Ilmanvastuksen pienentämiseksi näkee silloin tällöin ihmisten pistäneen takapyörän pinnat piiloon, mutta etupyörän vain harvoin.
Etupyörän pinnojen peittäminen kuulemma voisi aiheuttaa ohjaukseen ongelmia. Millaisia ongelmat todella olisivat? Kokemuksia? (Sakari ainakin peittänyt etupyöränkin pinnoja) . Entä jos pinnojen sijasta koteloisi lähes koko etupyörän?
(yksi vastaus olisi tietysti: kokeile, niin tiedät, mutta ehkä säästyy hieman vaivaa ensin kysellessä).
Yksi hullu kyselee näin enempi kuin ... No joo, jos kyselen liikaa, sanokaa sitten, että nyt riittää.
Tarkoitukseni olisi rakennella Suomen maanteille kesäretkikäyttöön sopiva mahdollisimman vähällä energialla kulkeva pyörä itselle (ilmanvastus ja vierintävastus pieniä), ja mikä pyörä olisi käyttökelpoinen myös pääkaupunkiseudun pyöräteillä.
Tässä kuvassa M5:stä on etupyörän pinnat peitetty, mutta ehkä vain hallissa ajoa varten? (tuulta ei ole):