Taisi olla huonoin ajatus ikinä ostaa käyttöajoneuvoksi nojakki sen sijaan että jatkaisi paskoilla kaksipyöräisillä ranteiden, kylkiluiden, lonkkien ja satunnaisten pitkien luiden hajottamista asvalttiin ja loputonta tietoisuutta siitä, että joka ainoa ohitettava jalankulkija pystyy niin halutessaan päättämään allekirjoittaneen maallisen taipaleen siihen paikkaan aggroamalla päälle ja tönäisemällä kumoon ja/tai bussin/kuormurin/junan/SUVin alle, ja hälyttävän monet ovat vuosien varrella yrittäneet ohitusetäisyydestä, -vauhdista ja -olosuhteista riippumatta. Jo jonkin aikaa takaperin sain kuulla, että työpaikan ympäristössä vaikuttaa joku, joka suunnittelee yliajamista kunhan seuraavan kerran kohdataan, ja tänään alkoi liikennevaloissa raivota joku täysin tuntematon (ja 60-70 % todennäköisyydellä ensimmäistä kertaa koskaan vastaan tullut, työmatkoilla tuppaavat tulemaan toistuvasti vastaan samat naamat ja harvoin ketään muuta) 6-metrisen fleksin päässä olevan karvaturrin vetämä jalankoomailija jotain epäkoherenttia, jonka nettosisältö vartin kommunikointiyritysten jälkeen oli sen lisäksi, että olisin jatkuvasti ja toistuvasti terrorisoinut ko. henkilöä suurnopeusohituksilla ihan vierestä, suunnilleen ettei millään, joka ei liiku äänekkään moottorin voimalla vähintään 80 km/h taajamassa, tai korvat tukossa ja mobiiliviihdelaite molemmilla silmillä jollain jalankuluksi laskettavalla ajoneuvolla, pitäisi olla mitään asiaa liikenteeseen ensinkään. Jälkimmäisellä tosin jostain syystä ei ollut munaa ottaa puhelinta esiin, kun ehdotin että jos ahdistaa nähdä liikenteessä köyhiä, joista ainakin allekirjoittanut pyrkii ensisijaisesti pääsemään perille hengissä ja huomioimaan sen, että 90 - 170 % muista liikenteessäolijoista joko ei osaa tai ei välitä huomioida muita liikenteessäolijoita (tai on nimenomaisesti murhamielellä liikkeellä) ja näin ollen vaatii vähintään 2-3 m ohitusetäisyyden tai kilometrien takanamatelun ja se on allekirjoittaneelle okei, voi aina soittaa kansanedustajalleen ja vaatia polkupyörien kategorista kieltämistä kun niillä ei näkemyksenomistajan mielestä saisi liikkua pyöräteillä eikä niiden siirtämistä ajoradallekaan voi edes harkita koska ajorata on automobilistien pyhä yksinoikeus. Sentään automobilisteilta tulevat keskarit ja "painuisit sinäkin vittuun siitä" -ääni- ja valomerkit, kun voimassaolevan tieliikennelain mukaisesti noudattaa väistämisvelvollisuuttaan eivät tunnu lisääntyneen munamankelin vaihdoksesta.
Pitäisi varmaankin palata takaisin parin vuoden takaiseen suunnitelmaan ja tappaa itsensä, kun näköjään tällainen köyhä ei saa liikkua millään missään mihinkään vaikka miten yrittäisi huomioida, joustaa ja olla kohtelias, ellei ole varaa kymppitonnin autoon, useamman tonnin ajokorttiin ja X tonnin käyttökustannuksiin per vuosi (köyhä ei tiedä paljonko vakuutukset, kastastukset ja huollot maksavat, nykyisten hyötyajojen korvaamisesta polttomotorismilla tulisi joku saturainen tai pari kuussa polttonestekustannuksia) tai vaihtoehtoisesti aikaa käyttää esim. nykyiseen työmatkaan kävellen 2 h per suunta ja kauppamatkoihin sama.
Vaihtoehtoisesti jos jollakulla on ylimääräinen Stukan sireeni, voin ostaa. Joku sellainen ilmeisesti pitäisi olla polkupyörissä "kun sä oot niin äänetön" (...ja allekirjoittaneen ketjuputki pitää ihan jumalatonta meteliä kun ei ole ollut aikaa tunkata. Hä?) muttei taas sähkömopoissa, jotka kulkevat samoilla väylillä urku auki ja ovat keskimäärin kuolemanhiljaisia.