kakspyörävetosia

Tiedätkö uuden kiinnostavan linkin? Infoa muitakin kirjaamalla linkkisi tänne.
KPS
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 218
Liittynyt: 22 Maalis 2012, 07:46
Paikkakunta: Tampere, 3.7.2012 alkaen Södertälje, Ruotsi

kakspyörävetosia

Viesti Kirjoittaja KPS »

En tiedä onko tollasia aikasemmin täällä näkynyt?

Ekassa "nestevälitteinen":
http://forums.hydraulicspneumatics.com/ ... 8731011313

ja tokassa ketjuvälitteinen:
http://www.velomobilforum.de/forum/albu ... ntid=39110

Linkki edellyttänee rekisteröintiä, tuossa yksi printscreenillä otettu kuva

KPS

Liitteet
2-vetoinen.png
2-vetoinen.png (886.83 KiB) Katsottu 4235 kertaa
Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7041
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: kakspyörävetosia

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Ei oo vielä meillä tehty. Puhuttu vasta :) Kuudeeta kateltiin kesällä josko siitä tekis 2 vetoisen.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: kakspyörävetosia

Viesti Kirjoittaja PW »

Onko tuo ketjuvetosen runko sen verran ohut ett siihen mahtuu 2 rissaa? Vähän ahaspaikka yhellekin.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: kakspyörävetosia

Viesti Kirjoittaja mhelander »

PW kirjoitti:

Onko tuo ketjuvetosen runko sen verran ohut ett siihen mahtuu 2 rissaa? Vähän ahaspaikka yhellekin.

Saattaa vaatia miehisemmän kuskin ja ehkä enemmän Q-arvoa kampisarjalta. Tuossa justiin kävin sunnuntaina sitten kesäkuun ajamassa lowracerilla ja jos siinä olis noinkin leveä ketjujärjestely niin mun polvet ottais itteensä liian leveän ajoasennon.

Muuten ihan mielenkiintoinen ratkaisu. Etenkin jos tuon takavedon voisi kytkeä kovempivauhtisessa menossa vapaalle. Konstruktio näyttää asialliselta ja kohtuulliselta tehdä mutta painoa sillä lienee reippaasti enemmän kuin mitä kahdesta takanavasta vaihteistoineen ja ketjuineen tulee.

Innolla odotan että joku tekee ja ehtisi testaamaan talven liukkailla. Mitä niihin tulee niin aivan minimaalisen vähän suti lowracerin takapyörä tuolla lenkillä vaikka sillä painoa on vain 38% / 31 kg ja alla Schwalbe City Cruiser 28-622 gumes. Samoin edes Furious Fred 50-622 slikseillä ei takavetonen (62% / 56 kg) maasturi sutinut ja pidon puutteesta ei eteneminen jäänyt kiinni kuin korkeintaan alkutalvesta kun metsässä ajelin Contin 37-622 kitkarengas takana.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: kakspyörävetosia

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Tossa on se hyvä että voi vaikuttaa mikä pyörä on se vetävä. Jos toisen vetävän laittaa pykälää kevyenmälle , niin se ei ole verossa mukana . :wink:

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: kakspyörävetosia

Viesti Kirjoittaja PW »

Olisko 2vedost hyötyy muussa ku hiekkatiel tai maastossa. ?

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7041
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: kakspyörävetosia

Viesti Kirjoittaja Pastori »

PW kirjoitti:

Olisko 2vedost hyötyy muussa ku hiekkatiel tai maastossa. ?

Petri

Jos vetää pyörällä vaikka purjeveneen vedestä trailerille?

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: kakspyörävetosia

Viesti Kirjoittaja PW »

Pastori kirjoitti:
PW kirjoitti:

Olisko 2vedost hyötyy muussa ku hiekkatiel tai maastossa. ?

Petri

Jos vetää pyörällä vaikka purjeveneen vedestä trailerille?

:) ja voi elvistellä ;)

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

KPS
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 218
Liittynyt: 22 Maalis 2012, 07:46
Paikkakunta: Tampere, 3.7.2012 alkaen Södertälje, Ruotsi

Re: kakspyörävetosia

Viesti Kirjoittaja KPS »

talvella vois olla ihan asiaa ..... jopa joka nurkasta raapiva nuijapää tai delta.

KPS

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: kakspyörävetosia

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Mun mielestä vetopito on murheista pienin talviajossa. Lähinnä se loppui joskus peilijäällä, mutta ei silloinkaan nastarenkaalla. Sama varmaan hiekalla?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: kakspyörävetosia

Viesti Kirjoittaja mhelander »

jviirret kirjoitti:

Mun mielestä vetopito on murheista pienin talviajossa. Lähinnä se loppui joskus peilijäällä, mutta ei silloinkaan nastarenkaalla. Sama varmaan hiekalla?

Vetopidon suhteen voi tulla ongelmaa talvellakin kun tarpeeksi paksussa hangessa ajaa. Epäilisin myös että kun pidon rajoilla vedätetään alkaa ohjattavuus olla seuraava ongelma jos molemmat päät vetää, kuten etuvetosissa autoissa sutiessa jolloin monasti on kabiini täynnä käsiä että reitillä pysytään.

Jostakin syystä ei ole montakaan etuvetosta maastonojakkia liikenteessä, arvatenkin tästä(kin) syystä.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: kakspyörävetosia

Viesti Kirjoittaja terppa »

jviirret kirjoitti:

Mun mielestä vetopito on murheista pienin talviajossa. Lähinnä se loppui joskus peilijäällä, mutta ei silloinkaan nastarenkaalla. Sama varmaan hiekalla?

Jukka

Kyllä se pito loppuu välillä mäkisessä maastossa, tosin rengasvalinnalla voi paljon asiaan vaikuttaa. Pehmeys on pahinta myrkkyä...

KPS kirjoitti:

talvella vois olla ihan asiaa ..... jopa joka nurkasta raapiva nuijapää tai delta.

KPS

Hasella on tuommoinen laitos, eturengas raapii sähkön voimalla.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: kakspyörävetosia

Viesti Kirjoittaja irakas »

terppa kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Mun mielestä vetopito on murheista pienin talviajossa. Lähinnä se loppui joskus peilijäällä, mutta ei silloinkaan nastarenkaalla. Sama varmaan hiekalla?

Jukka

Kyllä se pito loppuu välillä mäkisessä maastossa, tosin rengasvalinnalla voi paljon asiaan vaikuttaa. Pehmeys on pahinta myrkkyä...

KPS kirjoitti:

talvella vois olla ihan asiaa ..... jopa joka nurkasta raapiva nuijapää tai delta.

KPS

Hasella on tuommoinen laitos, eturengas raapii sähkön voimalla.

Voisin laittaa SH24:stä 3-vedon laittamalla myös etupyörän vetäväksi:

SH24.1.png
SH24.1.png (315.35 KiB) Katsottu 3751 kertaa

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Esko M
Viestit: 184
Liittynyt: 16 Marras 2009, 18:09
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: kakspyörävetosia

Viesti Kirjoittaja Esko M »

talvella vois olla ihan asiaa ..... jopa joka nurkasta raapiva nuijapää tai delta.

Venäjältä saa kolmivetoisen nuijapään. Olihan sellainen joskus näytillä Varsinais-Suomen EcoTripilläkin. Ihan järkevä konstruktio.

Esko

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2023
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: kakspyörävetosia

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

Esko M kirjoitti:

talvella vois olla ihan asiaa ..... jopa joka nurkasta raapiva nuijapää tai delta.

Venäjältä saa kolmivetoisen nuijapään. Olihan sellainen joskus näytillä Varsinais-Suomen EcoTripilläkin. Ihan järkevä konstruktio.

Esko

Nettisivu http://trike.ru/ on päivitetty viimeksi 10 v. sitten. Eli ei taida noita enää olla saatavilla. Harmi, koska oli ilmeisesti ihan hyvä toimiva peli. Samantyyppisiä myytiin 90-luvun lopulla ASE- ja Berkut- nimillä. Olisin silloin sellaisen ostanut jos olisi ollut varaa. Jokunen kappale taisi niitä Suomeenkin tulla, missähän lienevät nyt?
Tuossa lisätietoa: http://web.archive.org/web/200706301859 ... ents/S327/
Kuva

Edit: Linkit fixattu.

Viimeksi muokannut Jarcco, 27 Helmi 2015, 08:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Vastaa Viestiin