Siis edelleen ketju hypyttää siinä noin 6 kampikierroksen välein noila kahdella isoimmalla takarattaalla? On kyllä mystistä.
Empä tuohon oikeen sen kummempia vinkkejä osaa sanoa. Yksi asian minkä voisi tarkastaa (vaikka ei kyllä varsinaisesti suoraan täsmää noihin oireisiin), on paluupuolen ketjuputken nippusidekiinnitys. Olen nimittäin joskus vetänyt nippusiteen niin kireälle ketjuputken ympärille että se on haitannut ketjun kulkua. En vain oikein nää miten ketjuputkessa hieman jumittava ketju aiheuttaisi tuota hypytystä muutamalla vaihteella, mutta silti en voisi tarkastaa (eli tulinko laittaneeksi putken ympäri menevät nippusitteet liian tiukalle) kun se on uusittu remontin aikana. Lähden siis siitä oletuksesta että hypytys johtuisi remontin toimista sillä ennen remonttia en sellaista havainnut (vaikka en kyllä remontin jälkeisellä lyhyellä koeajollakaan).
Mutta härskin ja kuparisen kommentit on kyllä hyviä ja niihinhän tuo rikkinäinen linkki täsmäsi. Voisiko siellä olla vielä jotain häikkää ketjussa muuallakin? Ketjut ja rattaathan on jo kuluneet, mutta tasaisesti, sillä uusia pätkiä ei ketjussa välissä ole. Kuvittelin kyllä että ketjut olisivat sen verran hyvässä kunnossa että niillä voisi vielä ajaa parikymmentätuhatta kilometriä, mutta ehkä tuo rikkinäinen linkki kertoo muuta tarinaa asiasta.
Takavaihtaja pitäisi kyllä olla hyvin säädöissään, että sitä en rupeaisia ensimmäisenä ruuvailemaan, kun se on vielä hieman hankalan puoleista säätämistä.