Läpinäkyvyys voisi olla hauska, mutta epäilen, että pinnan kirkkaaksi saaminen ja puhtaana pitäminen voi olla hankalaa. Olen ajatellut, että koko kansi avautuisikin etureunastaan. Helpottaisi kovasti rakentamista varsinkin kangaspäällysteisenä.
SH29
- irakas
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3851
- Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
- Paikkakunta: Vaajakoski
Re: SH29
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
- irakas
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3851
- Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
- Paikkakunta: Vaajakoski
Re: SH29
Jos tosiaan laittaisin vinosti ylös avautumaan. Lähetän tämän Galaxy S5neolla.
Edit: Etukansi on tarkoitus laittaa koveraksi näkyvyyden parantamiseksi.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
- irakas
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3851
- Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
- Paikkakunta: Vaajakoski
Re: SH29
Kuvassa ei ole sivulle kääntymistä huomioitu. Tietokoneeni meni W10:n ansiosta tilttiin, enkä sen vuoksi voinut korjata älypuhelimesta otettua kuvaa.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
Re: SH29
Itse oon miettiny, seuraavan kinnerikatteen tekemistä niin, ett vain osa katteesta avautuu - eikä välttämättä symmetrisesti. Kinneriiin mennään aina samalta puolen sisään, joten toinen kylki voi olla kiinteä - myös keula ja perä voi olla kiinteä, huollot pohjan kautta. Nämä ajatukset deltakinneriin, nuijapäässä pitää tehdä siihen sopivat ratkaisut.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- irakas
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3851
- Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
- Paikkakunta: Vaajakoski
Re: SH29
Jos keula ja perä ovat kiinteät, menee rakenne paljon hankalammaksi. Kun koko kansi avautuu, onnistuu huolto yläpuolelta kinneriä kaatamatta.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
Re: SH29
irakas kirjoitti:Jos keula ja perä ovat kiinteät, menee rakenne paljon hankalammaksi. Kun koko kansi avautuu, onnistuu huolto yläpuolelta kinneriä kaatamatta.
Joo, siinä on puolensa molemmissa - enkä halua vääntää siun suunnitelmia kunhan pohdiskelen omia ajatuksiani tässä sivussa. Itse pidän hankalana tehdä, iso avautuva luukku, joka pitää sopia siihen pohjaan ja sarana pitää olla riittävän iso ja jäykkä. Oma katesuunnitelma pyörii vasta päässä ja muokkautuu, senkin mukaan mitä tässä ketjussa tapahtuu, luultavasti ennen omani rakentamista. Ehkei sen kiinteänkään osan tartte olla niin kiinteä mutta ettei sitä tartte joka kerta aukasta ku pitää sisään mennä tai poistua. Huollon ajaksi saa helposti pois, sillon ei tartte saranoita - jonkinlaiset lukitukset vaan, ehkä siisuskuminpätkillä kiinni runkoon
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- janx
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 5397
- Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
- Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
- Viesti:
Re: SH29
Vilijami kirjoitti:Hoksasin juuri 2T3 kinnerin hyvän puolen, kaikki tekniikka on katteen ulkopuolella
Paitsi sitten kun ajat Suomen talvessa? Mä ajattelen, että tekniikan pitäisi nimenomaan olla katteen suojassa, jos sellainen on.
PW kirjoitti:...Itse pidän hankalana tehdä, iso avautuva luukku...
Siihen suuntaan kyllä tunnuttaan menevän. Ja isoja massoja ajatellen uskon sen olevan parempi kehitys. Podride mm. avautuu näin. Arcusta modattiin isommin avautuvaksi. Olen tainnut nähdä Mangostakin kuvan, jossa oli tehty siitä "päälikannesta" avautuva. Kovassa tuulessa operointi on tietty oma haasteensa.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Re: SH29
Eikös sen kopan keskiosan, josta siis mennään sisään, voisi laittaa neljän heilurivarren varassa vaakatasossa ylös ja eteen siirtyväksi, jolloin se ei olisi niin tuulelle altis tai taritsisi olla rakenteeltaan niin tukeva, että se itsekseen kestäisi saranalla. Vähän niinkuin ompelurasian eri kerrokset tahi peltinen työkalupakki tai jotkut peräkärrikuomut. Ilmajouset olisivat mahdollisia varsia. Liikkuvan katteen takareuna voisi laskeutua kiinteän katteen päälle, mutta etureunan takia pitäisi tehdä jonkunlainen alemmassa heteka-sängyssä käytetty systeemi, että ensin vedetään hieman taaksepäin pois kiinteän etukatteen sisästä ja vasta sen jälkeen eteenpäin, jos ajatellaan että pinnan suomujen pitää olla oikein.
- janx
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 5397
- Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
- Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
- Viesti:
Re: SH29
MM kirjoitti:Eikös sen kopan keskiosan, josta siis mennään sisään, voisi laittaa neljän heilurivarren varassa vaakatasossa ylös ja eteen siirtyväksi, jolloin se ei olisi niin tuulelle altis tai taritsisi olla rakenteeltaan niin tukeva, että se itsekseen kestäisi saranalla...
Juurikin näin oli siinä Mangossa tehty. Harmi etten löydä kuvaa.
Lisätty: Löysinpäs.
Lähde: http://www.bentrideronline.com/messageb ... stcount=29
Lisää kuvia löytyy hakusanoilla: "super mango piet kunis"
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
- irakas
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3851
- Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
- Paikkakunta: Vaajakoski
Re: SH29
Noissa systeemeissä takaosa on kiinteä eikä takakiekon huoltoon pääse kuin alakautta. Kyllä uskon, että, jos laittaa riittävän lujan keulan ja saranan, noin isolla kannella pärjää.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
Re: SH29
irakas kirjoitti:Noissa systeemeissä takaosa on kiinteä eikä takakiekon huoltoon pääse kuin alakautta. Kyllä uskon, että, jos laittaa riittävän lujan keulan ja saranan, noin isolla kannella pärjää.
Kyllä varmasti pärjää - oon pyörän rakennuksessa kuitenkin koittanu välttää kaikkea riittävän lujaa ja isoa, koska paino
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- irakas
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3851
- Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
- Paikkakunta: Vaajakoski
Re: SH29
SH30 mentyä maalaamoon, olen viritellyt SH29:n ajokuntoon. Kummallisen epätarkka kuva Galaxy S5:llä. Oli kyllä aika hämärää.
Kyllä tuntuu niin hankalalta tottua tuollaiseen oravanpyöräohjaukseen tadpolessa. Täytyisi kait vaan harjoitella, että tottuisi.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26