MetaPhrastic

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Tossa mietin että jos sen hitsais ja sen jälkeen vahvistas hiilikuidulla . Niin rupeiskohan kestään . Hiilikuitu nauhaa saa eri levysenä ja jos sen laminois sukaksi sihen päälle. :wink:

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Nojanalle kirjoitti:

Tossa mietin että jos sen hitsais ja sen jälkeen vahvistas hiilikuidulla . Niin rupeiskohan kestään . Hiilikuitu nauhaa saa eri levysenä ja jos sen laminois sukaksi sihen päälle. :wink:

Tuo vois toimia jopa ilman karkaisua. Hitsauksen päälle maali tai lakka ja kuivuttuaan hiilikuitusukkaa alle ja päälle tuota nauhaa. Ja molemmille puolille.

Yksi vaihtoehto on myös hitsata samalla alapuolelle alumiini latasta vaikka joku jäykiste. Parempi olis lisäputki korvakon etupuolelta päärunkoon mutta se ja ketjulinja olis sitten törmäyskurssilla.

Mulla ei vielä ole mitään löysyyttä rungossa havaittavissa vaikka sillä tuli tuo maastokisan reippaat neljä tuntia paukutettua. Pitää ottaa seurantaan...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

kissaniitty
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 281
Liittynyt: 16 Elo 2009, 12:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja kissaniitty »

No, hitsausspekuloinnit sikseen: Honza vastasi Azubilta heti aamulla. Kuulemma viiden vuoden runkotakuu jos on täyttänyt takuulomakkeen ja kaksi vuotta ilman lomaketta. Totesi kuitenkin, että sen verran uskollinen asiakas kyseessä että lähettävät uuden rungon ilman kulunkeja :D Näin sen homman pitää toimia! Haluavat vastineeksi vain, että laitan vanhan rungon niille postissa. Sopii mulle...ehdin jo visioida kesän ilman nojakkia. Onneksi nojakiton kausi jäänee pariin viikkoon, hiphei!

t. Timo

Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike. ~ John F. Kennedy

Current fleet: Hase Tagun (2021-) - Hobie Mirage Oasis (2014-) - Specialized Source Elite Disc (2015-) - Radius C4 (2016-) - Trek Farley 5 (2019-) - Tern Link D7i (2020-)

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4618
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja janx »

Varsin nopeaa palvelua. Tuo hyvä puoli on suositussa runkomallissa. Sitä tehdään pitkään ja varaosina saa nopeasti myös rungon. :)

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

kissaniitty kirjoitti:

Honza vastasi Azubilta heti aamulla.

t. Timo

Hieno homma 8)

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja jori »

jviirret kirjoitti:
kissaniitty kirjoitti:

Mitenköhän tuon rungon korjaaminen onnistuisi, jos Azubilla ollaan sitä mielä ettei mene takuuseen?

Kyllähän tuon joku alumiinin hitsaustaitoinen hitsaa, kunhan riittävän laajalta alueelta saa puhdistettua. Sitten murtuu kohta vierestä uudelleen. Jos/kun muut osat on vielä käyttökelpoisia niin kannattanee ostaa uusi runko, tai tehdä itse teräksestä :wink:

Väsyminen ei toimi noin. Jos väsymisvaurio korjataan se kyllä todellakin särkyy ilman vahvistusta samasta kohdasta (korjauksen vierestä), mutta siihen menee lähes yhtä pitkä aika (kuormituskertymänä mitattuna), kuin ensimmäisellä kerralla. Rakenteeseen ensimmäisenä muodostuva särö suojaa muuta rakennetta pehmentämällä voimien siirtymistä. Tottakai uuden hankkiminen on varmempaa, mutta fiksusti korjatullakin ajelee pitkään. Ainakin nyt yhden kesän. -Tai ei sentään aina. Wacky ajaa 10000 km kesässä. Sitä ei välttämättä tavallinen viraabelikorjaus kestä. :)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Mulle laitetaan uusi runko tulemaan aijemmin tilaamani hiilikuitupenkin kanssa kunhan saavat sellaisen. Metalla ovat huomanneet että vanhat rungot hajoaa tästä kohtaa ja uusissa ongelma kohtaa on vahvistettu.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Wacky kirjoitti:

Mulle laitetaan uusi runko tulemaan aijemmin tilaamani hiilikuitupenkin kanssa kunhan saavat sellaisen. Metalla ovat huomanneet että vanhat rungot hajoaa tästä kohtaa ja uusissa ongelma kohtaa on vahvistettu.

Oho. Eli juuri tuo sarja josta mun, Wacky:n ja MikaL:n metat on tehty on sitä "vanhempaa" eli "2012" sarjaa.

Mullehan kävi niin että aikaisemmin hyvin saatavilla oleva sarja oli myyty loppuun kun tilauksen tein ja jouduin odottelemaan seuraavaa runkojen valmistuserää. Olettaisin että muutkin tänne päätyneet metat on siitä sarjasta...

Meidän pitää ottaa suurennuslasin alle nuo meidän rungot. Tässähän on case jossa pelkkä valmistajan ilmoittama runkotakuu on varmaan maineen säilyttämiseksi jatkuttava jos takuuajan jälkeen selviää sama ongelma.

Alanko huuteleen BROL:ssa vai odotellaanko että Wacky:n takuuasia hoidetaan loppuun ?

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja tavasti »

mhelander kirjoitti:
Wacky kirjoitti:

Mulle laitetaan uusi runko tulemaan aijemmin tilaamani hiilikuitupenkin kanssa kunhan saavat sellaisen. Metalla ovat huomanneet että vanhat rungot hajoaa tästä kohtaa ja uusissa ongelma kohtaa on vahvistettu.

Meidän pitää ottaa suurennuslasin alle nuo meidän rungot. Tässähän on case jossa pelkkä valmistajan ilmoittama runkotakuu on varmaan maineen säilyttämiseksi jatkuttava jos takuuajan jälkeen selviää sama ongelma.

Alanko huuteleen BROL:ssa vai odotellaanko että Wacky:n takuuasia hoidetaan loppuun ?

Itse ainakin ottaisin valmistajaan yhteyttä, ja kysyisin, että mites kannattaisi vahvistaa, ja että onhan ok että vahvistetaan täällä, ja silti takuu on voimassa.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
MikaL
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 434
Liittynyt: 18 Helmi 2012, 12:44

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja MikaL »

Wacky kirjoitti:

Mulle laitetaan uusi runko tulemaan aijemmin tilaamani hiilikuitupenkin kanssa kunhan saavat sellaisen. Metalla ovat huomanneet että vanhat rungot hajoaa tästä kohtaa ja uusissa ongelma kohtaa on vahvistettu.

Hienoa, toivottavasti tulee nopeasti.

mhelander kirjoitti:

Alanko huuteleen BROL:ssa vai odotellaanko että Wacky:n takuuasia hoidetaan loppuun ?

Itseäni tietysti kiinnostaisi kuulostella, onko näitä tapauksia enemmänkin. Firma varmaan haluaa pitää matalaa profiilia, kun kyseessä on ilmeisesti hyvin pieni yritys. Jos he joutuvat korvaamaan yhden valmistuserän rungot kaikki, niin saattaa olla, että firman taru loppuu siihen. Ja jos kaikki Metan omistajat heräävät ongelmaan, niin se ei välttämättä auta asiaa. Hankala juttu. Täytyy toivoa, että oma runko kestää.

MetaPhrastic 2012

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja Wacky »

mhelander kirjoitti:

Alanko huuteleen BROL:ssa vai odotellaanko että Wacky:n takuuasia hoidetaan loppuun ?

Ehkä on parempi että antaa asian olla kunnes tapauksia tulee toinenkin yleiseen tietoon.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Wacky kirjoitti:
mhelander kirjoitti:

Alanko huuteleen BROL:ssa vai odotellaanko että Wacky:n takuuasia hoidetaan loppuun ?

Ehkä on parempi että antaa asian olla kunnes tapauksia tulee toinenkin yleiseen tietoon.

Joo, tunnustelen yksityistasolla parilta Meta-tutulta miten heillä on kestäneet. Kellään ei liene samaa 2012 sarjan runkoa kuitenkaan...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Ainakin mun metan erottaa tästä lähtien kun siinä on ainakin musta keulaputki ja pitäis tulla valkoinen runko niin kuin alun perin olin suunnitellu. Maalasin keulanputken just uudelleen kun vaikka sininen ja valkoinen olis aika suomalainen väritys niin ei oikein istunu mun mielestä kun kyseessä on tuo ihme vaalean sininen joten pyörä saa mustan keulan ja valkoisen rungon sitten joskus kun se saapuu.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4799
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Kuva
Sit se on näin komea . :wink:

Avatar
MikaL
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 434
Liittynyt: 18 Helmi 2012, 12:44

Re: MetaPhrastic

Viesti Kirjoittaja MikaL »

Wacky kirjoitti:

Ainakin mun metan erottaa tästä lähtien kun siinä on ainakin musta keulaputki ja pitäis tulla valkoinen runko niin kuin alun perin olin suunnitellu. Maalasin keulanputken just uudelleen kun vaikka sininen ja valkoinen olis aika suomalainen väritys niin ei oikein istunu mun mielestä kun kyseessä on tuo ihme vaalean sininen joten pyörä saa mustan keulan ja valkoisen rungon sitten joskus kun se saapuu.

Milloin saat uuden rungon?

MetaPhrastic 2012

Vastaa Viestiin