Onko tuo ketjuvetosen runko sen verran ohut ett siihen mahtuu 2 rissaa? Vähän ahaspaikka yhellekin.
Saattaa vaatia miehisemmän kuskin ja ehkä enemmän Q-arvoa kampisarjalta. Tuossa justiin kävin sunnuntaina sitten kesäkuun ajamassa lowracerilla ja jos siinä olis noinkin leveä ketjujärjestely niin mun polvet ottais itteensä liian leveän ajoasennon.
Muuten ihan mielenkiintoinen ratkaisu. Etenkin jos tuon takavedon voisi kytkeä kovempivauhtisessa menossa vapaalle. Konstruktio näyttää asialliselta ja kohtuulliselta tehdä mutta painoa sillä lienee reippaasti enemmän kuin mitä kahdesta takanavasta vaihteistoineen ja ketjuineen tulee.
Innolla odotan että joku tekee ja ehtisi testaamaan talven liukkailla. Mitä niihin tulee niin aivan minimaalisen vähän suti lowracerin takapyörä tuolla lenkillä vaikka sillä painoa on vain 38% / 31 kg ja alla Schwalbe City Cruiser 28-622 gumes. Samoin edes Furious Fred 50-622 slikseillä ei takavetonen (62% / 56 kg) maasturi sutinut ja pidon puutteesta ei eteneminen jäänyt kiinni kuin korkeintaan alkutalvesta kun metsässä ajelin Contin 37-622 kitkarengas takana.
Mun mielestä vetopito on murheista pienin talviajossa. Lähinnä se loppui joskus peilijäällä, mutta ei silloinkaan nastarenkaalla. Sama varmaan hiekalla?
Mun mielestä vetopito on murheista pienin talviajossa. Lähinnä se loppui joskus peilijäällä, mutta ei silloinkaan nastarenkaalla. Sama varmaan hiekalla?
Vetopidon suhteen voi tulla ongelmaa talvellakin kun tarpeeksi paksussa hangessa ajaa. Epäilisin myös että kun pidon rajoilla vedätetään alkaa ohjattavuus olla seuraava ongelma jos molemmat päät vetää, kuten etuvetosissa autoissa sutiessa jolloin monasti on kabiini täynnä käsiä että reitillä pysytään.
Jostakin syystä ei ole montakaan etuvetosta maastonojakkia liikenteessä, arvatenkin tästä(kin) syystä.
Mun mielestä vetopito on murheista pienin talviajossa. Lähinnä se loppui joskus peilijäällä, mutta ei silloinkaan nastarenkaalla. Sama varmaan hiekalla?
Jukka
Kyllä se pito loppuu välillä mäkisessä maastossa, tosin rengasvalinnalla voi paljon asiaan vaikuttaa. Pehmeys on pahinta myrkkyä...
KPS kirjoitti:
talvella vois olla ihan asiaa ..... jopa joka nurkasta raapiva nuijapää tai delta.
KPS
Hasella on tuommoinen laitos, eturengas raapii sähkön voimalla.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Mun mielestä vetopito on murheista pienin talviajossa. Lähinnä se loppui joskus peilijäällä, mutta ei silloinkaan nastarenkaalla. Sama varmaan hiekalla?
Jukka
Kyllä se pito loppuu välillä mäkisessä maastossa, tosin rengasvalinnalla voi paljon asiaan vaikuttaa. Pehmeys on pahinta myrkkyä...
KPS kirjoitti:
talvella vois olla ihan asiaa ..... jopa joka nurkasta raapiva nuijapää tai delta.
KPS
Hasella on tuommoinen laitos, eturengas raapii sähkön voimalla.
Voisin laittaa SH24:stä 3-vedon laittamalla myös etupyörän vetäväksi:
SH24.1.png (315.35 KiB) Katsottu 4709 kertaa
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
talvella vois olla ihan asiaa ..... jopa joka nurkasta raapiva nuijapää tai delta.
Venäjältä saa kolmivetoisen nuijapään. Olihan sellainen joskus näytillä Varsinais-Suomen EcoTripilläkin. Ihan järkevä konstruktio.
Esko
Nettisivu http://trike.ru/ on päivitetty viimeksi 10 v. sitten. Eli ei taida noita enää olla saatavilla. Harmi, koska oli ilmeisesti ihan hyvä toimiva peli. Samantyyppisiä myytiin 90-luvun lopulla ASE- ja Berkut- nimillä. Olisin silloin sellaisen ostanut jos olisi ollut varaa. Jokunen kappale taisi niitä Suomeenkin tulla, missähän lienevät nyt?
Tuossa lisätietoa: http://web.archive.org/web/200706301859 ... ents/S327/
Edit: Linkit fixattu.
Viimeksi muokannut Jarcco, 27 Helmi 2015, 08:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.