jooseha kirjoitti:janx kirjoitti:Vaikuttaa aika todennäköiseltä, että suunnittelemani keskiömoottorin kammet eivät missään järkevässä katteessa mahdu pyörimään.
Hyvin mahtuvat pyörimään. Jos keskiön korkeus on kiinnitetty ja koppa ei ole läpinäkyvä, mahdollisimman makaava penkki on luonnollisesti niin pystyssä että kuski näkee eteensä Pyörän suunnittelu on erilaisten kompromissien hakemista. Yhden asian liika korostaminen johtaa surkeaan kokonaisuuteen. Suunniteltua talvikäyttöä ajatellen tuo penkin eteen työntäminen huonontaa ominaisuuksia. Se siirtää painopistettä eteenpäin, joka taas vähentää vetopitoa.
Se jää nähtäväksi. Oletan, että kokonaismassaksi tulee kuskin kanssa jotain 150 kiloa. Jos laitan tuon napamoottorin taakse, pelkkä moottori painaa 7 kiloa. Akun paikasta ei vielä vielä niin selvää visiota, mutta sekin on iso. Tuskin tarakalle kuitenkaan tulee.
jooseha kirjoitti:janx kirjoitti:Mä en osaa käyttää sorvia.
No, jos sorvi on käytettävissä, niin nyt on hyvä tilaisuus opetella. Ei sitä kukaan syntyessään osaa käyttää
Mulla on (töissäkin) semmonen periaate, että ei kosketa laitteisiin ilman perehdytystä, jos niitä ei osaa käyttää. Ei oo kukaan ollut innokas perehdyttämään vielä. Sorvilla saa jo vahinkoa osaamaton aikaan - laitteelle ja itselleen, joten ei ehdi tähän puslien tekoon.
Vilijami kirjoitti:Et todellakaan halua katettuun pyörään mahdoliisimman makaavaa asentoa. Penkki mahdollisimman taakse ja nojakulma noin 45˚, niin silloin on mahdollista jollain lailla nähdä eteensä. Huomioi kuvassa myös polven korkeus, kun kampi on taka-asennossa.
Eipä tuossa taida olla mahdollista kuin joku 40 asteen nojakulma. Mahen kokemuksiin tuo perustuu, että kannattaisi yrittää saada penkin kulmaa loivemmaksi puutumisen takia. No pitää koittaa saada laite pian pyörilleen, niin sitten sen näkee käytännössä. On siis mahdollista, että en (oikeasti) halua katettua pyörää. Kokemustahan on vain vähän 75km.