MetaPhysic framekitti

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Noniin, CRC:n lähetys lopulta tuli "Royal Mail" -palvelulla, eli sillä jolle ei ole seurantaa ja Itella ei edes yritä toimittaa kotiin... joten kävin noutamassa asiamiespostista.

Nyt on MP:ssä sitten 2x9 Double Tap peukalovaihteet, siis sekoitus 3x9:n takavaihtaja + DD ja 2x10:n edessä. Takarattaassa 11-21 "kisapakka".

Lowracerissa sitten toinen puoli sekoituksesta, 3x9:n peukalovaihde komentaa Campyn Record braze-on etuvaihtajaa. Siitä ryöväsin tuon DD-sovituspalikan joten pitää tehdä toinen kunhan joutaa.

Ja tuli melkein kuukauden tauon jälkeen käytyä rullaamassa miten MP toimii. Nythän siinä on sitten kunnon vaihdevivut, talouden keveimmät rattaat ja lopulliset SRAM Rival -jarrut. Ajaminen on tukevampaa, kaikki toimii ja edes eilisen illan -3 C lämpötilat ja paikoin kuurassa olleet tiet eivät olleet slikseillä täysi kauhistus.

Vielä kun ehtis käydä maantielenkin heittämässä ennen lumen tuloa, ei välttämättä enää mene montaa päivää...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja mhelander »

mhelander kirjoitti:

Nyt on MP:ssä sitten 2x9 Double Tap peukalovaihteet, siis sekoitus 3x9:n takavaihtaja + DD ja 2x10:n edessä. Takarattaassa 11-21 "kisapakka".

Ja pitäähän kuvia olla:
Kuva

Kuva

Kuva

Tykkään erityisesti SRAM:n takavaihtajien vaijerin kulmista... ei juuri voi paremmaksi muuttua !

Kuva

Tässä näkyy lamppu paikallaan sekä se itse tehty velcro-panta jolla kadenssianturin saa siirrettyä nopsaan pyörien välillä.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja Syväri »

mhelander kirjoitti:

Tykkään erityisesti SRAM:n takavaihtajien vaijerin kulmista... ei juuri voi paremmaksi muuttua !

Mikähän siinä on että kaikissa simpan vaihtajissa vaijeri kiertää kunnon mutkan, onko sram sitten "nojakkivalmis"? :D

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Syväri kirjoitti:

Mikähän siinä on että kaikissa simpan vaihtajissa vaijeri kiertää kunnon mutkan, onko sram sitten "nojakkivalmis"? :D

Ja samahan pitää paikkansa myös Campyn vaihtajilla ja käsittääkseni myös Microshiftin joita nojakeissa myös paljon käytetään.

Mun kahden takavaihtajan kokemuksella, ja mitä olen miettinyt muita nojakki vaihtoehtoja, on SRAM:n vaihtajat ehdottomasti parhaiten istuvia nojakkeihin.

Ainoa miinus tuli MP:ssä tuosta X.9 3x9 mtb-takavaihtajasta, kun ketjun sääti valmistajankin ohjeiden mukaan isolla-isolla ilman vaihtajan rissoja lyhyimmäksi (katkaisu seuraavaan sopivaan kohtaan) niin sitten kun ketju kiersi vaihtajan rissan läpi ei ylempi niistä enää ollut ketjussa kiinni ja se raapi rissojen kehikon huuleen....

Joten mun ohje kaikille jotka ketjun pituutta (takavetoseen) nojakkiin miettii, että mittaa ensin ketjun mitan ilman takavaihtajan rissojen läpi viemistä, merkkaa katkaisupaikan. Sitten ketju uusiksi rissojen läpi ja kokeilemaan äärivaihteilla pysyykö ketju rissoilla ja että ylempi rissa on vaihtajan speksin mukaisella etäisyydellä pakan lehdistä.

Vaatii vähän säätämistä mutta lopulta ketjulle löytyy oikea mitta. Minulla perus menetelmällä homma onnistu lowracerissa mutta MP:hen jouduin lisäämään quicklink:n ja kolme linkkiä että kulkee vaihtajan rissoilla sekä kaikki vaihteet toimii kunnolla.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja mhelander »

jviirret kirjoitti:
mhelander kirjoitti:

Jos kelit ei ihan mene persiilleen käyn töiden jälkeen ajamassa vertailun vuoksi ton 55km:n "kisareitin" normi sykkeillä. Saa nähdä miten käy, matkan varrella on about kaikki alueelta löytyvät "mäet". Tasaisella tuskin tällä ennätyksiä tehdään tai juuri havaittavaa eroa lowraceriin...

Sun nopeudet normi sykkeelläkin on sellaiset että epäilen lowracerin olevan keskinopeudeltaan nopeampi vielä noin "lyhyellä" matkalla. Varsinkin jos sielä vielä tuulee niinkuin täällä.

No nyt kun on maantiellä ajot ajettu täytyy tyytyä spekuloimaan noista nopeuksista... Joten ei kun Creuzotter:n laskimelle ja pariin selaimen välilehteen kuskista, olosuhteista ja tehosta/matkasta yhtenevät tiedot. Toiseen lowracerin tiedot ja toiseen "SWB race".

Kun MP painaa 10.8 kg, lowracer 12.5 kg, lämpötila on 5 C, ei tuule ja ajetaan tasamaalla 100W:n teholla, sujuu 113 km:n lenkki lowracerilla noin 30 km/h keskarilla ja 3h 46min. Samat MP:llä 4h 3min.

Tuo laskin olettaa että etupyörä on nojakeissa 20" kun MP:ssä se on 700c ja lowracerissa ETRTO 451 20", molemmilla vaikutusta vierintä- ja ilmanvastuksiin. Laitoin lowraceriin lisäksi "medium-wide high-pressure slick" etugummin (Durano 28mm), muut on "narrow racing tire (high pressure)". Ja laskin olettanee että SWB:n penkki on pystymmässä, minullahan on molemmissa sama noin 20 astetta ja sama ajoasentokin.

Joten 17 minsaa tulee tasamalla nokkiin highracerilla. Mutta kun tuolla 113 km:n maantielenkillä tulee nousuja (ylöspäin) 450+ m alkaa tilanne muuttua MP:n eduksi keveyden ja rungon jäykkyyden suhteen.

Ja näin muutaman MP-lenkin perusteella vähän on fiilikset saman mukaisia. Jos ei ole mäkiä tai tuuleskelee enemmän on MP hieman hitaampi, lowracer suorastaan syöksyy alamäissä ja tuulen vaikutus tasamaalla tuntuu vähäisemmältä. Ylämäissä taas MP:llä mennään melkein yhtä lujaa (tai haluttaa mennä) kuin tasamaalla, alamäkeen se ei kiihdy ihan yhtä hyvin kuin lowracer.

Ajomukavuus samalla penkillä on MP:hen tottumisen jälkeen samaa tasoa. Lowracer tuntuu hieman vakaammalta, etenkin liukkaalla, varmaan pidemmän akselivälin takia. Vähän vaikuttanee myös alhaisempi painopiste.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Miten asensit tuon flip-up tillerin? Pitäs keksiä joku keino kiristää oma eikä sitä oo näköjään valmistaja kovin pitkälle miettinyt. Joku o-rinkula vois myös olla paikallaan tuonne juureen?

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Kun heitin MP:n penkin ja niskatuen lowraceriin niin tuunasin siihen tilalle lowracerin muovi+lasikuitu penkin.

Se kun on M-kokoa niin tyttärelle paljon parempi. Kiinnitin penkin niin eteen kuin sen vain sai laitettua, about samaan 20 asteen kulmaan. Taittopyörä oli ainoa este joka piti penkin sijoituksessa huomioida.

Kuminuijalla paukuttelin palkin sisään ja 4 cm jäi vaille tavoitteesta, mutta koska penkki on edempänä niin koe-istunnalla pitäisi palkista ottaa 2cm:n pätkä pois jotta etäisyys olisi sopiva. Kunhan saan flikan pyörän selkään ja nähdään oppiiko ajamaan ja onko ajohaluja niin sitten pätkä lähtee...

Yllätys oli että mitään muuta ei tarvinnu alkaa säätämään.

Ohjausvarren mitta on sopiva, ainoastaan korkeutta tarvii vähän säätää. Etuvaihtajan vaijerikin mahtuu (liiat siis) palkin sisään. Näin kuskin vaihto teettää penkin vaihdon ja palkin uudelleen säädön, lisäksi ketjusta otetaan tyttärelle katkaistu pätkä quicklink:n kanssa pois.

Aikaa kulunee noin 10 minsaa eli sopinee jopa aika-ajo tapahtuman yhteyteen.

Näkyvyys likallakin on huono tangon yli, siinä ehkä lopullinen motivoija alkaa tekemään uutta tsydeemiä hiilikuidusta. Ohjausvarsi täytyy saada alemmaksi ja tangon kulmat samaksi kuin lowracerissa ergonomian takia.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja mhelander »

No nyt sain vihdoin tytön ajamaan tällä fillarilla. VIhdoin. Tekosyinä koeruuhka jne... tähän asti.

Likka ajeli paritaloyhtiön ympärillä olevaa pyörätietä pari kierrosta joista ensimmäisellä tuin penkistä että oppi ohjaamaan ja ennen toiselle lähtöä ajoi jo omin avuin.

Näyttää siltä että nuorempana nämä oppivat tosi nopeesti ajamaan näinkin erikoisella vehkeellä, korkealla istuen ja penkki melkein makuulla.

Joten seuraavaksi keskiöpalkki pois, pari senttiä pois päästä että saadaan polkimet oikeaan paikkaan, ja sitten ei muuta kuin ajoa. Taidan joutua hommaamaan vielä yhden Shimano-kasetille sopivan navan että saadaan talvisempi rengas tähänkin alle. Kun ei viitsi tuota hiilikuituista ratasta talvikäyttöön ottaa, jos yhtä aikaa ollaan lenkillä.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Ja eilen tuli sitten ajettua ensimmäinen lenkki pyöräteillä loskakelillä. Koko viikon odottelin josko heittäisi pakkasen puolelle että kehtaa lowracerilla lähteä lenkille mutta eipä toteutunut. Vesikelillä kun lowracerilla tulee etupyörästä vedet syliin ja niskaan niin ei sillä viitsi käydä ajamassa...

Eilen sitten kahdeksan jälkeen kävin heittämässä MP:hen uuden kuitupenkin niskatukineen, kettiinkiin jatkopätkä ja keskiöpalkki omille mitoille.

Yllättävän hyvin isorattainen kulkee sohjossa, lumessa ja jäällä. Kunhan tottui siihen että lyhyempänä reagoi nopeemmin ohjaukseen, ja pääsi eroon korkeammalla ajamisen lievistä pelkotiloista. Keskisyke oli jotain 135 ja keskinopeus jotain 23 joten ennätyksiä ei tehty. Mutta mukavalta tuntui ajaa, ylämäet menee vähemmillä alasvaihtamisilla kuin lowracerilla.

Vaikka tällaisilla renkailla ajelin:

Kuva

Eli edessä Schwalbe Milano tuubirengas, jotain 21-23 milliä leveä...

Kuva

Ja takana Schwalbe Delta Cruise 28mm:n avorengas joka taitaa olla lähempänä 25 mm:ä 19-millisen vanteen päällä. Kuvio ei luonnossa ole noin karkean näköinen mutta ei monesti lyöny takaratas tyhjää, lienekö polkijan heikkoutta ?

Keskiöpalkki tuli tuunattua liian kauas ja uusi avovanne ratas vaati vaihteiden hienosäätöä jotta toimivat täydellisesti. Mutta tällä mennään nämä rospuuttokelit, pitää sitten kattella kummalla ajellaan paremmillla keleillä.

Pitää MP ja sen renkaat käydä pakkaslumellakin testaamassa, jotta josko uskaltaa antaa tyttärelle ajettavaksi ennen kesäkelejä.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja terppa »

mhelander kirjoitti:

Ja eilen tuli sitten ajettua ensimmäinen lenkki pyöräteillä loskakelillä. Koko viikon odottelin josko heittäisi pakkasen puolelle että kehtaa lowracerilla lähteä lenkille mutta eipä toteutunut. Vesikelillä kun lowracerilla tulee etupyörästä vedet syliin ja niskaan niin ei sillä viitsi käydä ajamassa...

Saapa nähdä millainen omasta Optimasta tulee vesikeleillä. Takapoksin uskoisin estävän jonkinverran vesisuihkua eli jos niskahuuhtelulta välttyisi. Olen niin härski jätkä, että manaan mustaa joulua ja loppiasviikkoa, saattaisi hyvässälykyssä päästä koeajolle vielä ennen kevättä, varmaan joutuu kurahousuja käyttämään kun taas Pioneerilla säilyy käytännössä kokonaan kuivana roiskevedestä vaikka siinäkään ei ole lokareita.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja mhelander »

terppa kirjoitti:

Saapa nähdä millainen omasta Optimasta tulee vesikeleillä. Takapoksin uskoisin estävän jonkinverran vesisuihkua eli jos niskahuuhtelulta välttyisi. Olen niin härski jätkä, että manaan mustaa joulua ja loppiasviikkoa, saattaisi hyvässälykyssä päästä koeajolle vielä ennen kevättä, varmaan joutuu kurahousuja käyttämään kun taas Pioneerilla säilyy käytännössä kokonaan kuivana roiskevedestä vaikka siinäkään ei ole lokareita.

MP:n korkeampi ajoasento yhdessä niskatuen kanssa pitää veden pois kuskin sylistä, selästä ja takareisiltä. Kumma kyllä. Kun syksyn viimeisiä maantielenkkejä ajelin niin vesi+suola roiski pyörän tunnistamattomaan kuntoon mutta kuskin kamppeille tuli vaan jonkin verran irtoroiskeita.

Siis riittää mulle, lokareita en lähde asentelemaan, ne varisee kuitenkin pois talvella jos vetelee lippoja. Lowracerilla ajelen sitten kun kelit on selvästi pakkasen puolella.

Yleensä pidän pyörät ulkona mutta loskassa ajelun jälkeen oli sohjoa ketjussa ja takapakassa sen verran että heitin tallin lämpimään sulamaan ja kävin sitten pyyhkimässä ketjusta vedet pois rätillä. Siinä kun on se "kuivavoitelu" testissä miten toimii talvikeleillä. Tähän asti on pelannu ihan hyvin molemmissa pyörissä.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Mulla Poxi pitää niskan kuivana ja edestä ei kumma kyllä roisku juuri mitään. Suurin ongelma on loskan kasaantuminen jarruihin ja vähän joka paikkaan. Aioin nastat laittaa mutta mutta. Urheilukaupan nokialaiset oli ainakin liian korkeat ja leveät joten antaa olla :|

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja mhelander »

mhelander kirjoitti:

Joo ja tulihan ne osat punnittua 90-luvun max 1kg:n led-näyttöisellä keittiövaakalla :

  • 67 g - Suunto (Mavic) pistoakseli eteen

  • 89 g - Campagnolo Record pistoakseli taakse

  • 147g - SRAM Force jarru

  • 174g - Campagnolo Super Record jarru

  • 160g - Campagnolo Doppler vaihdevivut + kiinnitysosat + takavaijeri

  • 342g - 13-18 6-vaiheinen pakka (huti mittaus, 12-piikkinen lienee vähän kevyempi)

  • 888g - SRAM Apex kampisarja + keskiö + omavalmisteiset 50/34-hampaiset lehdet

  • 253g - Schwalbe Milano tuubirengas

  • 236g - Continental Podium tuubirengas

  • 698g - Roval suorapuolattu eturatas, 18 pinnaa

  • 842g - Roval suorapuolattu/1-ristiin takaratas, 24 pinnaa

Kirjataan nyt sitten ylös tämän pyörän "lopullinen" kokoonpano pääosin SRAM-osilla:

  • _49 € _(170g) : PG-970 Road 9s takapakka 11-21 hampaisena

  • 112 € (888g) : Apex GXP kampisarja & keskiö (omatekosilla ovaaleilla 50/34 ketjurattailla)

  • _53 € (160g) : X9 etuvaihtaja 2x10sp High Clamp

  • _70 € (204g) : X9 takavaihtaja 3x9 medium cage

  • _84 € (248g) : Double Tap 9sp suoran tangon vaihdevivut

  • _93 € (287g) : Rival jarrusarja musta

  • _32 € _(161g) : Tektro TL720 tangonpää jarruvivut



Osat yhteensä 403 € ja 2118g.

Lisäksi tarvitaan rattaat ja ketjut joten karkeasti jaettuna koko pyörä :

  • 1480 € (4470g) : MetaPhysic runkokitti hiilikuitupenkillä

  • 403 € (2118g) : osat (kuten yllä)

  • 46 € (894g) : PC-971 ketjut x 3 (á 114 linkkiä)

  • _319 € (1508g) : rattaat (vanteet ja etunapa kierrätetty)

    • - : Campagnolo Nuovo Record etunapa

    • - : Arc en Ciel tuubivanteet

    • 170 € : Hope Pro III 130mm takanapa Shimano-kasetille

    • 58 € : DT-Swiss Revolution pinnat eteen ja taakse, hopea

    • 700g : eturatas täydellisenä

    • 808g : takaratas täydellisenä.

  • 31 € (56g) : Mavic BR 601 pistoakseli taakse

  • 63 € (67g) : Suunto (Mavic) pistoakseli eteen (nopeus/matka lähetin Suunnon kellolle)

  • 100 € (_400g) : Continental tuubirenkaat



Yhteensä siis 2442 € ja 9.5 kg.

Helppo huomata että suurin kustannus tulee runkokitistä, sitä seuraa käytännössä ratassetti (jos on laadukas) ja osat tulee perässä. Tässä tapauksessa noin tonni runkokittiin lisää niin pääsee ajamaan...

Samoin painossa runkokitillä on suurin osuus mutta yllättäen osat painavat helposti enemmän kuin ratassetti täydellisenä !

Kuten jo aiemmin sanottu puuttuu hinnoista ja painoista vaijerit, kumiset kädensijat ja voitelu- yms aineet. Myöskään toimituskulut eivät ole mukana. Eikä Ventisit-pehmuste ja SPD-polkimet. Näillä kaikilla värkki painoi 10.85 kg.

Vaijerit maksaa helposti 50 € jos ei satu metrimitalla saamaan kivijalkakaupasta "asevelihintaan". Minulle möivät vain kun lowraceria toissa keväänä kasasin, tänä vuonna lysti tuli eri hintoihin...

Tässä siis vähän osviittaa jos harkitsee hankkivansa pyörän osina ja kasaavansa itse.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja Syväri »

^ halvalla pääsit, mä nokitan tonnin setelillä :D

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja terppa »

Mullahan on sitten budjettivehje tulossa :) (1850€) tosin ostoslistaa olen jo tehnyt... kaikkea pikkuhärpäkettä: valoja molempiin päihin, keveämpää rengasta, lukko, pumppu jne. isoin ostos on ilmajousi joka kustantanee n.300€ eli n. 500€ saa laskea päälle sitten kun maantiellä ollaan mutta yhtään ei harmita 8) . Polkimina ajattelin kokeilla tuommoisia http://www.bike-components.de/products/ ... dale-.html.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Vastaa Viestiin