LowLWB

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
visiopetteri
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 261
Liittynyt: 02 Marras 2007, 16:02
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: LowLWB

Viesti Kirjoittaja visiopetteri »

Onhan nämäkin 20" vanteet vielä kapeita, mutta selkeesti leveempiä kuin ns. normaalit vanteet. Eikä tämä 26" vanne pärjää Pugsleylle, vaan niin on hintakin aika eri. Noi vois olla mielenkiintoisia testata... ois vaan aikaa ja rahaa 8)

Vauhti! Se SE on, mitä näillä vehkeillä ajetaan takaa! Mukava penkki tulee sitten boonuksena 8)

Teemu Kalvas
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 771
Liittynyt: 26 Elo 2006, 18:36

Re: LowLWB

Viesti Kirjoittaja Teemu Kalvas »

visiopetteri kirjoitti:

Onhan nämäkin 20" vanteet vielä kapeita, mutta selkeesti leveempiä kuin ns. normaalit vanteet. Eikä tämä 26" vanne pärjää Pugsleylle, vaan niin on hintakin aika eri. Noi vois olla mielenkiintoisia testata... ois vaan aikaa ja rahaa 8)

Nuo on kyl jo niin leveitä, että luulisi riittävän. Levein 20" rengas jonka olen oikeasti nähnyt oli 62-millinen, ja menisi varmaan tuolla 36-millisellä vanteella ihan mukavasti, koska olen käyttänyt sitä omilla 25-millisillä vanteillanikin ilman ongelmia.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: LowLWB

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Vaikka tällä suhteellisen pienellä ponnistelulla pääsee tasaisella 30km/h nopeuksia niin eipä työmatkan keskinopeus nouse juuri yli 25km/h. Sen verran huonoa asfalttia ja risteyksiä tuolla välillä on. Tänään tempaisin tämän pyörän työmatkaennätyksen, 19min 8km. Aiemmin samaan pääsyt vain pythonilla kovaan myötätuuleen kesähelteessä. Eli vaikka python ja tämä lowlwb näyttää häviävän tuolle lowracerille alamäkihuippunopeudessa niin keskinopeus näillä on vähän parempi. Lowraceriin olisi pitänyt vaihtaa parempi rissa vetopuolelle niin olisi saanut paremmin vertailukelpoisen tuloksen keskinopeudesta.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: LowLWB

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jviirret kirjoitti:

Tässä olisi siis ainesta nopeaan pyörään jos runko ei olisi auttamattoman löysä, ei se muuten haittaa, mutta ohjaus tuntuu "kumimaiselta".Nopeissa kaarteissa voisi alkaa pelottamaan.
Jousituksen toimintaa muun jouston seasta vaikea erottaa, mutta kun kädellä koettaa kumia kun ajaa töyssyyn niin joustaa se.

Lauantaina käväisin Jukalla kylässä, ja pieni lenkkikin ajeltiin. Täytyy sanoa, että en minä kyllä allekirjoita noita moitteita. Toki sieltä ohjauksesta tuntuu pieni jousto, mutta en minä pitänyt mitenkään pahana. Tietysti vertailukohta vaikuttaa, nykyään omassa Paseossa se takaboxin pääsee keikkumaan, ja kuormattuna tekee melkoisen vastaheiton pienellä viiveellä.

Vaikka ollaan Jukan kanssa hyvinkin saman mittaisia, niin minulle polkimet saisivat olla vähän taaempana. Luultavasti syynä on minun paksumpi takapuoli, josta johtuen x-seam on minulla varmasti useita senttejä enemmän kuin Jukalla. Jos olisi ollut säätövaraa niin tällä ajelustahan olisi voinut tulla pyöränostomatka. Ei kai tuolle minulla niin paljoa käyttöä olisi, mutta olisipa erikseen Racer Nokialle :-)

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: LowLWB

Viesti Kirjoittaja jviirret »

tavasti kirjoitti:

Vaikka ollaan Jukan kanssa hyvinkin saman mittaisia, niin minulle polkimet saisivat olla vähän taaempana. Luultavasti syynä on minun paksumpi takapuoli, josta johtuen x-seam on minulla varmasti useita senttejä enemmän kuin Jukalla. Jos olisi ollut säätövaraa niin tällä ajelustahan olisi voinut tulla pyöränostomatka.

Kyllä siinä riittävästi säätövaraa olisi kammissa ollut, mutta säätäminen ei ole ihan niin yksikertaista kuin kaupallisissa pyörissä. Kampia olisi voinut siirtää hieman eteenpäin, mutta se olisi muuttanut ketjulinjaa ja ketjun suojaputken kiinnikettäkin olisi pitänyt siirtää ja luultavasti jopa vähän muokata.
Penkin siirtäminen taaksepäin olisi taas nostanut nojakulmaa pystymmäs ja toive olisi ollut kulman loiventaminen. Se taas ei pidemmällä kuskilla onnistu kun alkaa selkänoja ja sen tuki ottamaan tarakkaan joustoliikkeissä. Tähän nojakulman säätöön se taisi lopulta kaatua?
Koeajolle tuli laitettua tähänkin lukkopolkimet, kunhan tulee sopivaa joutoaikaa niin pitää tehdä nopeusvertailua higraceriin.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin