En ymmärrä, miten tämä liittyy portaattomuuteen. Eikös nuo tavoitteet ole saavutettavissa millä tahansa (halvalla, hyvähyötysuhteisella ja tavallisella) napavaihteella.
Ei varsinaisesti liity portaattomuuteen, mutta tuo hinta on nyt niin kohdallaan, ettei sillä saa yli 3-vaihteisia napavaihteita.
Nuvincissa EI voi säätää vaihdetta koko alueelta verran pysähtyneenä, vain n. 50% onnistuu.
Viimeksi muokannut Wacky, 12 Maalis 2019, 12:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuo NuVinci kiinnostaa minuakin vaikka on aika painava ja hyötysuhde jkv huonompi, jossain oli mitattu 84%. Sopisi oikein hyvin trikeen keskivaihteeksi, ei tarvitsisi pinnoja ja vannetta laittaa. Säästää ketjun kiristimen ja ketjulinja yksinkertaistuu kun on "kiinteä".
Jos haluaa tuon 380 mallin (mounting parts included) niin lisäksi tarvitsee tuon vaihtajakahvan ja rattaan. Entä tuo 380 Hub Interface mikä puuttuu eikä mainitussa liikkeessa ole saatavilla. Vai onko mukana noissa asennusosissa ? Lisäksi tarvitsee vaijerin ulko-osaa mutta siihen kelvannee tavallinen vaijeri ?
Siihen menee kaksi tavallista vaijeria, koska siinä ei ole jousta joka siirtäisi vaihteen jompaan kumpaan päähän vapaana. Tämä johtuu siitä ettei pysähdyksissä voi säätää vaihdetta koko vaihdealueen verran.
Räntikseen olen tuota kans miettinyt. Sähkökinneriin tuo on mielestäni hyvä. Siinä ei paino ja hyötysuhde ole niin tärkeitä. Tärkeä ominaisuus on vaihteenvaihtomahdollisuus pysähtyneenä. Sähköjen takia (virheellinen voimantunne) vaihde unohtuu monesti liian isolle ja liikkeellelähtö sitten takkuaa. Toinen hyvä asia on vaihteenvaihdon äänettömyys. Räntiksen kopassa on joskus kantelemainen sointi, kun ketjuvaihde oikein makeasti rasahtaa.
En ymmärrä, miten tämä liittyy portaattomuuteen. Eikös nuo tavoitteet ole saavutettavissa millä tahansa (halvalla, hyvähyötysuhteisella ja tavallisella) napavaihteella.
Liittyy se silleen että vain moottoroituna voi mielekkäästi käyttää portaatonta = huono hyötysuhteista vaihteistoa
Räntikseen sopisi automaattiversio, niin olisi ajateltavaa vähemmän.
Itse en puolestaan ymmärrä miksi tälläiset ketjut laitetaan rakentelupalstalle. Sopisivat paremmin muualle. Nyt rakenteluketjut peittyy puhtaaseen OT:hen
Kiitos TM, tilasin kun ei ollut pahan kallis. Tilasin siis koko paketin sulo vilemi periaatteella. On ehkä pakko tehdä ylämäkiboosteri trikeen tuon hyötysuhteen takia. Jokin vapaapyörä-ketju-moottori viritys keskivaihteen yhteyteen kun sopivan moottorin jostain löytäisi. Akku tai tehonsäädin ei ole ongelma. Voisihan kokeilla vaikka akkuporakonetta kuinka kauan kestää...
Kiitos TM, tilasin kun ei ollut pahan kallis. Tilasin siis koko paketin sulo vilemi periaatteella. On ehkä pakko tehdä ylämäkiboosteri trikeen tuon hyötysuhteen takia. Jokin vapaapyörä-ketju-moottori viritys keskivaihteen yhteyteen kun sopivan moottorin jostain löytäisi. Akku tai tehonsäädin ei ole ongelma. Voisihan kokeilla vaikka akkuporakonetta kuinka kauan kestää...
Nuvincista. Kunhan pyörä liikkuu pydähdyksistä vaikka vain 10 cm eteenpäin, niin vahdevipus voi taas käyttää, joten tuo Wackyn mainitsema 50% ei ole mikään ongelma!
Kokemusta useampi tuhat km. Nykyisessä trikessäkin on 380. Tulkaa koeajamaan, niin ihastutte!
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)