Luulisi koko kroppaa käytettävän jalkojen apuna, joten kuski on ohjain ja ohjausvaimennin. Luulen. Tuossa kädensijoista täytyy pitää kiinni toisin kuin Hipparionissa, joka on hands free malli halutessaan. Tai siis jos on riittävän keskivartalofakiiri, saattaa onnistua kananmunan päällä tasapainoilu, eli käsittä kallistelu. Luulisi menevän Pilatestunniksi, jos kallistus on vähävastuksinen. Silloin kädet lienevät ohjausiskarien tukipiste ja osa iskaria samanaikaisesti.
HIPPARION, 100.000 kilometriä tuli täyteen
Re: HIPPARION, 100.000 kilometriä tuli täyteen
Niin, hands free lienee kuitenkin mukavampi.
Kehonsiirtoväline: Corratec Xtreme, pysty-MTB. Autokin on.
Re: HIPPARION, 100.000 kilometriä tuli täyteen
Varmasti ja siinä onnistuu syöminen ja juominen sekä kuvaus ynnä vaatteiden säätäminen lämmön mukaan tosta vaan, kateeksi käy helppous.
Re: HIPPARION, 100.000 kilometriä tuli täyteen
Varmasti ja siinä onnistuu syöminen ja juominen sekä kuvaus ynnä vaatteiden säätäminen lämmön mukaan tosta vaan, kateeksi käy helppous.
Juuri näin!
Pieni tarkennus ketjun otsikkoon: 110.000 km tuli täyteen elokuussa (tarkemmin 110.535 km).
Edelleen osat kasassa. Ketju, takaratas ja takarenkaat vaihdettu tänä vuonna, viime vuonna eturengas ja kiertovaihtaja vaijereineen. Ihmettelen Marathon Plus -takarekaiden kestävyyttä. Ennen vaihtoa edellisillä oli ajettu yli 22.000 km, mutta olipa toinen rengas jo aika sininen, kun pistosuojakerros tuli näkyviin koko kehän mitalta. Jostain syystä oikea rengas kului nopeammin kuin vasen. Ketju kestää näköjään vahavoideltuna 2 vuotta.
Esko
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14157
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: HIPPARION, 100.000 kilometriä tuli täyteen
Esko M kirjoitti:Ketju kestää näköjään vahavoideltuna 2 vuotta.
10 000 km?
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: HIPPARION, 100.000 kilometriä tuli täyteen
Käytätkö varsinaista vahaa tyyliin white lightning vai jotain kemiallisesti ohennettua jota ei tarvitse lämmittää?
Itse olen pystymaasturissa sumuttanut kuiviin puhtaisiin ketjuihin crc multilubea ja mutuna yhtä hyvin kestää kuin oikea vaha.
Kehonsiirtoväline: Corratec Xtreme, pysty-MTB. Autokin on.
Re: HIPPARION, 100.000 kilometriä tuli täyteen
Käytätkö varsinaista vahaa tyyliin white lightning vai jotain kemiallisesti ohennettua jota ei tarvitse lämmittää?
Itse olen pystymaasturissa sumuttanut kuiviin puhtaisiin ketjuihin crc multilubea ja mutuna yhtä hyvin kestää kuin oikea vaha.
White Lightning Clean Ride. Liuotin on mukana. Litku on ravistettunakin liian notkeaa, valuu helposti ketjusta läpi, mutta muita vahoja en ole löytänyt Helsingin kaupoista. Aikaisemmin sai Suomestakin paksumpaa Pedros Ice Vax -ketjuvahaa, joka jäi helpommin kiinni ketjun niveliin.
2 vuotta Hipsussa on vähän yli 10.000 km. Ennen tämänvuotista vaihtoa kuuntelin kuitenkin turhan kauan (1...2 kk) epämääräistä ratinaa. Ketjut eivät kuitenkaa vielä pahemmin hyppineet takaraattaan hampaiden yli. Nyt uudella ketjulla ajo on mielyttävän hiljaista.
Aikaisemmin öljyvoideltuja ketjuja kului kahdet vuodessa. Sekoitusöljyt (öljy-teflon-vaha-liuotin) olivat aikoianaan yhtä pahoja kuin puhdas öljy, korroosionsuojaus ehkä kuitenkin parempi.
Esko
Re: HIPPARION, 100.000 kilometriä tuli täyteen
Aivan niin.
Itsellä tuo maastossa ajelu aiheuttaa pesutarvetta varsin usein (eli joka lenkin jälkeen) niin siinä nuo hyvin tunkeutuvat spray-litkut ovat olleet hyviä.
Olen lukenut ketjujen keittämisestä kilokynttilöissäkin mutta en ole kokeillut koska tuota pesua tulee kuitenkin niin paljon. "Keittämisen" etuna on kuulemma vahan hyvä tunkeutuminen ketjun sisälle.
Kehonsiirtoväline: Corratec Xtreme, pysty-MTB. Autokin on.