Mä laittaisin (räätälin ja pukuompelijan poikana) semmoista trikoota kireempää kangasta. Trikoohan on puuvilla ja se kastuu ja löystyy. Mutta semmoinen kireelle vedetty sporttivaatekangas tai purjekangas tyyppinen (mutta silleen joustava että sen sais muotoon kiristeltyy.)
Sattumalta (jälleen kerran) alan paras liike on siellä Oulussa - jos mä olisin niillä huudeilla niin menisin tonne jutskaamaan ja kokeilemaan jonkin UUUUUU mallisen teräsmutkan kanssa.
Miksei takakaareenkin vois laittaa kangasta, niin ei tarvitse takalokaria. Katemateriaalia oon tässä hieman jo miettinyt telttapatjasta vikupropiin kautta trikooseen. Ehdotuksia otetaan vastaan perusteluineen.
Takakaareen laitettu kangas ei suojaa tavaratelinettä, jonka ilmiselvä paikka on istuimen takana. Jos kankaan panee tavaratelineen ulkopuolelle, täytyy jättää tila vinoon kääntyvälle takapyörälle, mikä ei sinällään ole ongelma. Tavaratelineelle pääsy tulisi vain tässä tapauksessa istuinta kallistamalla tai tekemällä katteeseen suljettava reikä taakse.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
OT:
Eiks tää oo sovittu että panna verbiä käytetään vain panemisen yhteydessä.
Eikös pistäminen ole vieläkin epäilyttävämpää ja menee vielä kangas rikki sitä pistäessä ja asettamisessakin on se ase ja laittaminen on laitonta, paitsi ruoanlaitossa. Mutta oikeassa olet, paneminen on pyhä toimitus –varsinkin sahtin.
Jori
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Katemateriaalia valitessa kannattaa huomioida UV suojaus. Joissain kankaissa on valmiiksi. Räntäpyörässä olisi hyvä olla suolan sietoisuus ja muovissa lienee sellaisenaan. Eikö räntä ja lumi roiski, jolloin öljyyn osuessa muovipohjaiset katteet saavat syövyttävää materiaalia sprayna? Muovissa on öljyä ja kemiassa samankaltaiset aineet liuottavat samanlaisia aineita. Siksi pinnoite on hyvästä. Venymätön kangas pinnotettuna voi olla hyvä juttu. Lakkaa kankaalle? Mitä vikupropille/solumuoville? Wacky ehdotti aiemmin laskuvarjokangasta, mutta mistä saa. Varustelekassa ei ollut viime katsomiskerralla. Shelbystä löytyy kaikenlaista. Nailon on kevyttä ja lepattaa pingottamattomana. Päästää vettä läpi, mutta merilakka hoitanee kestävyyden ja vesisuojan jäykkyyden ohella.
Selvästi jämäkämmin ja laadukkaammista osista teet, kuin me aikanaan opinnäyte-2T3-pyörää. Meillä M6 nivelet maksoivat alle kaksi euroa kappaleelta ja klenkkusivat hurjasti. Tosin meillä oli tarkoitus erityisesti kokeilla, onko asia hoidettavissa jotenkin myös halvalla.
Jori
Millai hait acker- vai onko ne tässätapauksessa Jorimannit kohdilleen? Ohjaus lienee hitaissa nopeuksissa hieman raskas takapään ohjauskulman mukaan vaihtuvan raideleveyden takia, wai?
Mä oon ton ohjaussysteemin tyyppisissä mekanismeissa tavannut käytää reiluja liikeratoja, niin ei pienet klapit tai joustot meinaa mitään laitteen toiminnalle, Tässätapauksessa ohjauksen tarkkuudelle. Mut Viljami taitaa ollakin kertaluokkaa tarkempaa työtä tekevä kaveri!=)
Millai hait acker- vai onko ne tässätapauksessa Jorimannit kohdilleen? Ohjaus lienee hitaissa nopeuksissa hieman raskas takapään ohjauskulman mukaan vaihtuvan raideleveyden takia, wai?
Tuossa on ackermannin säätöreikiä valita asti. Kokeilin milloin ei kumpikaan rengas jäkitä vastaan, kun pukkailin eestaas renkaat linkussa.
En tiedä vielä ohjauksen raskaudesta, kun ei ole päässyt vielä ajelemaan.
Liitteet
20161019_225649.jpg (164.35 KiB) Katsottu 1646 kertaa