Jahas jahas. Ei jaksa tyhjiin puheisiin ottaa kantaa, mutta pitää varmaan vähän kommentoida hälyä.
Tässähän ei ole päätetty mistään muutoksista vaan alkuperäisessä viestissä esittämäni ehdotukseni olivat selvästi tarkoitettu herättämään keskustelua.
Kyllä mielestäni minulla on oikeus esittää oma mielipiteeni kisojen kehittämisestä, kun olen alusta asti ollut niitä järjestämässä. Viime joulunakin olen istunut RRF:n kokouksessa laskemassa budjettia ja katsomassa riittääkö rahat vai ei tilata ajanotto ja miten kisoja voisi kehittää. Ei siellä teitä muita kommentoijia juurikaan näkynyt, vaikka tämä on aivan demokraattinen juttu - aktiivisesti mukaan toimintaan ja järjestämään. Helppo se on tulla kerran vuodessa aina ajamaan ja sitten huudella täällä foorumilla.
Tässähän esitettiin konkreettisia kehitysehdotuksia jotka saivat ääniä puolesta ja vastaan. Eikö sen näin pitäisikin mennä?
Kyllä Nokian homma lähti alunperin liikkeelle meidän puuhastelusta siellä radalla ennätyspuuhissa ja ensimmäiset kisat ideoimme ja järjestimme Tepon kanssa vuonna X ja siitä homma on sitten pikkuhiljaa kasvanut.
PW kirjoitti:Minua(kin) hieman häiritsee, ehkä jopa ärsyttää (no ei ny sentään) - se että Olli eli Lowrides (tämän sivuston ylläpitäjä) käy kerran vuodessa hämmentämässä Nokian kisoja ja moittimassa niitä tylsiksi ja tuloksiamme surkeiksi.
No näinköhän se menee Petri? Tässä oli sarkasmia mukana roimasti, ymmärsinkö oikein?
vaaka kirjoitti:Ollia tuntematta en tiedä, millä mielellä kirjoitti faktat väärin ja uusiksi, joten jatkan misinformaation karkoitusta faktoilla niiltä osin, mitä muut eivät vielä ole tehneet... Yhden henkilön tavoitteiden haku, joka ei ollut paikalla, ei muuta sitä, missä oikeasti mennään ja mitä tapahtui. Jos kyseessä ei ollut trollaus, vaan kehityskeskustelun herättely, mission accomplished.
Höpönlöpö. Kun olet ollut mukana harrastamassa nojapyöräilyä 15 vuotta Vaaka ja rakentanut pari pyörää, pitänyt nojapyöräfoorumia yllä 10 vuotta, järjestänyt 2 Eco-Trippiä, perustanut Lowride-tapahtuman (järjestänyt 2), ajanut Suomen maanopeusennätykset (200m ja 1h TT), ollut perustajajäsen nojapyöräyhdityksessä, ollut mukana järjestämässä Nokian tapahtumaa alusta asti ja käynyt vähän Battle Mountainissa ja Dekrassa - niin sitten voit tulla syyttelemään minua trollauksesta. Tyhjät puheet seis ja ulos puuhaamaan!
terppa kirjoitti:
Tarkoitus tietysti pyhittää keinot mutta mun mielestä on jotenkin outoa vihjailla, että lowridet ja eco-tripit olisi kuihtumassa. Eikös eco-trippi myydä hetkessä loppuun ja niitä oli tänä kesänä jo kaksi? Lowride oli viimeksi Asikkalassa ja ainakin mun mielestä sen suosio oli hyvä. Mutta kai mä sitten jotain olen ymmärtänyt väärin.
Erittäin hyvä jos asia on näin ja tapahtumilla riittää suosiota. Itse kävin ensimmäisessä Eco-Tripissä vuonna 2002. Viime vuosikymmenen puolella tapahtumassa oli aina mukana ulkomaalaisia Keski-Euroopasta ja esim Venäjältä. Oli nojapyöräkauppiasta ja mahdollisuutta koeajaa pyöriä. Oli oheisohjelmaa yms. Sitten järjestävä taho KeVy Ry meni nurin ja tapahtumaa oli vaikea saada enää järjestettyä, vapaaehtoisia ei enää löytynyt. Toivottavasti asia on nykyään erilailla ja tapahtuma toimii? En tiedä, myönnän, en ole viime vuosiin käynyt enää. Järjestimme kerran Eco-Tripin pohjanmaalla vuonna 2003 ja toisen kerran Jyväskylässä 2006.
Erittäin mukava kuulla myös jos Lowride voi hyvin. Eco-Tripin hiipumisen (ehkä väliaikaisen) jälkeen järjestimme Lampelan Tapion kanssa ensimmäisen Lowriden Kokkolassa 2009. Oli paljon jengiä, oli lehdistöä ja mediaa, järjestimme tapahtuman yhteydessä myös aika-ajo kilpailun Kokkolan keskustan tuntumassa paikallisia kilpapyöräilijöitä vastaan tai enemmänkin heidän kanssaan. Haimme poliisilta luvan sulkea tien pätkä, järjestimme järjestysmiehet risteyksiin yms. Homma oli ns. isollaan.
On hyvä jos molemmat tapahtumat ovat vielä hengissä ja voivat hyvin, mutta epäilen että ihan samanlaista pöhinää ei enää ole.
Mahe kirjoitti:Mielestäni Ollin heitto Lowriden ja Ecotrippien näivettymisestä oli halpamainen, milloin olet osallistunut viimeksi? Kisaa noissa ei ajeta, sekö tekee tapahtumasta turhan ja näivettyneen? Osallistujia on riittänyt ilmankin. Lowride-keskustelun voisi pitää kokonaan irti tästä kalabaliikista.
Niin, no, historian tunteminen ainakin auttaa Mahe. Kerron mielelläni omia mietteitä lisää eri ketjussa.
Ajarmala ja Vph: hyviä ideoita, tälläistä kehittävää ja ideoivaa palautetta lukee mielellään.
vaaka kirjoitti:Onhan tienvarsikisoja jo. Mitä RRFin vakuutus kattaa, kaikki pyörät sekaisin brevetissä jäi kinneri rekan alle tänä kesänä Suomessa? Äkkiä tulisi järjestäjän joutuessa maksajaksi yhdistykselle stoppi toimintaan. Sillä nimellä ainakin. En liity, jos vaarana on jäsenten joutuminen korvausvastuuseen joissain tapauksissa. Tulee yhdestä tällistä äkkiä viidestä kuuteen numeroa kustannuksia. En ole lakihenkilö, joten en tiedä, missä tapauksissa ja kuinka korkealla organisaatiossa pitää olla, jotta korvausvelvollisuus syntyy.
Juuri kesän viettäneenä New Yorkissa lakitoimistojen kanssa uutta alan palvelua kehittäneenä voin vahvistaa ettei Suomi ole mikään Amerikka ja minkäänlaisia korvaamisvelvotteita ei yhdistykselle synny jos osaanottajat ajavat omalla vastuullaan (vastuuvapautuslappu). Saat olla vaikka yhdistyksen puheenjohtaja ja järjestää sellaiset kisat kuin haluat, voin kyllä hoitaa lakipuolen.
Pastori kirjoitti:Mikäli joku kerkesi lueskella poistamani kuumahkon viestin. Rupesi jo hävettämään kun kävin niin kuumana. Niin tässä summaus. Ilmeisesti tässä halutaan kaikesta veristä kisailua zeniläisen itsensä koettelemisen sijaan.
Ei tässä ole missään vaiheessa mielestäni puhuttu verisestä kisailusta, enkä ymmärrä miten kisamatkojen muuttaminen vaikuttaa tähän. Osanottajien määrää se voi kyllä lisätä. Ja pitää muistaa myös että lajin piirissä on paljon kilpailuhenkisiä yksilöitä, jotka haluavat ajaa kisaa.
Pastori kirjoitti:
Ei erityisen rakentavalta tunnu keskustelunavaus jossa RRF:n lähes virallinen kanta tuntuu olevan se että vituttaa olla varikolla kun dorkat ne vaan jaksaa ajaa radalla. Ja sen jälkeen Ranskan edustusto kertoo mielipiteenään että HARMI kun ei nyt kuulu teiltä hitailta paskakuskeilta aplodeja kun on aika hyvät idikset lyöty pöytään.
Mä olen ihan viittä vailla, että mä lähden kävelemään koko tästä vitun skenestä tällä sekunnilla.
No eihän me voida tällä tasolla täällä keskustella, myönnän. Pahoittelut omasta keskustelun avauksesta, jos se loukkasi, mutta ei tarvitse myöskään vääristellä sanomisiani. Jos minä ottaisin pulttia kaikista persoonallisista viittauksista joita ihmiset ovat tässäkin keskustelussa minua kohtaan esittäneet, suurilta osin tietämättömyyttään, eihän tästä tulisi mitään. Sanoisin että *piip* kun vituttaa kun nojapyöräfoorumin viralliset aktiivit ei anna minun esittää omia mielipiteitäni, taidanpa jättää palvelinmaksut maksamatta ja sulkea koko puljun. Säästän seuraavan kymmenenvuoden palvelinmaksuissa yhden polkupyörän hinnan ja keissin kaljaa. Saavat perustaa uuden foorumin ja aloittaa keskustelun siellä.
Tästä päästään hyvin takaisin konkreettisiin ehdotuksiin, joista edelleen esittäisin järjestelytoimikunnan perustamista johon kaikki halukkaat saavat liittyä ja yhdessä pohtia miten hommaa voisi kehittää.
Muussa tapauksessa sen kun järjestätte ajoja millä tahansa formaatilla ja foorumilla, minusta se on vain ilon asia. Itselläni ei ole mitään mielenkiintoa tai tarvetta puuttua siihen miten siellä ajetaan. Olen erittäin innoissani jos joku järjestäisi tapahtuman missä itse haluaisin ajaa. Osallistun mielelläni.
Ehkä oma aikani alkaa tosiaan olemaan lopuillaan tässä tämän lajin puuha toimissa ja on aika siirtyä kuluttamaan se vähä aika mikä on käytössä jossain muussa toiminnassa...