"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Se on mennyt selkä huonoon kuntoon koneella ja autossa istumalla. Voisikohan mbb:stä olla apua kuntoutukseen?
Kickbike parempi
Jukka
Kickbike löytyy, muttei sillä viitti pitempää matkaa ajella. Tietysti jos toimii lääkkeenä niin ehkä sitten. Riippuu varmaan siitä mikä kohta on kipeä. Mulla eniten kipuilee lanneranka, nikamajumeja tulee muuallekin. Nyt on töissä sähköpöytä, muttei kärsi pitkään seistäkkään kun alkaa koskea. Magneettikuvassa en ole käynyt. Nojakilla ajelu ei aiheuta kiputuntemuksia.
... Mulla eniten kipuilee lanneranka, nikamajumeja tulee muuallekin. Nyt on töissä sähköpöytä, muttei kärsi pitkään seistäkkään kun alkaa koskea. Magneettikuvassa en ole käynyt. Nojakilla ajelu ei aiheuta kiputuntemuksia.
Jos mulla olisi (tuottava) firma, ja työntekijä valittaisi selkäkipua, ostaisin tällaisen nojatyöpisteen (low gravity workstation 9k$).
Vaan koska en ole, joutunen hieman soveltamaan tulevan miesluolan kotinojatyöpistettä. Tuollainen tuoli jo löytyy. Perus ranta-recliner, joita saa tällä hetkellä edullisesti esim. Tokmannilta. Talvella ei saa. http://www.jhelvy.com/blog/how-i-built- ... ing-option
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
on mennyt selkä huonoon kuntoon koneella ja autossa istumalla. Voisikohan mbb:stä olla apua kuntoutukseen?
Kyllähän mbb-aktivoi enemmän lantion seutua, kuin kiinträpuominen, mutta mulle se ei ainakaan vielä riitä. Selkä- ja vatsalihakset kaipaa ainakin mulla enemmän toimintaa, kuin mitä nojapyöräily tarjoaa. Itse pääsin eroon selkävaivoista sauvaharrastuksilla. Hiihtoa, retki-& rullaluistelua yms. tarpeeksi, niin pitkäselkäisen selkävaivat on pysyneet poissa.
Tuohon voisi lisätä kuntosalitreenin ja venyttelyn. Akuutissa vaiheessa ainakaan pertsahiihto ei sopinut.
Jos mulla olisi (tuottava) firma, ja työntekijä valittaisi selkäkipua, ostaisin tällaisen nojatyöpisteen (low gravity workstation 9k$).
Köyhästä tuntuu kalliilta?
Niin. Sen takia toimistossa murjotetaankin noissa <=90 asteen lonkkakulmissa koko yläkroppa painona. Saa niitä 5 tuhannellakin Amerikasta, mutta tullit ja paketit, niin on silläkin hintaa. http://www.ergoquest.com/zero-gravity-workstations.html
Mä dyykkasin just roskalavalta bonkkina selkänojallisen satulatuolin. Pyörät oli rikki, joten tilasin parilla kympillä uudet. En tiedä miten sopii itselle, mutta perus satulatuoli on ainakin täysin mahdoton nivuspainokone.
Lähde: http://www.hag.fi/tuotteet/hag-capisco/ ... isco-8106/
Viimeksi muokannut janx, 10 Touko 2018, 20:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Köyhästä tuntuu kalliilta?
Mainittakoot vielä, että yhdessä firmassa kehuttiin, että sairaslomapäivä maksaa 600 euroa per päivä. En ota kantaa sen todenperäisyyteen, mutta mikä lienee tules-vaivojen yhteenlaskettu yhteiskunnallinen lasku. Veikkaan, että sillä saa useamman nojatyöpisteen.
Niin. Sen takia toimistossa murjotetaankin noissa <=90 asteen lonkkakulmissa koko yläkroppa painona. Saa niitä 5 tuhannellakin Amerikasta, mutta tullit ja paketit, niin on silläkin hintaa.
Ite tuon tekis jo tosi hyvän 500 eurolla. Mutta näinhän se menee, että valmistajan omakustannushinta x 10 = vähittäismyyntihinta. Ja toki merkkituotteessa kerroin on vielä paljon enemmän.
Ite tuon tekis jo tosi hyvän 500 eurolla. Mutta näinhän se menee, että valmistajan omakustannushinta x 10 = vähittäismyyntihinta. Ja toki merkkituotteessa kerroin on vielä paljon enemmän.
Kallistusnivel on aikalailla ihmisen painopisteen kohdalla, joten massa ei sanottavasti vaikuta moottorin järeystarpeeseen. Liike on vielä aika hidas, eli pienehköllä moottorilla ja tiuhalla välityksellä pärjää.