jviirret kirjoitti:Vaikuttaa myös etupään kulmaan. Jos meinaat käyttää vakio etuhaarukkaa niin tähtää emäputki 65-70asteen kulmaan maatasosta niin jättö on sopiva.
Jukka
Tämä on tärkeä tieto.. Kiitos
-Klasu-
jviirret kirjoitti:Vaikuttaa myös etupään kulmaan. Jos meinaat käyttää vakio etuhaarukkaa niin tähtää emäputki 65-70asteen kulmaan maatasosta niin jättö on sopiva.
Jukka
Tämä on tärkeä tieto.. Kiitos
-Klasu-
KlausS kirjoitti:Nojanalle kirjoitti:Pieni ehdotus, ota tuo jousi-iskunvaimennin kokonaan pois ja hitsauta sen korvakkeiden tilalle laippa ja laita siihen sellainen kumityyny vaimentimeksi. Kuin esimerkiksi Jukan pyörässä on.
Olen pari kertaa käynyt Ertan hyllyjä sillä silmällä katselemassa. En kuitenkaan osannut päättää lukemattomista kumityynyistä mikä olisi tähän sopiva. Osaatteko kertoa vähän tarkemmin millaisia osia olette käyttäneet?
Mulla on geokätköpyörässä( http://www.omanetti.fi/ninajukk/geocache.htm ) tällainen:
http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Auton ... lli-63101/
Tuolta tuotenumero 63101, eli mitoiltaan 50x45mm.
Tätä käyttää myös Sinner joissakin malleissaan:
noin 1:4 vipusuhteella sijoitettuna jousituksessa on sellainen "tussu takakumi" fiilis, eli varsin sopiva nojapyöräkäyttöön.
Ensimmäisessä kokeilussani( http://www.omanetti.fi/ninajukk/lowlwb.htm ) vipusuhde oli joku 1:3 ja siinä taisi runko joustaa enempi kuin tuo kumi.
Jos omaasi juuri tätä kumia suunnittelet niin se pitäisi saada lähemmäs niveltä kuin alkuperäinen jousi, muuten jää jousitus turhankin kovaksi.
"vipusuhteella" tarkoitin tuossa kumin etäisyyden suhdetta taka-akseliin. Eli 1:4 tarkoittaa sitä että taka-akseli on 4kertaa kauempana nivelestä kuin kumi.
Jukka
Tässä ketjussa ollut keskustelu kumien käytöstä jousena on irroitettu erilliseksi topiciksi.
Löytyy -> http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=3&t=2916
Riman ali ja suoraa ohi maalin...