Montako Baaria

Nojapyörä kuntoilu ja urheilu välineenä. Keskustelua nopeudesta, ajotekniikasta yms. Ja tietenkin nojapyörä vastaan pystypyörä -keskustelu.
Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Montako Baaria

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Rulaavuuteen vaikuttaa moni muukin pieni tekiä kuin ilmanpaine renkaissa. Itse olen huomannut että sillä kuinka hyvin pyörän jousitus pelaa on suuri merkitys. Pitkään hain syytä sille miksi Nazca rullaa noilla 60-507 renkailla huomattavasti tasasemmin ja samoissa mäissä Ster 3 ei saavuta samaa alamäki nopeutta. Olen tullut siihen tulokseen että Sternin takajousitus on vähän liian hyppyyttävä ja tähän ongelman poistamiseen olen kehittämässä omanlaista vaimenninta.
Itse noudatan mieluiten noita valmistajan antamia suosituksia ja pidän paineet heidän antamissa suositus arvoissa.

Avatar
MikaL
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 434
Liittynyt: 18 Helmi 2012, 12:44

Re: Montako Baaria

Viesti Kirjoittaja MikaL »

jviirret kirjoitti:

Hysss hysss nyt ennen Nokiaa...
PARAS RULLAAVUUS SAAVUTETAAN 75% PAINAUMALLA JA ALLE 1BAR PAINEILLA!!!

Jukka

Se on nyt sun vika, jos jollain jää ennätys Nokialla tekemättä väärien rengaspaineiden takia :D

MetaPhrastic 2012

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Montako Baaria

Viesti Kirjoittaja rutunen »

Pastori kirjoitti:

Ilmankos mäkin ajoin yli 200 kilsaa jo ekalla kerralla. Jäi renkaat kuskin kanssa yhtä löysiksi.

Toka vuonna oli Marathon sliksit ilimaa täynnä ja heti joutui keskeyttämään.

Kolmannella yrityksellä oli sit ne jyrisevät paksut kumpparit.

Nyt vois olla viisasta sit vaan mennä näillä mitä on.

Tuli tosin liksa ja just voisi olla se 25€ käytössä ja sais toisenkin Kojakin alesta.

Tuolla on halpoja renkaita, kojakit alk. 17,90 €, tosin joutuu ostamaan monta että saa katettua toimituskulut. Minulla oli 15€ se osuus. [Linkki, Starbike]

Quest Carbon -2015

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Montako Baaria

Viesti Kirjoittaja jviirret »

rutunen kirjoitti:

Tuolla on halpoja renkaita, kojakit alk. 17,90 €, tosin joutuu ostamaan monta että saa katettua toimituskulut. Minulla oli 15€ se osuus. [Linkki, Starbike]

Tuolla vielä halvempia, alle 15e/kpl ja toimituskulut Suomeen 9,95e
https://www.bike-components.de/products ... tmcl=kojak

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Montako Baaria

Viesti Kirjoittaja jooseha »

jori kirjoitti:

Minähän linkkasin jo tämän Frank Berton tekstin, jossa hän puhuu kertoo paineen lisäämisen parantavan rullaamista aina vain, kun painetta lisätään, mutta paras kaarrepito löytyy vähän alemmalla paineella.

Tuossakaan ei mainita miten 15% on saatu. Tosin mainitaan että luku on vain sinne päin. Eikä juttu ole edes se alkuperäinen, joka lienee seikkaperäisempi. Alkuperäinen on vissiinkin liian vanha löytyäkseen netistä :wink:

Vastaa Viestiin