Videolla nojarissa oleva takarengas on nyt pyörinyt kolmatta talvee ehkä noin 600km enimmäksen maastopyörän eturenkaana, eikä ainakaan vielä näy merkkejä ruuvien läpi tulemisesta.
Minusta näyttää, että ne ovat kaikki tulleet läpi.
Mikäs sinulla olikaan tuossa sisäkumin ja ruuvin kannan välissä. Olikos se toinen päälikumin kulutuspinta, vai mikä. Kuvat eivät enää näy, eikä voi tarkistaa kuvista, joten pitää kysyä. Onkos se sisempi päälikumi reunakaapeleineen siellä sisällä, vai onko reunat leikattu pois?
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Minusta näyttää, että ne ovat kaikki tulleet läpi.
Pitäis kyllä ottaa itseä niskasta kiinni ja koittaa päivitellä noita projekti kuvia... 26" renkaissa on kaksi kokonaista rengasta päällekäin reunavaijereineen ja ilmaa olen laittanut sen verran mitä tollasesta "marketti" kompurasta lähtee.
20"Eturenkaasta on sisemmän renkaan reunavaijeri leikattu pois kun oli niin tiukka pistää vanteelle, ilmaa edessä oon pitänyt vähän päälle sen mitä renkaan luvataan kestävän.
Tosta ajettavuudesta sen verran vielä että, maastopyörällä ajelee kyllä asfaltillakin. Nojarissa taas se vetelyn tunne on jotenkin ikävämpää.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Lamppu on toiminut aivan hyvin myös kovemmilla pakkasilla (n. -25). Paristopakkauksen pitkä johto on vähän hankala, johto ja paristopakkaus on pidettävä keulassa koska muuten haittaa langattoman nopeusmittarin toimintaa, ja johto on pakkasessa aika jäykkä. Eli hetken joutuu virittelemään johtoa ettei sotkeennu polkimiin.
Upea video! Mutta kerropas, miten sait lampun kiinni etupuomiin? Katsos, minulla on samantyyppinen lamppu, mutta en ole vielä keksinyt, miten sen saisi kiinni nojakin etupäähän. Pystypyörässä se toki toimii hyvin tangossa.
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
Upea video! Mutta kerropas, miten sait lampun kiinni etupuomiin? Katsos, minulla on samantyyppinen lamppu, mutta en ole vielä keksinyt, miten sen saisi kiinni nojakin etupäähän. Pystypyörässä se toki toimii hyvin tangossa.
Minulla se on kiinni tuossa vaihdetapissa valmistajan omalla lisävälineellä. ICE trikeissä on "juomapullokierteet" tuossa etutapissa, ja myyvät siihen sopivaa "feikkiohjaustangonpätkää":
Jos pyörästäsi ei noita kierteitä löydy, voisi tällainen olla toimiva ratkaisu. Samasta kaupasta löytyy myös jatkotappi tuohon jos haluat jotain muutakin sinne kiinnittää. Samoin tuolta löytyy tuo ICE:n osa (kuva yllä), jos pyörässäsi nuo kierteet löytyvät.