saattaa olla jo hukassa.
. Sascha on sen verran kiero ja viutilo joka suuntaan niin aattelin suorempaa tällä kertaa.
Tuota putken saumaa kannattas käyttää hyväksi , kun linjaa runkoo . Itse yritän laittaa aina sen jommalle kummalle puolee näkyväksi . Ala tai yläpuolelle . Kun laittaa keskiön paikalle , voi sitä hyödyntää . Aikanaan Viireeltä opitulla kampia hyväksi käyttäen . Saa aika suoraan helposti .
Tuota putken saumaa kannattas käyttää hyväksi , kun linjaa runkoo . Itse yritän laittaa aina sen jommalle kummalle puolee näkyväksi . Ala tai yläpuolelle . Kun laittaa keskiön paikalle , voi sitä hyödyntää . Aikanaan Viireeltä opitulla kampia hyväksi käyttäen . Saa aika suoraan helposti .
Hyvä vinkki, kun vielä muistaa seuraavaa runkoa tehdessä...