Minulla on yksi Marathon plussa ollut ja mun mielestä se rullasi "huonosti". Siis ei niinku joku tussu nappulakumi, mutta ei vauhdit nousseet yhtään kun vaihdoin sen tavallisen sileähkön marketti-kumin tilalle. Saattoihan se olla että em. markettikumi oli keskivertoa parempi, mutta lowridessä 2009 oli yhdessä Nazca Pioneerissä myös nuo plussat ja muutamia mäkiä rinnakkain rullailtiin ja ei se mennyt sen paremmin kuin minun pyöräkään. Kestävyys varmasti on huippuluokkaa, ei yhtään rengasrikkoa keleillä joilla mikään muu kumi ei ole koko kautta kestänyt.
Penkin runkoa aloin tekeen kun ruuvipenkki sanoi työsopimuksensa irti. Jäi siis pahasti kesken, mutta aika pitkälle sain kuitenkin kasaan heppailtua:

Paino jäi punnitsematta, mutta selkänojassa putket 30x15x1,5, painoa 1kg/m ja yhteensä 1,2m. Eli varmaan 1,5kg nyt?
Istumaosan ja selkänojan välinen kulma nyt 70astetta. Kun runko on noin 10asteen kulmassa niin pystyimmillään nojakulma 60asetta. Kiinnitysraudat mahdollistavat reilun 10asteen taakse kallistamisen koko penkille jolloin nojakulma laskeutuu alle 50asteen. Toivoa sopii ettei istuinosa nouse jo sitten liian pystyyn. Jos nousee niin sitä voi myös kallistaa kun liimaa sen pohjalevyyn vaikka puuriman.
"tarakan" hitsaan suoraan kiinni selkänojaan. Tilasinkin siihen jo Motonet:stä tällaisen 30euron skootterin takaboksin:

Tuonne pitäisi mahtua lenkkikengät ja vähän vaatetta, ei tarvi kivikoissa lukkopolkimilla hipsiä. Kiinnitys pitää miettiä kunahan saan tuon käsiini, varmaan joku liukukisko systeemi tms. että saa taaksepäin kun kannen haluaa avata.
Jukka