Raptobike

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Raptobike

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Pienillä muutoksilla midracerin suuntaan >
Kuva

Avatar
vuoltu
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 383
Liittynyt: 02 Marras 2011, 12:35
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Raptobike

Viesti Kirjoittaja vuoltu »

Pastori kirjoitti:

Isompi etukiekko vois toimii hyvin?

Isompi etukiekko rullais paremmin, varsinkin huonolla asvaltilla. Samalla tulisi myös vaakasuorempi ajoasento.

KuvaKuva

Wacky kirjoitti:

Tai hommaat suoraan saman mallisen navan tilalle. Mikäs siinä muuten on napana?
Isompi etukiekko sotkee pyörän geometriaa penkin korkeuden ja keskiön korkeuden ja niiden suhteen.

Joo, hidasajo-ominaisuudet heikkenevät. Tarkoitus on jokatapauksessa kokeilla tuota joko nyt tai myöhemmin. Midracerin etuhaarukka mulla jo onkin (sen kanssa 7000C mahtuu).

Nykyinen napa on "Shimano Deore XT FH-M785". Niitä saa kohtuu edullisesti.... Ajattelin että olisi paras uusia saman tien pinnat jos vaihdan navan.

Savenmaan Trike "Taipale" 2011 May -> / Raptobike Lowracer 2013 September -> Dual 700C Raptobike (lowracer) 2015 January

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17771
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Raptobike

Viesti Kirjoittaja PW »

Kannattasko sinne napaan kattoo kuitenkin sisälle, olisko korjattavissa -aika nopeesti menny pilalle :roll:

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Raptobike

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti:

Kannattasko sinne napaan kattoo kuitenkin sisälle, olisko korjattavissa -aika nopeesti menny pilalle :roll:

Petriä taitaa himottaa tuo kenties jouten jäävä 406-kiekko. :wink:
Minäkin olen sitä mieltä, että kannattaa vaihtaa iso eteen. Rullaavuus paranee sinun tapauksessasi merkittävästi, eikä rengas joudu niin tiukalle ja asennosta tulee vieläkin aerompi. MIhin sinä "hidasajo-ominaisuuksia" tarvitset. :mrgreen:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
vuoltu
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 383
Liittynyt: 02 Marras 2011, 12:35
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Raptobike

Viesti Kirjoittaja vuoltu »

PW kirjoitti:

Kannattasko sinne napaan kattoo kuitenkin sisälle, olisko korjattavissa -aika nopeesti menny pilalle

Käsittääkseni ostin "ikuisuusprojektin" Hollanista. Rungossa ei ollut mitään merkkejä käytöstä. Etuhaarukkaa ei oltu lyhennetty eikä siinä ollut mitään jälkiä, joita luulisi tulevan jos se kiristetään runkoon kiinni. Luulisin että pyörässä olevat osat on kerätty autotallista ja ruuvattu kiinni pyörään myyntiä varten.

En vielä ehtinyt irrottamaan pinnoja maittausta varten. Mutta ehkä tänään. Venyyköhän ne paljon käytössä?

jori kirjoitti:

MIhin sinä "hidasajo-ominaisuuksia" tarvitset.

Kyllä täältä löytyy muutama mäki jossa nopeus tippuu välitysten sallimaan minimiiin. Ja sitten esim. ensikesän pirkanpyöräilyssa niitä on enemmänkin...

Savenmaan Trike "Taipale" 2011 May -> / Raptobike Lowracer 2013 September -> Dual 700C Raptobike (lowracer) 2015 January

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Raptobike

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Keillä kaikilla olikaan tilaus Raptobikeltä? Oletteko saaneet pakettinne? Mä en ole vieläkään saanut, vaikka luvattiin 29.7 että muutaman päivän sisällä pistää tulemaan tavarat. Ei kai nyt yhellä paketilla voi noin kauaa mennä :evil: . Alkaa kärsivällisyys jo loppua. Huomenna soitan sinne ja jos ei vieläkään ole lähtenyt niin sitten tarvii jo jatkotoimia.

Lis. Mietin kyllä että jos soitan sinne niin siitä ei jää mitään kirjallista todistetta. Sähköpostiin ei taas vastata, vaikka siitä taas jää todiste itelle mitä on kirjoiteltu. Kylläpä tehdään asianhoito vaikeeksi.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Raptobike

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Meille tuli just ennen Nokialle lähtöä

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Raptobike

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Voi arse sentään :( . Kaikki muut saaneet mutta minä en. Käykö tässä nyt niin että rahat meni kankkulan kaivoon, tavarat hävis ja ite jään nuolemaan näppejäni. Ei mulla ole koskaan ollut tällaista! Yritin soittaa koko päivän aina välillä mutta ei vastattu puhelimeenkaan. Nyt kyllä kaduttaa että ikinä tilasinkaan siitä puljusta yhtään mitään. Ei ikinä enää!

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3846
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Raptobike

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Kyllä mä uskon että arska lähettää sulle tavarat, mutta saapumis ajan kohta on aina arvoitus kyseisen puljun kanssa.
Saitko spostin jossa on seuranta numero paketille?

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Raptobike

Viesti Kirjoittaja Premnas »

No kun siinähän se onkin kun en saanut mitään seurantakoodia, vaikka olen jo muutamaan otteeseen sitä pyytänyt niin ei ole sitä antanut. Ja jos ei anna sitä ollenkaan niin miten mä voin olla varma ettei se paketti esim. ole hävinnyt matkan varrella johonkin? En voi mitenkään seurata sen kulkua...

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Raptobike

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Jaaha, Raptobike päivittää sivujaan. Uutisissa oli että keskittyy jatkossa kokonaisten pyörien tilaukseen ja osakauppa taitaa jäädä vähemmälle. Vakuutteli että kaikki saa tilauksensa, tosin ne saa peruuttaa. Kokeilin nyt laittaa viestiä että voinko peruuttaa tilauksen kun mä en vaan oikeasti voi odottaa talveen saakka niitä tavaroita. Jos se ei vielä vaikka olisi saanutkaan aikaiseksi lähettää mun pakettia. Mieluummin sitten peruutan ja tilaan muualta, saan nopeammin. Mä en vaan jaksaisi enää tuota touhua.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Avatar
vuoltu
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 383
Liittynyt: 02 Marras 2011, 12:35
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Raptobike

Viesti Kirjoittaja vuoltu »

Meinasin tilata puomin jossa on tolppa vaihtajaa varten. Joutuuko sen nyt teettämään jossain? Jos ei osia saa niin kyllä se vaikuttaa pyörien myyntiinkin.

Savenmaan Trike "Taipale" 2011 May -> / Raptobike Lowracer 2013 September -> Dual 700C Raptobike (lowracer) 2015 January

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Raptobike

Viesti Kirjoittaja jviirret »

vuoltu kirjoitti:

Meinasin tilata puomin jossa on tolppa vaihtajaa varten. Joutuuko sen nyt teettämään jossain? Jos ei osia saa niin kyllä se vaikuttaa pyörien myyntiinkin.

Näimpä, mutta onkohan tuolla nyt bisnes laajentunut siihen pisteeseen että pitää joko supistaa toimintaa tai palkata lisää väkeä? Byrokratian kannalta helpompi supistaa.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
vuoltu
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 383
Liittynyt: 02 Marras 2011, 12:35
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Raptobike

Viesti Kirjoittaja vuoltu »

Kirjoittelin "News" otsikon alla että on joutunut menemään töihin kuin pyörähommat eivät enää riittäneet elantona.

Supistukselta kuulostaa kovasti. Tahtoo vaan olla noidankehä. Jos ei vastaile posteihin ei tule tilauksia jne.

Edit: Tuli vaan mieleen, että jos toimitusajat on pitkät ja kuitenkin webbikaupasta rahat tulee jo tilaushetkellä niin tilillä on rahaa... (jota on helppo käyttää)

Savenmaan Trike "Taipale" 2011 May -> / Raptobike Lowracer 2013 September -> Dual 700C Raptobike (lowracer) 2015 January

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Raptobike

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Tarkemmin kun lukee niin koskee varmaan noita osia joita voisi saada ns. muualtakin. Varmaan "rapto-spesifejä" osia saa edelleen tilattua mutta Arnold varmistaa ensin että hänellä tuotetta varastossa.

Mä en jaksanut enää. Onhan se Arnoldillekin kurjaa tuollanen tilanne mutta ei mun mielestä voi asiakkaita silti tolleen kohdella. Soitin EKK:seen ja sen ohjeilla pistin nyt sähköpostia jossa ilmoitan että haluan purkaa kaupan, alle tilitiedot jotta voi suorittaa maksun takaisin. Jos ei edes sen vertaa viitsi vaivautua että laittas sen hemmetin seurantakoodin paketille niin miksi mun pitäisi luottaa että se paketti olisi oikeasti lähtenyt. Varsinkin jos sitten lähetään vääntämään kättä että paketti olisi vaikka hävinnyt matkan varrelle - kun ei sitä voi todisteellisesti osoittaa että se olis koskaan lähtenytkään. Multa meni kokonaan luotto. Heh, pitäisikö hommata se luottokorttikin tällaisia tapauksia varten, saisi rahansa helpommin takas.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Vastaa Viestiin