Mustasudenkorento kirjoitti:jviirret kirjoitti:Nyt, pyörän lähettämisen jälkeen sitten ilmoitellaan että tästä on katkottu joku takahaarukan tukiputki
Tuskin siinä sellaisia turhaan on ja tosi käyttämättömän näköinen tulee kun ensitöikseen pitää alkaa hitsaamaan. Pysyykö tuollainen haarukka suorana jos sillä on tuollaisten katkaisun jälkeen vielä ajellaan? Mun mielestä tällaisista pitäisi kyllä mainita myynti-ilmoituksessa. Onneksi en ehtinyt vielä maksaa...
Jukka
Aikasta riittävä syy niin halutessaan kaupan purkamiselle...
Olisiko tuo tukiputki joka on poikitain ja rajoittaa isomman renkaan laitamisen.
Sulla nyt tuon korjaaminen tarvittaessa ole ongelma,mutta kyse mahtaa olla ennemminkin periaatteesta.
Jori osaisi varmaan tuosta kestosta sanoa...
Minulla on vähän ambivalentti suhde tähän pyörään. Toisaalta ihmettelen, että joku on erehtynyt teettämään niitä suuria määriä, siksi huonoa suunnittelua se edustaa. Toisaalta se on niin hyvä esimerkki siitä, mihin kehno suunnittelu johtaa, että olen jotenkin tyytyväinen, että se on toteutettu. Se on hyvä esimerkki siitä, että ei riitä, että on hyvä insinööri, pitää myös ymmärtää suunnittelemansa laitteen erityisominaisuudet. Ei se todellakaan huonosti ole suunniteltu insinöörityön mielessä, mutta nojapyöistä tai nojapyöräilystä sen suunnittelija ei ole ymmärtänyt mitään.
Jos kyse on tuosta takahaarukan alahaaroja yhdistävästä n. 15 mm putkesta, ei sillä lujuusmielessä ole mitään merkitystä. Takahaarukan nivelöinti kantaa tuon putken ehjänä kantaneen kuorman mennen tullen. Tuon putken tarkoitus lienee ollut vain mahdollisen lokasuojan kiinnitysmahdollisuus.
Eipä tuohon pyörään tarvitse muuta, kuin tehdä uusi (yksiputkinen) runko, jonka muotoilulla väistetään ketjulinja- ja ajoasento-ongelmat, josta tämä pyörä kärsii. Kaikki osat ovat sellaisenaan käyttökelpoisia takahaarukkaa myöten.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma