Nojapyöräwiki

Tiedätkö uuden kiinnostavan linkin? Infoa muitakin kirjaamalla linkkisi tänne.
Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja tavasti »

PW kirjoitti:

Noista erilaisista pyöränosista vois joku kirjottaa, esim. vaihteet, jarrut, rataspakat, vanteet, kammet ym. Niistä vilahtelee foorumilla tarinaa erilaisilla lyhenteillä ja "slangi" nimillä mutt ei tavallinen polkija aina ymmärrä mistä on kyse ja mikä noissa on ero.
Tietysti semmosesta nojakki näkökulmasta :)

Erittäin mielenkiintoiseksi hommat menevät noissa etuvetoisissa. Kun etuvetoisen kuski puhuu etunavasta, onko se hänen pyöränsä vetävä etunapa, vai se normaali etunapa joka hänellä on takana :)

Itse pitäisin järkevänä, että polkupyöräwikiin ne osuudet mitkä ovat yleisiä, samoja kuin nojakissakin.
Niiltä osin kun polkupyöräwiki on puutteellinen sitä voi täydentää. Mutta jos joku yleisistä jutuista kirjoittelee meidän wikiin, niin en minä niitä ainakaan poista.

Esimerkiksi hammasrattaiden tekeminen itse ei ole mikään nojakki-spesifinen, mutta meidän wikissä se on, ja en tiedä mahtaisiko asialle olla enemmälti kysyntää muualla.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja PW »

Etunapa on pyörän ETUMMAISESSA kiekossa :wink: ainakin miun pyörässä. Tosin takaratas on siinä samassa navassa kiinni :D

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Pitäisi varmaan käyttää jotain muuta muotoa. Olisiko vaikka " VETÄVÄETUNAPA" , tai VETÄVÄETUPYÖRÄ. Nämä vain tämmösii ehdotuksia. Itse sanon kyllä etupyörä kun se on kerta etupyörä. Vetotavan voi ilmentää kyllä jos tarvis.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Vähän on wikin päivitystahti alkuajoista rauhottunut, mutta hissukseen sinne uuttakin tulee.

http://nojakki.wikispaces.com/

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Höh, minua on petetty, ostamani ilmainen tuote ei olekkaan ilmainen!
Vaativat tunnuksen vahvistamista maksamalla 1$ kertamaksu, tai muuten julkinen wiki ei ole enää julkinen.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja jori »

Toimiikos tuo siten, että mitä enemmän siellä on asiaa ja kävijöitä, sitä enemmän vaativat maksamaan. :shock:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jori kirjoitti:

Toimiikos tuo siten, että mitä enemmän siellä on asiaa ja kävijöitä, sitä enemmän vaativat maksamaan. :shock:

Ei kai, ainakaan vielä. Ikävää vaan on se, että rajoittavat sitä miten voi maksaa, ja itse olen vähän epäilevä siitä, että googlelle rekisteröidään vielä luottokorttinikin tiedot.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja jori »

tavasti kirjoitti:
jori kirjoitti:

Toimiikos tuo siten, että mitä enemmän siellä on asiaa ja kävijöitä, sitä enemmän vaativat maksamaan. :shock:

Ei kai, ainakaan vielä. Ikävää vaan on se, että rajoittavat sitä miten voi maksaa, ja itse olen vähän epäilevä siitä, että googlelle rekisteröidään vielä luottokorttinikin tiedot.

Älä epäile, varmasti rekisteröidään. Firman liikeideahan on kerätä sälätietoa ja yhdistellä sitä jollekin käyttökelpoiseksi myytäväksi kokonaisuudeksi. Tuollainen euron maksu suorastaan huutaa, että kyse on luottotiedon=varmistetun henkilötiedon yhdistämisestä epävarmaan googletilitietoon. Googletilisi pääsee varmistettujen henkilöiden kategoriaan.:twisted:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jori kirjoitti:
tavasti kirjoitti:
jori kirjoitti:

Toimiikos tuo siten, että mitä enemmän siellä on asiaa ja kävijöitä, sitä enemmän vaativat maksamaan. :shock:

Ei kai, ainakaan vielä. Ikävää vaan on se, että rajoittavat sitä miten voi maksaa, ja itse olen vähän epäilevä siitä, että googlelle rekisteröidään vielä luottokorttinikin tiedot.

Älä epäile, varmasti rekisteröidään. Firman liikeideahan on kerätä sälätietoa ja yhdistellä sitä jollekin käyttökelpoiseksi myytäväksi kokonaisuudeksi. Tuollainen euron maksu suorastaan huutaa, että kyse on luottotiedon=varmistetun henkilötiedon yhdistämisestä epävarmaan googletilitietoon. Googletilisi pääsee varmistettujen henkilöiden kategoriaan.:twisted:

No tyhmintähän tässä on, että tuo wikispaces ei ole googlen, mutta maksu pitäisi tehdä Google Walletilla. Laitoin asiasta palautetta, mutta pitäisiköhän henkisesti varautua siihen että siirtää tuon wikin jonnekkin toisaalle :-(

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Voiko sen wikin administroinnin siirtää toiselle = mulle. Mä olen siellä sisällä education roolissa = mulle se on ilimaista.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Pastori kirjoitti:

Voiko sen wikin administroinnin siirtää toiselle = mulle. Mä olen siellä sisällä education roolissa = mulle se on ilimaista.

Kokeiles perustaa 'nojapyora' niminen wiki, onnistuuko? Minulla oli äsken vielä sellainen, ja poistin.

Se siirtäminen ei suoraan onnistu, sinulle on myönnety jo kaikki natsat mitä on mahdollista. Mutta en tiedä jos kysyisi, tai sitten vaan wikille 'poista', ja sinä luot sen uudelleen. Toki nuo sivut joutuu tunkkaamaan sinne uusiksi, mutta kun ottaa raakana talteen, niin ei pahakaan homma.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mä otin se plus plänin ja kerroin että tää on nyt education k12 wiki. Niinkuin onkin :) Täähän on opetuskäyttöön. Eiks vaan. Mulla on k12 organisaation http://www.pkky.fi/ meili tuolla käytössä. Katotaan mitä ne sanoo.

Edit. Olinkin vaihtanut siviilimeilin sinne. Katotaas miten käy. Otetaas nyt kuiteskin backupit omille koneille.

como
Viestit: 19
Liittynyt: 25 Huhti 2016, 00:49
Paikkakunta: Turku

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja como »

Onko nojapyöräwiki vielä käytössä? Viime vuonna siellä on viimeksi editoitu pari kertaa näemmä.

Wikispacesin kotisivun ilmoituksesta ymmärrän, että alusta olisi sulkeutumassa.

TW-bents trike 20" | Zox lowracer | Yuba Boda Boda | Tunturi RX700

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4619
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja janx »

como kirjoitti:

Onko nojapyöräwiki vielä käytössä? Viime vuonna siellä on viimeksi editoitu pari kertaa näemmä. Wikispacesin kotisivun ilmoituksesta ymmärrän, että alusta olisi sulkeutumassa.

Käytännössä ei. Pitää ottaa backup talteen (otin useammassa formaatissa). Olen koittanut selvittää saisiko foorumille niin, että ketjun ensimmäiseen viestiin voisi antaa oikeuksia muillekin kuin aloittajalle. Ajaisi hyvin wikin virkaa sellainen ominaisuus.

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Vastaa Viestiin