M: M5 Shockproof 26" sähköavusteinen täysjousto

Nojapyörien kauppapaikka.
Pentti M Reku
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 321
Liittynyt: 16 Helmi 2017, 23:40

M: M5 Shockproof 26" sähköavusteinen täysjousto

Viesti Kirjoittaja Pentti M Reku »

näyttökuva.jpg

Runko: Etupuomia nostettu hieman ketjulinjan vuoksi

Penkki: Siirretty pystympään lyhyemmälle (168cm) polkijalle

Etuhaarukka: Rockshox dart III 100mm joustolla

Takakiekko: Bontrager Rhythm elite TLR DT swiss navalla (tälle löytyy etukiekkokin kaveriksi)

Etukiekko: MXUS 250W napamoottori, Syncros 36mm leveä järeä downhill kehä 2mm rosteripinnoilla

Jarrut: Avid BB7 180/160 levyillä, uusilla paksuilla PTFE pinnatuilla vaijereilla. takana uusi kuori ja edessä vähän käytetty Jagwire

Etuvaihtaja: XT, SRAM kiertovaihtajalla , uusi kuori ja vaijeri

Takavaihtaja: Deore XT 9, Microshift 8 vivulla, uusi kuori ja vaijeri

Ketjut: Sunrace 9, venymämitalla tarkasteltuna kuin uudet

Takapakka: Uusi Sunrace 8 lehtinen 11-34

Kammet: Tepon lyhentämät 120mm SRAM S600? 104bcd tripla uudella 44h isoimmalla rattaalla, 48h ja 36h rattaat tarvittaessa mukaan

Keskiö: XT UN71

Polkimet: XT yhdistelmä

Renkaat: Schwalbe Racing Ralph 2.4" Talvi: 2.35" Nicetrac 300 nastaiset (katurenkaitakin mukaan 2 paria)

Varaosia.: Tepon lyhentämät 150mm Tiagra triplakammet 53t isoimmalla rattaalla, sun ringle varakiekot levyjarruille, alkup. etukiekko vannejarrulle, varakontrolleri, Microshift peukkuvaihtajia 9 pakalle ja eteen, alkup. kiertovaihtaja takavaihtajalle, varavaihtaja taakse, alkup. keula, jäykkä MTB levyjarrukeula, jarrulevyjä yms rompetta

Korjauskohteet:

Jarrupalat, ostettu

Takajarrua pitäisi shimmata 0,5-1mm levyä kohti tai levyä shimmata ulospäin

Sähkösarjan alkuperäinen Ciclotek akku alkaa olla vähän väsynyt enkä haluaisi antaa toista akkuani pyörän mukana kun siitä puuttuu BMS. Saksan ebay tarjoilee aika edullisia akkuja

Ohjainlaakerin alaosa kaipaa vaihtoa, uusi mukaan.

Puomin hitsaussauma kaipaa maalia.

Pyörä on vanha, paljon ajettu, hieman nuhjuinen paikoin mutta teknisesti kunnossa poislukien mainitut korjauskohteet joita korjailen kunhan ehdin. Pyörä on koeajettavissa Lahden seudulla, mahtuu farmariautoon kiekkoja irroittamatta joten suht helppo kuljettaa.

Hinta: Voisin kuvitella myyväni ilman sähköjä, runkosettinä tai tälläisenään sisältäen varaosat. Hintahaitarina 500-1200 euroa. Tarjouksiakin toki kuunnellaan. Yksityisviestillä tavoittaa.

Viimeksi muokannut Pentti M Reku, 29 Elo 2020, 18:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pentti M Reku
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 321
Liittynyt: 16 Helmi 2017, 23:40

Re: M: M5 Shockproof 26" sähköavusteinen täysjousto

Viesti Kirjoittaja Pentti M Reku »

Pari viikkoa tiesi Saksan ebay kertoa pinnojen toimitusajaksi, tulee mieleen, että mikähän mahtaa olla lähtömaa.. :?

No, tässä pinnoja odotellessa voisin vaihtaa tähän vaikka nuo varakiekot alle, vaihtaa kampisarjan 170mm shimanon triplaan ja polkimet M520 lukkopolkimiin. Noilla osilla voisin hinnaksi asettaa 500 euroa, joka on mielestäni aika pieni summa toimivasta nojapyörästä hyvillä kulutusosilla.

Pentti M Reku
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 321
Liittynyt: 16 Helmi 2017, 23:40

Re: M: M5 Shockproof 26" sähköavusteinen täysjousto

Viesti Kirjoittaja Pentti M Reku »

Vielä olisi mukava ja nopea kulkupeli pidemmille matkoille, ei meinaa olla tarvetta edelleenkään. Kuvasta poiketen musta leveä holkitettu kehä edessä. Akkuja olisi 3 kpl, joista kahdessa ei BMS:ää ja tuoreimpaan en ole vielä liittimiä kolvannut :roll:

Voisin harkita myös vaihtamista "urheilupyörään" 50-52cm rungolla, ehkä joku maasturikin modernilla geometrialla menisi, semmoiseen voisin maksaa vähän väliäkin.

Vastaa Viestiin